Xmanager naar RedHat 9.0 (KDE)

Pagina: 1
Acties:

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik wil vanaf een windows XP bak met Xmanager een terminal sessie openen naar mijn RedHat 9.0 server. Op deze server heb ik alleen KDE als GUI geinstalleerd staan.

Nu is mijn probleem dat ik elke keer de melding 'XDMCP connect failed" krijg. Ik heb de install / faq guide ( http://www.xmanager.com/support/faq.html#faq02 ) van Xmanager gevolgd en de tips gelezen die in dit ( Xmanager aan de praat krijgen ) topic staan, maar ik ben er nog niet uit gekomen. De oplossingen die hier staan zijn vooral op gnome gebaseerd.

Ik heb Firestarter als firewall draaien en heb alle poorten open gezet voor de client om dat probleem uit te sluiten.

By the way, het laatste punt dat in de faq van Xmanager stond kon ik niet uitvoeren omdat de kdmrc niet aanwezig was op de plaatsen die hieronder beschreven staan.

5. Open /etc/X11/xdm/kdmrc,
/usr/share/config/kdm/kdmrc or
/etc/opt/kde2/share/config/kdm/kdmrc file.

6. Change the value of "Enable" option to "true".

Heeft iemand een idee hoe ik mijn probleem voor KDE kan oplossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door MadHost op 30-07-2003 10:16 ]

System specs | X

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

code:
1
updatedb ; locate kdmrc

zal je vertellen waar die kdmrc staat.

Verder denk ik eigenlijk dat je dit ook via de menu's van RedHat in hoort te kunnen stellen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik heb het commando "updatedb ; locate kdmrc" uitgevoerd, maar deze heeft de kdmrc file niet gevonden. Ik had ook al een find gestart over het systeem.

Verder heb ik in het menu van RedHat niets gevonden om een X-Deamon in te stellen.

System specs | X

Verwijderd

je moet GDM starten

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

GDM = Gnome
KDM = KDE
Aangezien de topicstarter KDE gebruikt, kunnen we ervan uitgaan dat hij KDM gebruikt ;)

Beide hebben trouwens deze functionaliteit, maar KDM past net ff wat mooier bij KDE dan GDM ;)

Ik denk dat de topicstarter gewoon dat kdmrc zelf aan moet maken, blijkbaar gebruikt SuSE gewoon de standaardwaardes uit het programma, i.p.v. kdmrc uit te lezen. Zodra je kdmrc aanmaakt, zal hij deze instellingen over gaan nemen. Op welke plek kdmrc moet staan, dat zal hij even moeten gaan uittesten.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt