Ik ben bezig met een photogallery te maken. Het idee is een pagina met thumbnails, je klitk erop, popup, allemaal hardstikke mooi. Mijn script doet het, op het volgende na, ik gebruik de volgende code om van de orginele foto een thumbnail te maken:
('$days[$day]' is de naam van de directory, '$a_img[$x]' de filename van de foto)
Vervolgens kan ik dus gewoon de thumbnail aanroepen. Alleen nu komt het probleem; dit script laat alle gemaakte thumbnails (dus de gd2_blabla.jpg files) in de directory waar dit script gebased is staan.
Ik heb geprobeerd met return $dst_img voor de destroys, maar dat werk niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? global $gd2; $name = "./$days[$day]/$a_img[$x]"; $imagehw = getimagesize($name); $filename = "gd2_$days[$day]_num$x.jpg"; $src_img = imagecreatefromjpeg($name); $dst_img = ImageCreate(100,75); imagecopyresized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,100,75,$imagehw[0],$imagehw[1]); imagejpeg($dst_img,$filename); imagedestroy($dst_img); imagedestroy($src_img); ?> |
('$days[$day]' is de naam van de directory, '$a_img[$x]' de filename van de foto)
Vervolgens kan ik dus gewoon de thumbnail aanroepen. Alleen nu komt het probleem; dit script laat alle gemaakte thumbnails (dus de gd2_blabla.jpg files) in de directory waar dit script gebased is staan.
Ik heb geprobeerd met return $dst_img voor de destroys, maar dat werk niet.