Ik heb een soort van startpagina, en daarop wil ik een lijstje kunnen tonen van mensen die vandaag jarig zijn en een lijstje van mensen die deze week jarig zijn (en die nog niet jarig zijn geweest).
Ik heb een tabel gemaakt met daarin een ID, een naam en een geboortedatum.
Daarvoor heb ik onderstaand stukje code voor geschreven:
Nu is het zo dat het lijstje van mensen dat deze week jarig is nogal inconsequent is. Er is namelijk één persoon die was gisteren jarig, maar die kwam soms wel, maar soms ook niet in het lijstje te staan van mensen die deze week jarig zijn.
Is dit een browser-probleem (cache?) of is er iets met mijn query niet helemaal in orde
Ik heb een tabel gemaakt met daarin een ID, een naam en een geboortedatum.
Daarvoor heb ik onderstaand stukje code voor geschreven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| mysql_connect($host, $user, $password); mysql_select_db("startpage"); echo "<B>Vandaag jarig:</B><BR>\n"; $query = "select Naam, YEAR(NOW())-YEAR(Datum) as 'Leeftijd' from Verjaardagen WHERE RIGHT(NOW(),5) = RIGHT(Datum,5);"; $result = mysql_query($query) or die ("Whoops"); $number_of_rows = mysql_num_rows($result); if ($number_of_rows == 0) echo "Er is vandaag niemand jarig.<BR>\n"; else { while($obj = mysql_fetch_object($result)) { echo "$obj->Naam ($obj->Leeftijd)<BR>\n"; } } echo "<HR>\n<B>Komende week jarig:</B><BR>\n"; $query = "SELECT Naam, DAYOFMONTH(Datum) as 'Dag', MONTH(Datum) as 'Maand' FROM Verjaardagen WHERE WEEK(Datum,0) = WEEK(NOW(),0) AND RIGHT(Datum,5) > RIGHT(NOW(),5);"; $result = mysql_query($query) or die ("Whoops"); $number_of_rows = mysql_num_rows($result); if ($number_of_rows == 0) echo "Er is deze week niemand jarig.<BR>\n"; else { while($obj = mysql_fetch_object($result)) { echo "$obj->Naam ($obj->Dag-$obj->Maand)<BR>\n"; } } |
Nu is het zo dat het lijstje van mensen dat deze week jarig is nogal inconsequent is. Er is namelijk één persoon die was gisteren jarig, maar die kwam soms wel, maar soms ook niet in het lijstje te staan van mensen die deze week jarig zijn.
Is dit een browser-probleem (cache?) of is er iets met mijn query niet helemaal in orde
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X