[vb6] Applicatie wil niet draaien op een andere PC

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een simpele VB6 applicatie gemaakt die een aantal tekstbestanden moet inlezen en gegevens een Access 2000-database moet schrijven/lezen. De applicatie is op een Win2000 SP3 machine gecomplieerd en moet op een andere Win2000 Server SP3 machine worden geinstalleerd. De server mag niet worden gereboot.

Ik heb met behulp van Inno setup en de standaard VB6 Package & Deployment wozard geprobeerd om een Setup en uninstaller te maken. Met behulp van de setup kan ik de installatie probleemloos op een WinXP machine installeren. Als ik de applicatie echter installeer op de Win2000 server en ik start het programma, dan krijg ik de volgende melding:

System error &H8007007e: -2147024770). The specified module could not be found.

Bij het maken van de setup met Inno Setup heb ik in de referencelijst van VB6 alle DLL-bestanden opgezocht en deze meegenomen in de setup. Ook heb ik bij de components de OCX bestanden opgezocht en meegenomen in de setup-procedure.

Ik ben nu al uren bezig om een universeel setupprogramma te creeren, maar iedere keer loop ik tegen de bovenstaande foutmelding aan. Kan iemand mij please helpen?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

registreer je de dll & ocx bestanden wel op de doelcomputer ?

code:
1
regsvr32 bestandsnaam.ocx

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• TweakersOnly
Cobra_Lup schreef op 30 July 2003 @ 10:38:
registreer je de dll & ocx bestanden wel op de doelcomputer ?

code:
1
regsvr32 bestandsnaam.ocx
Inno setup doet dit automatisch aan de hand van de volgende regel:
Source: "D:\Projecten\MSWINSCK.OCX"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile regserver
Source: "D:\Projecten\Msadodc.ocx"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace sharedfile regserver

Verwijderd

Tja, ik weet niet HOE inno setup dat precies doet, maar probeer het gewoon handmatig ff, dan weet je dat het daaraan (niet) lag.

Als je op de foutmelding zoekt kun je een hoop informatie erover vinden (waarvan veel cobra_lups oplossing delen).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

In die installer zal ook een optie zijn om al of niet de generieke VB-runtimes mee te nemen, dit wordt afaik default niet gedaan namelijk. Zie bijv. ook de Statbar Download pagina alwaar ook wordt aangegeven dat je ze los moet downloaden.

Professionele website nodig?

• TweakersOnly
curry684 schreef op 30 juli 2003 @ 10:47:
In die installer zal ook een optie zijn om al of niet de generieke VB-runtimes mee te nemen, dit wordt afaik default niet gedaan namelijk. Zie bijv. ook de Statbar Download pagina alwaar ook wordt aangegeven dat je ze los moet downloaden.
De VB-rumtime bestanden heb ik inderdaad los gedownload en in mijn setup-project geinclude. Deze moeten dus meegenomen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Files]
; begin VB system files
; (Note: Scroll to the right to see the full lines!)
Source: "c:\vbfiles\stdole2.tlb";  DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regtypelib
Source: "c:\vbfiles\msvbvm60.dll"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "c:\vbfiles\oleaut32.dll"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "c:\vbfiles\olepro32.dll"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver
Source: "c:\vbfiles\asycfilt.dll"; DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile
Source: "c:\vbfiles\comcat.dll";   DestDir: "{sys}"; CopyMode: alwaysskipifsameorolder; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver
; end VB system files

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb zelf ook een keer een soortgelijk probleem gehad.
Sommige controls moeten gelicensed zijn voor gebruik in design time (dit gebeurt automatisch als VB wordt geinstalleerd).

Wat bleek nou:
Omdat ik Forms 2.0 forms gebruikte in combinatie met het Imagelist control was er een bepaalde bug waardoor het imagelist control dacht dat het altijd in design time gebruikt ook als het gewoon in runtime mode gebruikt werd. |:(

Op alle machines waar dus geen VB geinstalleerd was werkte het control niet, omdat het niet gelicensed was voor design time.

Gebruik je toevallig Forms 2.0 forms? Kan je misschien een screenshot van je References window posten?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
De VBrunTimes zitten op iedere W2K bak al standaard op. Dus in principe hoef je deze niet eens meer mee te leveren. Maar je geeft aan dat de app naar Access Database toe werkt. Dit doe je via DAO? Probleem hierbij kan nl. zijn, als de DAO-Objects die je op de compileer-machine hebt staan nieuwer zijn dan de DAO-objects op de server, krijg je ook dit soort foutmeldingen. Je dient dan te zorgen dat de laatste DAO-Objects ook op de server komen of compileren op een machine met DAO-objects die dezelfde versienummer hebben als op de server

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• TweakersOnly
Sorry voor de late reactie. :)

Ik ben de hele dag bezig geweest om het probleem te achterhalen, tot nu toe zonder succes. Wat inmiddels wel duidelijk is geworden dat het probleem niets met de databaseconnectie te maken heeft. Ook als ik een project compileer waarbij alleen maar uit tekstbestanden wordt gelezen, krijg ik de foutmelding.

Op dit moment bestaat mijn referencelijst uit:
- Visual Basic for Applications
- Visual Basic runtime objects and procedures
- Visual Basic objects and procedures
- Microsoft DAO 3.6 Object Library (koppeling naar Access-database)
- Microsoft Scripting runtime (nodig om tekstbestanden te benaderen)

De componentenlijst bestaat nu alleen uit:
- Microsoft Winsock Control 6.0 (versturen van email)

In een van de topics werd gezegd dat het Forms 2.0 voor problemen zou kunnen zorgen. In eerste instantie was dit component inderdaad onderdeel van mijn project. Ik heb dit component echter niet nodig en heb het verwijderd. Ik heb alleen nog niet kunnen testen of mijn programmaatje nu wel werkt.

Dll's, zucht ... :Z

• TweakersOnly
Het probleem is opgelost en had inderdaad te maken met het Forms 2.0 component. Nu mijn programma dit component niet meer gebruikt, draait het programma op alle systemen als een zonnetje.

Thanx to JonkieXL. :) :)

Wel vreemd dat deze 'bug' nergens beschreven staat en te vinden is via google. :?

[ Voor 23% gewijzigd door TweakersOnly op 31-07-2003 12:44 ]

Pagina: 1