[IIS] Soap Virtual Dir. op een NIET default website

Pagina: 1
Acties:

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Situatie schets:
Ik heb een IIS draaien met een heleboel websites daaronder. Een daarvan is natuurlijk de "Default Website" en een andere is een "Webservices" website. Om een virtual dir onder een website "Soap Ready" te maken om het zo maar eens te zeggen, moet je een virtual dir aanmaken en vervolgens deze virtual dir Soap ready maken met het commando:
code:
1
soapvdir.cmd UPDATE VirtDir

Als je een virtual dir onder de "Default website" aanmaakt werkt dit als een zonnetje!! MAAR! Ik wil een virtual dir aanmaken onder de "Webservices" website, NIET onder de "Default Website".

Het soapvdir.cmd commando heeft een parameter -w
SOAPVDIR.CMD [command VdirName [DirectoryPath]] [-s:server][-w:root]
-w
(optional) Specifies the root virtual directory. root is the default.
Ik heb al geprobeerd:
soapvdir.cmd UPDATE VirtDir -w:Webservices
soapvdir.cmd UPDATE VirtDir -w:Root/Webservices
Met als resultaat: Error trying to get the path of the application

Dit was wel te verwachten omdat "Webservices" een description is en geen identifier/name.

Vervolgens heb ik via scriptjes weten op te zoeken wat het nummer van de website is, namelijk 35:
soapvdir.cmd UPDATE VirtDir -w:35
soapvdir.cmd UPDATE VirtDir -w:Root/35
Met als resultaat: Error trying to get the path of the application

Uit pure wanhoop heb ik nog ettelijke exotische combinaties geprobeerd, ook met resultaat nul.

Blijkbaar is er een mapping in de IIS metabase die de identifier/name "Root" linked naar de "Default Website". Weet iemand hoe ik de identifier/name kan opzoeken van een andere website? Of weet iemand een website/pagina met alle methoden en attributen van het "IIS://localhost/w3svc/1" object?

Graag hulp, ik ben al twee dagen aan het proberen en m'n collega's beginnen bang van me te worden :X

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Okay.... ik ben er uit! Het was een kwestie van een misverstand.

Even voor de searchers onder ons:

Een website die onder de IIS hangt is blijkbaar een IISWebServer instance.
Oftewel:

soapvdir UPDATE VirtDir -s:35 did the trick

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?