Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] My First Mod: Fan Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hier op GoT en altijd al wat op de casemod thread gelezen, hierdoor geinspireerd om zelf es iets te doen aan mijn temp probleem:

Ok, ik was wat aan het prutsen met een oude 386 die ik ooit van iemand kado had gekregen. Nu zag ik in een keer de fan van de voeding, en ging er een lichtje branden ivm mijn temp probs in de zomer van deze pc.

Dus fan eruit gesloopt en in de computer geschroefd (achterkant: het standaard gat voor fans, onder de voeding) na wat overleg met een kennis over de aansluiting ben ik gaan uitzoeken wat de 12V lijn was in mijn draden brij: dat bleek de gele te zijn.

Nu wilde ik em graag aan en uit kunnen zetten ivm winter wanneer de fan overbodig is. Dus prutsen en prutsen: en zie hier het resultaat:

(klikken = groot)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.tjeerdsma/img/tweak/voorkantklein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.tjeerdsma/img/tweak/achterkantklein.jpg

de ducktape is omdat het gat waar de schakelaar in zit iets te enthousiast was gemaakt (lees: te groot)

ik heb gewoon een 220 volt schakelaar (zon eentje die je tussen de draad kan maken van een bed lampje of whatever) gebruikt die we nog hadden liggen, die aangesloten en hier en daar wat in gesneden :)

Het nadeel is dat het niets uitmaakt in temperatuur: ik heb hem trouwens als intake gemaakt.

Maar goed, ik heb nog zon fan liggen en die zal ik als intake doen aan de voorkant, en de hierboven beschreven fan omdraaien en als outtake maken.

Ik weet het is niet veel, mar het is mijn eerste mod/tweak. Ben er best wel een beetje trots op 8):p

Verwijderd

haha :) netje t is een leuk begin en t koste niet eens geld neem ik aan :)

naja let wel op dat t verslavend is :) naja suc6 er mee!

Verwijderd

Damn, dit is geen eigen topic waard..

Blijf proberen, want oefening baart kunst!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Goed zo, ga zo door... !!!

(niet met openen van topics buiten de 'juiste' plaats) maar met modden

dit enthousiasme is waar tweakers om draait. het gelikte resultaat komt vanzelf als je aan de vierde kast bezig bent, hihihi, de spirit is er en dat moeten we in het vaandel blijven houden!!

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Euhm..

Klik aan...

klik uit ?

:+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik zoiets achter de resetknop maken ofzo :) staat iig veel mooier :)

Verwijderd

Voor kleine mods hebben we: Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 3

Voor de rest: ga door met creatief modden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.