Toon posts:

USB problemen met nieuwe 865 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuw mobo aangeschaft met 8 USB 2.0 poorten. (Intel865PERL).
De computer werkt goed en snel met Windows.
Ik moest echter wel de USB 2.0 functie in het BIOS uitzetten en op 1.1 verdergaan daar anders mijn Canonscanner problemen geeft.
Windows meldde in het apparaatbeheer dat de benodigde stuurprogramma's niet konden worden ingeladen.
Na terug te gaan naar USB 1.1 in het BIOS werkt de scanner onder Windows goed ook nadat de PC een koude start krijgt.
Ik heb echter meerdere USB apparaten en ook nog een USB 1.1 HUB.
Sommige apparaten die via die HUB zijn aangesloten blijven echter soms het probleem van het niet onder Windows willen laden van de noodzakelijke drivers probleem geven.
Door ze los te trekken en opnieuw aan te sluiten wil het wel goed gaan en wil Windows wel de bestanden alsnog laden maar niet uit zichzelf en al helemaal niet na een koude herstart.
Kent iemand dit probleem?
Kan de HUB problemen geven met de USB poorten van het mobo?
Ik dacht dat USB zo perfect was maar das niet helemaal waar.
Ook gaf de Webcam problemen als die via de HUB met de computer is verbonden want er werd gemeld dat de bandbreedte teveel zou zijn.
Dit kan ik oplossen door de Webcam direct op een USBpoort van de PC aan te sluiten (toch wel handig om 8 poorten op je Mobo te hebben, je kan geen genoeg poorten beschikbaar hebben... ;) )en dat zal te maken hebben dat de HUB wel genoeg vermogen heeft maar de signalen gaan natuurlijk maar door 1 lijntje dus dat kan ik nog verklaren.
De apparaten die nu nog met de HUB zijn verbonden hebben echter nauwelijks bandbreedte nodig (Muis, Tekentablet enz.).
Het is Windows2000 met SP4.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op het mobo cd-tje wat je bij je mobo geleverd hebt gekregen zullen vast en zeker alle drivers staan die je nodig hebt. hier ook nog een linkje met wat driver updates voor jou plank : http://downloadfinder.int...indows*+2000&submit=Go%21

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 29 July 2003 @ 23:51:
Op het mobo cd-tje wat je bij je mobo geleverd hebt gekregen zullen vast en zeker alle drivers staan die je nodig hebt. hier ook nog een linkje met wat driver updates voor jou plank : http://downloadfinder.int...indows*+2000&submit=Go%21
Bedankt voor je reactie en natuurlijk ben ik al flink bezig geweest met de beschikbare drivers die op de moboCD staan of op internet zijn te vinden.
Ik wil alleen toch wel weten of er toch zo kan zijn dat een oudere USB HUB problemen kan geven.
Ik heb ooit een Dynalink 7 poorts USB hub gehad (de kleine voor een notebook).
als ik daar mijn Iomega USB ZIP drive op aansloot wilde die niet werken.
Wel als de ZIPdrive direct op een USB poort was aangesloten of op die ouwe 4 poorts HUB die ik nu nog heb!!
Ik wil aangeven dat ik vermoed dat er toch wat problemen zijn met de USB techniek en of er al gebruikers zijn die wat meer weten.
Ik zoek BTW ook nog een soort USB tooltje waar je meer USB info krijgt dan Windows geeft.

Verwijderd

Inderdaad dit probleem heb ik ook ,als ik mijn computer herstart ,krijg ik SOMS dat het voorkomt dat mijn e-tech usb adsl modem niet herkent wordt.
Hij wordt dan wel weergeven bij usb controllers maar niet bij netwerkadapters en zodoende
werkt deze dan niet.
Maar als ik vervolgens de usb kabel los trek en dan er weer in doet ,werkt die weer wel

Heel vreemd en erg lastig

• NoControl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:54
Weet je zeker dat je SP4 hebt? Vanaf SP3 zou win2k ondersteuning voor USB2.0 moeten hebben...

Verwijderd

Topicstarter
NoControl schreef op 30 July 2003 @ 11:20:
Weet je zeker dat je SP4 hebt? Vanaf SP3 zou win2k ondersteuning voor USB2.0 moeten hebben...
Absoluut zeker dat ik SP4 heb.
Ook heb ik de USB 2.0 driver los op het mobo CD staan want je moet jezelf registeren bij Intel wil je ze kunnen downloaden. Beetje vaag maarja.
En zoals ik al zei, ik heb USB 2.0 in het bios uitgezet vanwege de scanner.
De 2.0 driver is dus wel in windows aanwezig maar is nu niet in gebruik.
Pagina: 1