Wie ow wie heb dit weleens gedaan en kan mij vertellen of je dan ook nog enigzins lekker kan werken met betrekking tot inet en bijv word? er zit 168mb sdram in ben benieuwt...
Verwijderd
Ik vrees ervoor.
Als het dan toch lukt, dan gaat het uiteraad vrij traag gaan.
Heb je niet nog een latje ram dat je kan bij pluggen?
Als het dan toch lukt, dan gaat het uiteraad vrij traag gaan.
Heb je niet nog een latje ram dat je kan bij pluggen?
ik heb het zien draaien op een p1-266mmx, het draait, loopt.. maar dat is echt alles.
trouwens wel met 256mb.
Heb et trouwens zelf met mn p2-450 getest.. als fileserver zou die zn werk goed doen.. msn doet et ook normaal, maar als "werkstation" nee...
trouwens wel met 256mb.
Heb et trouwens zelf met mn p2-450 getest.. als fileserver zou die zn werk goed doen.. msn doet et ook normaal, maar als "werkstation" nee...
[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2003 23:54 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
168 MB?
Gaat best; goed te doen zolang je niet te gek gaat doen. Word en internet gaat goed genoeg. Grafische toepassingen wordt lastiger maar valt ook nog te overleven zolang je het niet te vaak doet.
Ik heb tijden een P1-200 gedraaid als internetsharebak, printserver en scan'server'. En af-en-toe internetten. Ging goed genoeg allemaal. Ook norton AV had ik erop geinstalleerd....
Maar ga niet tientallen programma's installeren. Als je het beperkt houdt tot Office en internet, dan zal je denk ik weinig problemen ondervinden (tenzij je worddocumenten met enorme en veel afbeeldingen gaat maken uiteraard
)
Gaat best; goed te doen zolang je niet te gek gaat doen. Word en internet gaat goed genoeg. Grafische toepassingen wordt lastiger maar valt ook nog te overleven zolang je het niet te vaak doet.
Ik heb tijden een P1-200 gedraaid als internetsharebak, printserver en scan'server'. En af-en-toe internetten. Ging goed genoeg allemaal. Ook norton AV had ik erop geinstalleerd....
Maar ga niet tientallen programma's installeren. Als je het beperkt houdt tot Office en internet, dan zal je denk ik weinig problemen ondervinden (tenzij je worddocumenten met enorme en veel afbeeldingen gaat maken uiteraard
[ Voor 33% gewijzigd door WFvN op 29-07-2003 23:59 ]
op windows site staat: minimaal P300 en 128 mb geheugen en bij MS hebben ze al de neiging dit beetje te overdrijven / onderschatten dus als het al draaid, beetje traag denk 
windows 2000 staat P 168 met 64 mb geheugen, dus dat zou nog wel moeten kunnen.
Volgens Offical MS berichtgevingen dan, maar goed meschien draaid xp ook wel leuk, probeer het zou ik zeggen
windows 2000 staat P 168 met 64 mb geheugen, dus dat zou nog wel moeten kunnen.
Volgens Offical MS berichtgevingen dan, maar goed meschien draaid xp ook wel leuk, probeer het zou ik zeggen
[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 29-07-2003 23:58 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Tss tis ook niet normaal meer he hoe snel mensen je naar zelf zoeken verwijzen...
ook jammer dat die mensen zelf niet eens je topic goed lezen.... ik vroeg niet of het kon maar of het ook werkbaar was dus ervaringen van mensen zelf.. waarbij ik nu alvast de mensen wil bedanken die wel zinneg reageren... maar er schreef dus net al iemand dat het loopt... meer niet.. en iemand schrijft dat het wel te doen is... ik bedoel dus of het werkbaar is tvg met win98 dat ding moet dus kunnen surfen mailen en typen.... thats it en nope ik heb hier geen dimmetje liggen zo snel mischien wel in de toekomst tnx iig al mensnen
Tja ... "het draait". Natuurlijk zal je het wel opgestart krijgen, na een paar koppen koffie.
Windows 95 op een 386SX 25 gaat ook. Veel plezier met het werken achter die pc ...
En wat ik traag vind, vind jij misschien wel goed te doen. Of andersom. Dus zulke ervaringen zijn niet echt iets waar je zo'n beslissing vanaf moet laten hangen, dan moet je het gewoon zelf proberen.
Windows 95 op een 386SX 25 gaat ook. Veel plezier met het werken achter die pc ...
Als ik met google kan vinden dat de minimale systeemeisen een P300 met 64 MB zijn (ik noem het als voorbeeld, de echte specs weet ik niet uit m'n hoofd) dan kan ik zelf wel bedenken dat het op een tragere pc niet echt vlot zal lopen.Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 23:57:
[...]
Tss tis ook niet normaal meer he hoe snel mensen je naar zelf zoeken verwijzen...
ook jammer dat die mensen zelf niet eens je topic goed lezen.... ik vroeg niet of het kon maar of het ook werkbaar was dus ervaringen van mensen zelf.. waarbij ik nu alvast de mensen wil bedanken die wel zinneg reageren... maar er schreef dus net al iemand dat het loopt... meer niet.. en iemand schrijft dat het wel te doen is... ik bedoel dus of het werkbaar is tvg met win98 dat ding moet dus kunnen surfen mailen en typen.... thats it en nope ik heb hier geen dimmetje liggen zo snel mischien wel in de toekomst tnx iig al mensnen
En wat ik traag vind, vind jij misschien wel goed te doen. Of andersom. Dus zulke ervaringen zijn niet echt iets waar je zo'n beslissing vanaf moet laten hangen, dan moet je het gewoon zelf proberen.
[ Voor 77% gewijzigd door dreeke op 30-07-2003 00:01 ]
Ervaring? Denk het niet.... tenzij je vrachten programma's erop hebt staan...dreeke schreef op 29 July 2003 @ 23:57:
Tja ... "het draait". Natuurlijk zal je het wel opgestart krijgen, na een paar koppen koffie.
Bij mij bijna hetzelfde als bij wfvn, alleen mijn specs zijn wat minder. 64mb geheugen en een p1 166mhz (ook om internet te delen). Hij is uiteraard wel zo traag als stroop, maar dat maakt voor sharing niets uit.
Liefe Dreeke ik probeer hier niet te flamen maar ik vraag dus niet wat je denkt maar wat je weet,,, en het is dus nog niet zekert of ik het ga doen daarom vraag ik het hier ... tnxdreeke schreef op 29 July 2003 @ 23:57:
Een vriend van mij heeft heeft XP pro op een P1 233 kunnen draaien... niet snel maar het draaide... op naar de volgende stap: 200
Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.
Verwijderd
Het kan, ik heb het gehad op een PII-233MMX wel met 448MB geheugen, liep op zich goed, je moet er echter niet te veel van verwachten.
Maar om een beetje te internetten, briefjes typen voldoet het wel.
jah ik weet dat het kan... het kan nog beter las ik al..... [rml][ XP] Uiterst minimaal en toch draaiend! (75mhz jaja!)[/rml] maarja das niet te vergelijken natuurlijkbdgroot schreef op 30 July 2003 @ 00:02:
Een vriend van mij heeft heeft XP pro op een P1 233 kunnen draaien... niet snel maar het draaide... op naar de volgende stap: 200
Windows XP Home op een P2-350 met 192 MB gaat (ja, dat weet ik uit ervaring).wfvn schreef op 29 juli 2003 @ 23:59:
[...]
Ervaring? Denk het niet.... tenzij je vrachten programma's erop hebt staan...
Word gaat ooknog wel. Surfen gaat ronduit *&(@#@ traag.
Dus aan de hand daarvan zeg ik dat je gerust de tijd kan nemen als je dit met een P200mmx en 168 MB wil gaan doen.
Met een beetje inzicht en aan de hand van de minimum systeemeisen denk ik dat de meeste gebruikers op GoT dan wel van tevoren hadden ontdenkt: Dat kan ik dan maar beter niet doen, want het gaat niet lekker draaien.
Tussen de PI, en een PII, kan best "veel" verschil zitten qua snelheid, ook als ze beide zelfde mhz zouden hebben.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:03:
Het kan, ik heb het gehad op een PII-233MMX wel met 448MB geheugen, liep op zich goed, je moet er echter niet te veel van verwachten.
Zelf heb ik Win XP draaiend gehad op mijn fileserver, een P1 233, met 96 mb edo ram, booten duurde 3 minuten ofzo, dus niet extreem traag. Af en toe herkende dat ding 2x 32mb edo niet, en had ie 2x 16 mb edo, dus zelfs met 32 mb kan je xp op een 233 draaien. Let wel, het booten duurt slechts 10 minuten
En toch, zou ik eerder voor w2k gaan, draait hier ook op die fileserver, en draait toch wel fijner dan met xp.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Waarom had ik dan geen problemen op een P1 - 200mmx met 'maar' 96 MB geheugen?dreeke schreef op 30 July 2003 @ 00:04:
[...]
Windows XP Home op een P2-350 met 192 MB gaat (ja, dat weet ik uit ervaring).
Word gaat ooknog wel. Surfen gaat ronduit *&(@#@ traag.
Dus aan de hand daarvan zeg ik dat je gerust de tijd kan nemen als je dit met een P200mmx en 168 MB wil gaan doen.
misschien omdat ik geen koffie drink
Maar serieus: ik kon die bak goed gebruiken om te internetten. Goed, sommige grafische sites waren mogelijk wat traag maar het merendeel van de sites wat ik bezoek, is geen probleem. GoT bijvoorbeeld... ik merk geen verschil tussen die p1 en m'n Tbird 900
[ Voor 28% gewijzigd door WFvN op 30-07-2003 00:10 ]
Aha het is voor mijn moekes pc... en kwam eigelijk op het idee omdat me win98se cd brak is en ik dus een iso moet downen dan ergens.... maarja dan is het mischien niet zon goed idee.... me buurman had wel een 900 met 128 mb dat trok ie wel qua geheugen maarja dan gaat het swappen ook veel sneller en zul je er dus niet zoveel last van hebben.... maar ik moet toch nog even melden dat ik het jammer vind dat je toch wel een beetje uit de hoogte doet "dat de meeste gebruikers op GoT dan wel van tevoren hadden ontdenkt: " maarja.... mischien ben ik niet de meeste.... maarja lets be friend,,, en zo leer je nog is wat he .... tnx iig voor je reactie
maaruh wfvn jij hebt er dus wel degelijk ervaring mee? ook niet met internetten (even flash buiten beschouwing gelaten)???? owja en had jij ook dingen zoals sp1 en ie6 enzo erop en word? of mischien wel heel office? windows update gedraait enzo...??? ja nu word ik hebberig en wil ik alles weten hehehhe
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 00:11 ]
Jazeker.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:10:
maaruh wfvn jij hebt er dus wel degelijk ervaring mee? ook niet met internetten (even flash buiten beschouwing gelaten)????
Dat ding staat in m'n werkkamer; tegenover onze slaapkamer.
Als m'n vrouw in de badkamer bezig was, heb ik regelmatig even achter die bak gezeten op dat moment. Echt geen probleem. Ik had er een scanner (Canon) aan hangen om bijvoorbeeld kopiën te maken (Regelrecht naar de printer) maar ook heb ik (en m'n vrouw) wel afbeeldingen lichtelijk bewerkt: inscannen, bijknippen, opslaan, helderheid en contrast aanpassen etc. Ik heb er zelfs Paintshop Pro op geinstalleerd gehad en grotere afbeeldingen bewerkt. Okee, DAARBIJ kon je soms wel een kop koffie halen.... maar als je die ook op wilde zuipen moest je flink doordrinken
[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 30-07-2003 00:13 ]
daarom zeg ik dus dat je geen ruk hebt aan zo'n topic, jij vind het namelijk goed te doen, en ik vind het niet vooruit te branden.wfvn schreef op 30 juli 2003 @ 00:08:
[...]
Waarom had ik dan geen problemen op een P1 - 200mmx met 'maar' 96 MB geheugen?
misschien omdat ik geen koffie drink
Maar serieus: ik kon die bak goed gebruiken om te internetten. Goed, sommige grafische sites waren mogelijk wat traag maar het merendeel van de sites wat ik bezoek, is geen probleem. GoT bijvoorbeeld... ik merk geen verschil tussen die p1 en m'n Tbird 900
Windows 2000 op een P1-200/96mb vind ik al een regelrechte ramp, laat staan Windows XP.
Je zal het dus _alsnog_ zelf moeten proberen als je wilt weten hoe het loopt.
Maarja zoals een ervaren gotter zal weten is windows 2000 gericht op mkb en hoger en xp home op de keukeninternetter computergebruiker... dus je moet nu geen koeien met hijskranen vergelijken.... dus is het wel degelijk een goed topic maarja dat is natuurlijk mijn mening.... pfff begint het toch nog een flame te lijken... maarja das natuurlijk mijn mening had je btw WFVN gezien dat ik me reply had bijgewerkt met nog meer vragen aan je? hahahha ja dat had je dus maar word dus ook geen probleem en had je er dan ook office op en zowja welke versie/???
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 00:17 . Reden: onder plaatsen topic alweer reactie op wat ik las ]
agreed...dreeke schreef op 30 July 2003 @ 00:12:
[...]
daarom zeg ik dus dat je geen ruk hebt aan zo'n topic, jij vind het namelijk goed te doen, en ik vind het niet vooruit te branden.
Maar dat kan maar 1 ding betekenen: dat dat 'koffie halen' zwaar overdreven is in letterlijke zin tenzij je de termoskan en kopjes binnen een straal van 3 meter van je pc hebt staan.
Dat geldt sowiezo.... er geldt naast de verschillen in meningen ook verschillen in systemen.Windows 2000 op een P1-200/96mb vind ik al een regelrechte ramp, laat staan Windows XP.
Je zal het dus _alsnog_ zelf moeten proberen als je wilt weten hoe het loopt.
In mijn geval betrof het een systeempje met een Asus TX-97x met SDRam; goed bordje met goed (en snel) geheugen ivm het oudere type geheugen.
XP heeft hogere minimumeisen dan 2000. Ook al is het gemaakt voor huisvrouwen en tuinmannen.
Ik wil ook niet flamen met je oid, maar een topic als deze schiet gewoon niet op.
Straks heb je het draaidende en blijkt dat het toch trager werkt dan je had gedacht. Wat heb je dan aan dit topic gehad
Ik snap best je vraag, maar ik zie gewoon het nut er niet van in om het te posten.
Ik wil ook niet flamen met je oid, maar een topic als deze schiet gewoon niet op.
Straks heb je het draaidende en blijkt dat het toch trager werkt dan je had gedacht. Wat heb je dan aan dit topic gehad
Ik snap best je vraag, maar ik zie gewoon het nut er niet van in om het te posten.
hee cool WFVN ik heb ook dat bord erin.... hahhaha met goed sdram..... samsung pc133 jah hah overkill aangezien ie niet harder dan 33 gaat ofzo... maaja anders is er niet echt meer makkelijk te koop.....
nopeVerwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:10:
maaruh wfvn jij hebt er dus wel degelijk ervaring mee? ook niet met internetten (even flash buiten beschouwing gelaten)???? owja en had jij ook dingen zoals sp1
nopeen ie6 enzo
Nope.... maar als ik zie wat mijn pc met Word en met PSP7 doet, mag Word totaal geen probleem zijn voor die oude P1 van me (die inmiddels offline is)erop en word?
nope, nope, nopeof mischien wel heel office? windows update gedraait enzo...??? ja nu word ik hebberig en wil ik alles weten hehehhe
Ik zit nog even hard na te denken wat ik er nog meer op had staan....
1) standaard scansoftware van Canon
2) Norton AV
3) Messenger
4) Die share-meuk (printer en internet)
5) IE (duh)
6) PSP7
7) Nja, of ik het moet vermelden.... Remote Desktop van XP (werkte ook uitstekend)
Gebruikt voor:
1) internet sharen (tevens firewall; geen specifieke software voor gedraaid)
2) printer sharen
3) Scannen
4) Scan's bewerken (vrij standaard bewerkingen; vrijwel nooit exotisch)
5) internetten (inclusief gebruik van messenger)
[ Voor 30% gewijzigd door WFvN op 30-07-2003 00:24 ]
Heb WinXP op een AMD 166MMX socket 7 cpu gedraaid met 160MB, dus het is mogelijk ... echter hij draait zeker niet vloeiend ... maar als ik hem alleen maar zal gebruiken om er mee te surfen dan gaat het nog ... multi tasking gaat dan ook niet helemaal perfect. Veel heb je er dus niet aan.
| My SpiderWeb |
Prima dreeke reply dan niet meer mee op deze topic aangezien ik hier wel fijne reply;s krijg.... waar ik wel wat aan heb... tnx iig voor je postjes...dreeke schreef op 30 July 2003 @ 00:18:
XP heeft hogere minimumeisen dan 2000. Ook al is het gemaakt voor huisvrouwen en tuinmannen.
Mmm dan ga ik hem eerst maar ghosten als ie kaal erop staat (fat32 lijkt me het snels) en dan naja is proberen ... of niet danwfvn schreef op 30 July 2003 @ 00:19:
[...]
nope
[...]
nope
[...]
Nope.... maar als ik zie wat mijn pc met Word en met PSP7 doet, mag Word totaal geen probleem zijn voor die oude P1 van me (die inmiddels offline is)
[...]
nope, nope, nope
Absoluut.... sowiezo het proberen waard. Ik heb geen spijt gehad van m'n overstap van Win98 naar XP op die bak.Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 00:22:
[...]
Mmm dan ga ik hem eerst maar ghosten als ie kaal erop staat (fat32 lijkt me het snels) en dan naja is proberen ... of niet dan
Tevens in m'n vorige post nog een keer duidelijkheid toegevoegd....
[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 30-07-2003 00:25 ]
Nee daarom wou ik ook de overstap maken omdat naja 98 toch wel vastloopt enzowfvn schreef op 30 July 2003 @ 00:24:
[...]
Absoluut.... sowiezo het proberen waard. Ik heb geen spijt gehad van m'n overstap van Win98 naar XP op die bak.
Tevens in m'n vorige post nog een keer duidelijkheid toegevoegd....
niet dat xp dat niet doet maarja toch minder snel en omdat me mams ook oppaskindjes heeft en die dan ook allebij een eigen naam kunnen nemen en natuurlijk naja dat ie een hoop automatisch herkent zoals de nic en sb16
Verwijderd
Heb winxp pro gedraait op een p1 245 Mhz met 64 MB EDO ram en het draaide gewoon uitstekend. Nou had ik niet echt veel programma's geinstalleerd dus een redelijk kale windows maar hij starte wel normaal op (7 keer balkje rond) en om IE op te starten hoefde ik maar iets van 5 seconden te wachten ofzo (valt mee hoor).
umz 245mhz???? heb je die opgeklokt... dat moet natuurlijk ook nog is kunnen is wel een ander topic voor maar dat moet je me dan toch is vertellen...Verwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 00:32:
Heb winxp pro gedraait op een p1 245 Mhz met 64 MB EDO ram en het draaide gewoon uitstekend. Nou had ik niet echt veel programma's geinstalleerd dus een redelijk kale windows maar hij starte wel normaal op (7 keer balkje rond) en om IE op te starten hoefde ik maar iets van 5 seconden te wachten ofzo (valt mee hoor).
Verwijderd
Zou xp ook werken op een:
p2 350 mgh
81.396 kb ram
32 mb videokaart
15 gigh hd
als servertje voor inet en mp3 bestandjes.
hij draait nu op w2k proff
Ik denk het wel want het is die jongen uit dat andere topic wat in dit topic is genoemd ook gelukt.
Wat jullie
p2 350 mgh
81.396 kb ram
32 mb videokaart
15 gigh hd
Ik denk het wel want het is die jongen uit dat andere topic wat in dit topic is genoemd ook gelukt.
Wat jullie
Lijkt mij totaal geen probleem; zeker omdat je hem als servertje wil gebruiken.Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 12:10:
Zou xp ook werken op een:
p2 350 mgh
81.396 kb ram
32 mb videokaart
15 gigh hd
Wat jullie
Ik zou zeggen: gewoon doen. Ook nog eens gemakkelijk beheren via remote desktop
Wees een tweaker en probeer het eens
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()