Toon posts:

[wc] heeft niet echt veel geholpen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een aquarius 2 en mn temp's zijn alleen maar hoger erop geworden.
eerst was het normaal dat mn systeem bij idle 41 graden was met luchtkoeling
en nu is dat 50 graden bij waterkoeling!

Ik heb mn pomp onderaan en de radiator onder mn voeding.

ik heb andere koelpasta geprobeert(uiteraard t oude er eerst goed vanaf halen)
maar dit heeft niet echt geholpen

iemand een idee ?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 00:54:
ik heb sinds kort een aquarius 2 en mn temp's zijn alleen maar hoger erop geworden.
eerst was het normaal dat mn systeem bij idle 41 graden was met luchtkoeling
en nu is dat 50 graden bij waterkoeling!

Ik heb mn pomp onderaan en de radiator onder mn voeding.

ik heb andere koelpasta geprobeert(uiteraard t oude er eerst goed vanaf halen)
maar dit heeft niet echt geholpen

iemand een idee ?
meer info graag B)

- soort Proc ?
- soort WC ?

Verwijderd

Topicstarter
hehehe sry is nogal laat ;)

amd 1700+ die mara op 1100 mhz draait
aquarius 2 van thermaltake

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Wat was je oude koeling? Zit je waterblok strak op je proc? Helpt het als je er een minuut of 5 goed tegen duwt? Wordt het water in je set-up warm? Lucht in je radiator?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Een ander groot (mogelijk) verschil:

Eerst heel veel airflow dankzij casefans etc. nu dankzij de waterkoeling dit er allemaal uit gehaald? Maar in dat geval scheeld het waarschijnlijk wel veel geluid, wat minstens zo belangrijk is lijkt me.

Ceci n'est pas une signature!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe warm is je water? Kan me voorstellen dat het nogal snel oploopt naar de 40 a 45 graden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• dstyle_nl
  • Laatst online: 08:38
de aquarius zet is ook niet echt een zet die je haalt voor de betere koeling , maar meer voor de stilte en voor de sier.

krijgt je radiator wel frisse lucht? ik raad aan de radiator boven in de kast horizontaal neer te hangen , hier door weet je zeker dat je de warmte kwijt raakt bij je radiator.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Hier heb je even wat leuks om te doen:

- Haal je radiator eens uit je kast (ivm verkeerde airflow)
- Schud ook even met je radiator (lucht erin ??)
- Blok goed op je cpu ?
- Ergens anders lucht in je systeem ?

[ Voor 11% gewijzigd door Tjaps op 30-07-2003 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
gameenergy schreef op 30 July 2003 @ 01:11:
de aquarius zet is ook niet echt een zet die je haalt voor de betere koeling , maar meer voor de stilte en voor de sier.

krijgt je radiator wel frisse lucht? ik raad aan de radiator boven in de kast horizontaal neer te hangen , hier door weet je zeker dat je de warmte kwijt raakt bij je radiator.
de lucht gaat vanuit de radiator naar mn dual fan voeding die de lucht weer naar buiten blaast

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 30 July 2003 @ 01:10:
Hoe warm is je water? Kan me voorstellen dat het nogal snel oploopt naar de 40 a 45 graden.
ik heb t water nog vervangen door water uit de koelkast en ik heb dr speciaale koelvloeistof bijgedaan wat bij de kit zat

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op 30 juli 2003 @ 01:05:
Wat was je oude koeling? Zit je waterblok strak op je proc? Helpt het als je er een minuut of 5 goed tegen duwt? Wordt het water in je set-up warm? Lucht in je radiator?
ik had hiervoor een GIGANTISE coolmaster koeler die regelbaar was en tot 3 ghz kon koelen en het geluid maakten van een opstijgend vliegtuig :(

• The Dolf
  • Niet online
En dan is de processor al direct 50 graden idle?

Met water uit de koelkast moet je trouwens wel erg goed opletten voor condensvorming

bdw, gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens aub

[ Voor 30% gewijzigd door The Dolf op 30-07-2003 01:26 ]

Gezocht!
Router

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is je core verder niet beschadigd ofzow...
even ook een andere vraag.. ik heb echt bijna ALTIJD dat de cpu temp toeneemt, wanneer de koeler er af en er weer opgedaan is, met zelfde koelpasta en smeerwijze. Ook als ik een andere koeler erop doe, die ik mn temp meestal niet dalen, terwijl het wel om een betere koeler gaat. Iemand die dit kan verklaren.. misschien beetje hetzelfde liedje als hier. Ben ook eigk benieuwd hoe hoog je temp is als je je oude koeling weer terugplaatst.. denk dat die dan ook 50 zou zijn...

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 30 July 2003 @ 01:25:
En dan is de processor al direct 50 graden idle?

Met water uit de koelkast moet je trouwens wel erg goed opletten voor condensvorming
hij idle't nu de hele tijd ik zit alleen maar in de bios van mn pc aangezien mn hdd een btje stuk is =\

trouwens waar ik mashien ook rekening mee moet houden is dat ik 6 hdd's in mn pc heb hangen en een pasief gekoelt video kaartje wat behoorlijk warm word...

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens wat een gevaarlijke systeem temp is ?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 01:28:
weet iemand trouwens wat een gevaarlijke systeem temp is ?
gebruik de editknop.. maar een systeem temp onder de ... pakweg 42 graden is mooi.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
nu is mn cpu temp trouwens 55 graden (idle) =\ btje warm ik ga m nu ff wat aandraaien dit mag je toch alleen maar met de hand doen of ook gereedschap ervoor gebruiken ?

Verwijderd

Het klinkt mij iig niet logisch, als je de rad niet direct naar buiten laat blazen.

misschien teveel pasta ?

Waarom draait je cpu trouwens maar op 1100 ?

Te hoog wordt het boven de 65 graden zeg maar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 01:32 ]

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 01:29:
nu is mn cpu temp trouwens 55 graden (idle) =\ btje warm ik ga m nu ff wat aandraaien dit mag je toch alleen maar met de hand doen of ook gereedschap ervoor gebruiken ?
Met de hand is het veiligste. Met gereedschap heb je nogal vlug de neiging om te ver aan te draaien.

Ik gebruikte gereedschap en zodra het wat moeilijker wordt slecht een halve slag draaien en het zit enorm vast (niet te vast iig)

Gezocht!
Router

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 01:23:
[...]

ik heb t water nog vervangen door water uit de koelkast en ik heb dr speciaale koelvloeistof bijgedaan wat bij de kit zat
ja lekker handig, je moet ten alle tijden wel gedestileerd water gebruiken..

maar je setje is niet echt bedoelt voor koeling, maar voor stilte, verwacht niet te veel.

En probeer het is in dit topic : Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II

p.s. een duidelijkere topicstart met wat meer info/temps/specs is nooit weg

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 30 July 2003 @ 01:44:
[...]

je moet ten alle tijden wel gedestileerd water gebruiken..
waarom wist ik daar niets vanaf =/
wist ik echt niet ik heb gewoon kraanwater gebruikt nu ...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 01:59 ]

• dstyle_nl
het is al jaren bekent gedestileerd water te moeten gebruiken in waterkoeling , deze kun jij bij de kruidvat halen of bij je bouwmarkt (denk dat kruidvat goedkoper is)

Verwijderd

Topicstarter
heeft dit ook invloet op de temp ?
en hoe wil ik dit nou doen ik heb all kraan water erin
moet ik eerst alles omspoelen met gedestileerd water ?
Of kan ik gewoon eerst all het kraan water eruit laten lopen en dan het gedestileerde water erin gooien ?

• dstyle_nl
ik denk dat je het er uit moet laten lopen , daarna ff 1x doorspoelen , en dan nieuw water er vast inlaten. ik raad je wel aan de bijgeleverde watertoevoeging er door te doen , deze is goed tegen corrosie en voert warmte beter af.

[ Voor 1% gewijzigd door dstyle_nl op 30-07-2003 02:03 . Reden: spel fout.. ]

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:01:
heeft dit ook invloet op de temp ?
en hoe wil ik dit nou doen ik heb all kraan water erin
moet ik eerst alles omspoelen met gedestileerd water ?
Of kan ik gewoon eerst all het kraan water eruit laten lopen en dan het gedestileerde water erin gooien ?
Heeft een zeer klein/te verwaarlozen negatief effect.

Water eruit halen en enkele keren spoelen is voldoende

Gezocht!
Router

Verwijderd

een haardroger doet wonderen,......
De vraag is natuurlijk in hoevere is de temp. die je afleest juist.... met welk prog'je lees je de temp. af ? ik kan men temp's uitlezen op 3 verschillende manieren, via het Bios, via PcProbe, en via MBM... en als je deze vergelijkt zit er soms tot 10 granden verschil op.... gebruik je nu geen ander progje tegenover daarvoor ?
misschien dat die sensor anders reageert nu ( met luchtkoeling een constante luchtverplaatsing op de sensor, met WC geen luchtverplaatsing )
Ik heb nu wel niet veel ervaaring met WC. maar daar komt binnenkort wel verandering in, hebben jullie geen tips wat een goede WC set is.....

De Groeten,
N3cro

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:16:
Leg uit?

offtopic:
groetjes hoeft niet hoor

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:16:
De vraag is natuurlijk in hoevere is de temp. die je afleest juist.... met welk prog'je lees je de temp. af ? ik kan men temp's uitlezen op 3 verschillende manieren, via het Bios, via PcProbe, en via MBM... en als je deze vergelijkt zit er soms tot 10 granden verschil op.... gebruik je nu geen ander progje tegenover daarvoor ?
misschien dat die sensor anders reageert nu ( met luchtkoeling een constante luchtverplaatsing op de sensor, met WC geen luchtverplaatsing )
Ik heb nu wel niet veel ervaaring met WC. maar daar komt binnenkort wel verandering in, hebben jullie geen tips wat een goede WC set is.....

De Groeten,
N3cro
ik meet via de bios , omdat ik niet in windows kan komen nu omdat mn hdd brak is =/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 02:22 . Reden: kut ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
DoC Waterkoelings FAQ

dat zou je es moeten lezen voor lol :)

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 30-07-2003 02:25 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

En doe er de FAQ in de startpost van [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml] er ook maar bij.

Verder zijn er altijd wel van die standaard puntjes...
  • Goede warmtegeleiding tussen blok en CPU (niet te veel / te weinig koelpasta), strak bevestigd
  • Geen lucht in het systeem
  • Goede airflow door de radiator, geen opgewarmde (systeem-)lucht. Onder een voeding lijkt de airflow me niet echt optimaal.
50°C is overigens wel een redelijk hoge temp, maar je moet nou ook geen wonderen verwachten van WC, het is niet per definitie superieur aan luchtkoeling. Je zegt "heeft niet echt veel geholpen" net alsof je verwacht dat de temp stukken lager zal zijn met een setje als de Aquarius II. WC kies je vooral voor de combinatie van een laag geluidsniveau met redelijke koelprestaties.

[ Voor 36% gewijzigd door Steve op 30-07-2003 03:26 ]

Verwijderd

Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II: daar staat alles in over jouw setje.
en wat meestal hele hoge temperatuur verklaart is het niet verwijderen van het beschermfolie van de heatsink en te weinig druk op de core. ik denk trouwens dat je het beste die ff kan doorlezen ;-)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, lijkt me wel duidelijk. D-child, met deze stortvloed aan tips (waar je ook zelf achter had kunnen komen met wat zoeken en lezen :/ ) kan je voorlopig wel uit de voeten. Voortaan eerst zelf onderzoek doen en veel meer proberen, voordat je een topic opent. En als je een topic opent, maak dan een betere topicstart dan deze.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.