• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
ik heb mijn telefoon nu al ongeveer 3 jaar en ik ben op zoek naar een nieuwe omdat ik al wat winkels af ben gelopen en door de bomen het bos nietmeer zie ben ik gaan zoeken op het hierzo. sorry, maar ik kon echt niks vinden! :S

mijn probleem, ik zoek dus een GMS met abbo. ik heb mijn oog laten vallen op een nokia 6610 met een Orange free 30 of 40 abbo voor 2 jaar. dit omdat k hier het toestel gratig bij kreeg, ik kan bellen en smsen uit een varste bundel en die actie die ze nu (nog) hebben.

Omdat ik eigenlijk meer sms dan bel weet ik niet of het nou echt zo slim is om een abbo te nemen, ik ga nu via tele 2 en k sms voor 15 ct dus vandaar mijn twijfels.

heeft iemand een idee wat ik hiermee moet doen? eventueel een ander abbo ofzo? die abbonemetjes van o2 zijn wel happy maar daar heb je dan geen telefoon gratis bij.

is het misschien dan slimmer voor mij om enkelt een nieuwe (sim vrije) telefoon te kopen?

nogmaals, k heb geocht enzo en k moet eigenlijk een beetje oschieten omdat die actie van orange aan het aflopen is en mijn nokia 3310 is echt aan zijn einde.

alvarst bedankt :)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

kieltju schreef op 29 juli 2003 @ 23:39:
mijn probleem, ik zoek dus een GMS met abbo. ik heb mijn oog laten vallen op een nokia 6610 met een Orange free 30 of 40 abbo voor 2 jaar. dit omdat k hier het toestel gratig bij kreeg, ik kan bellen en smsen uit een varste bundel en die actie die ze nu (nog) hebben.
De 6610 is bij 1 jaar Free € 40 al gratis hoor... En bij Belcompany zelfs al met 1 jaar Free € 30.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb de 6610 genomen icm met een T-mobile abbotje (300) , toen wassie gratis, maar dit is al weer maanden geleden.

Ik zou eens gaan kijken wat T-mobile te bieden heeft, zijn vrijal de goedkoopste en als extra hebben zij ook de sms bundel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kieltju
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 23:47:
[...]

De 6610 is bij 1 jaar Free € 40 al gratis hoor... En bij Belcompany zelfs al met 1 jaar Free € 30.
ja, daar heb je gelijk in maar dat bedoel ik niet direct zo, k denk dat een 2 jarig abbo wel handig is EN die actie die loopt, daarbij krijg je de eerste 2 maanden extra beltegoed (of hoe ze dat ook noemen)
KarreMania schreef op 29 July 2003 @ 23:51:
Ik heb de 6610 genomen icm met een T-mobile abbotje (300) , toen wassie gratis, maar dit is al weer maanden geleden.
Ik zou eens gaan kijken wat T-mobile te bieden heeft, zijn vrijal de goedkoopste en als extra hebben zij ook de sms bundel.
ik zoek juist iets waarbij je beltegoed en smstegoed gewoon in 1 zitten. dus niet dat je een apparte bel- en sms-bundel heb. verderest ziet het er bij T-mobile wel leuk uit. smsen vor 10/15ct is wel redelijk.

begrijp even dat ik nu eigenlijk meer sms dan bel en dat dat voor mij het voornaamste probleem is, veel prviders zijn voor mij teveel gericht op het bellen terwijl ik eigenlijk bij dat 'sms-volkje' hoor.

heeft misschien iemand ervaringen met orange die hij wil delen?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:13

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Never mind.....

[ Voor 99% gewijzigd door Ginz op 30-07-2003 00:27 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

kieltju schreef op 29 juli 2003 @ 23:59:
ja, daar heb je gelijk in maar dat bedoel ik niet direct zo, k denk dat een 2 jarig abbo wel handig is EN die actie die loopt, daarbij krijg je de eerste 2 maanden extra beltegoed (of hoe ze dat ook noemen)
Wat is er handig aan een 2-jarig abonnement? Bij 1 jaar krijg je 2 maanden dubbel, bij 2 jaar 3 maanden. Voor die ene maand hoef je het echt niet te doen.
heeft misschien iemand ervaringen met orange die hij wil delen?
Prima hoor. Goede service, best goed netwerk. Goedkope GPRS (Share is leuk voor op dat toestel) en het gemak van alles uit 1 bundel.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Neem een Hi30 of Hi40 abonnement, bij Hi30 sms je voor 13ct per bericht en kost bellen je eveneens maar 13ct per minuut. Beide gaat gewoon van je belbundel af, dus of je nou smst of belt, dat maakt niks uit, bevalt mij uitstekend en t is goedkoper dan Orange :D
Plus dat je dan te maken hebt met een uitstekend netwerk, waarbij je niet bang hoeft te zijn dat je ergens geen bereik hebt.

Bij belcompany overigens icm een Hi40-2jr Nokia 6610 gratis

[ Voor 8% gewijzigd door HaaZ op 30-07-2003 00:52 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

waarbij je niet bang hoeft te zijn dat je ergens geen bereik hebt.
bij orange of T-mobile wel dan? beetje flauw.
Hi30, staat dat voor 30 euro ofzo? :S

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zou wel gaan kijken voor een T-Mobile abbo. Verweg het goedkoopst en ik bel al jaren met Ben/T-Mobile en ben er zeer tevreden mee. Ze hebben een goede klantenservice enz.

Verwijderd

Heb je al eens aan O2 gedacht? Nog geen populair netwerk, wat ik erg vreemd vind vanwege de volgende prijzen:

abo: 12,50 euro per maand met maandelijks 500 minuten naar vaste en O2-nummers
bellen naar niet-O2 mobiele nummers: 15 cent per minuut
sms: 15 cent (met bundel nog goedkoper)
gprs: 1,50 euro per MB (zonder bundel!)

De nokia 6610 kost bij gsmweb.nl met bovenstaande abonnement 109 euro (2 jaar) of 148 euro (1 jaar). Dat is inderdaad meer dan die leuke 'gratis' aanbiedingen zoals bij Orange, maar bedenk wel dat de maandelijkse kosten bij O2 veel lager liggen, dus aan het eind van het jaar ben je veel goedkoper uit.

O2 bevalt me prima. Overal (in stad en land) goed bereik. En omdat de belkosten redelijk laag zijn, durf ik elke maand zonder angst de O2-envelop open te maken ;).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 02:06 ]

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

KarreMania schreef op 30 July 2003 @ 01:34:
[...]

bij orange of T-mobile wel dan? beetje flauw.
Hi30, staat dat voor 30 euro ofzo? :S
T-mobile is voor hem niet geschikt aangezien hij een gecombineerde belbundel wil en Orange heeft nou eenmaal nog geen perfecte dekking, niks flauw, is gewoon zo..

Hi30 is 30 euro per maand idd :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
de TS kan bij T-Mobile kijken wat hij zoekt: belt hij weinig en smst hij veel, dan heeft hij vast wel inzicht hoeveel hij belt en smst, waardoor hij zijn bundels met zorg kan selecteren. bv. 75 belminuten en 80 smsjes per maand. Ik ben zelf zeer tevreden met T-Mobile.

- hardware always changes.. -

• kieltju
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 02:00:
Heb je al eens aan O2 gedacht? Nog geen populair netwerk, wat ik erg vreemd vind vanwege de volgende prijzen:
(...)
O2 bevalt me prima. Overal (in stad en land) goed bereik. En omdat de belkosten redelijk laag zijn, durf ik elke maand zonder angst de O2-envelop open te maken ;).
ja, zeker goedkoop, k denk dat ik daar ook het meeste aan heb, zo even kijken of me salaricum al gedeponeerd is.

het enigste puntje is dat ik die site zo verschikkelijk onduidelijk is, die gozers hebben zeker geen winkel ofzo?

het enigste naadeel wat ik verder kan vinden is dat ik met orange de belminiuten (ed) onbeprekt mee kan nemen. maar volgens mij valt daar wel mee te leven.

Verwijderd

Geloof me O2 wil je niet nemen , een dekking van niks. (in de regio enschede iig)
Een aantal mensen die ik ken werkend daar op de universiteit en heben een O2 abbo via hun werk, 90% van het personeel is thuis niet te berijken op de mobiel (buitendorpen/onderweg)

Als je echt een gecombineerde bundel wil zou ik voor kpn gaan , goede dekking en met een hi30 kun je flink sms-en en bellen.

Persoonlijk zou ik echter voor T-Mobile gaan , al 3,5 jaar een abbo bij , goede dekking,service en niet duur , als je een 75 min/maand abbo neem a 15 euro kun je voor de andere 15 euro een mooie sms-bundel nemen en krijg je meer voor je geld dan bij orange of kpn.
En toestellen zijn vaak erg goedkoop icm 2-jarige abbo's bij T-mobile.

• kieltju
ja, k denk dat dat hier weinig uitmaakt, ik zit hier in een dorp vlak onder rotterdam, ik heb nog nooit last gehad met ook maar 1 netwerk. ik heb nu tele 2 ( dat gaat via telfort, wat is dat nu?). Ik zal het ff navragen aan wat kennisen die hier o2 hebben.

ik heb die mensen van gsmweb.nl even gemaild

wat me wel opvalt is dat ik nun bij hun op de site zit, ik zie heel duidelijk een nokia en in de head staat *GSM aanvraag ericsson T65* :D:D

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
www.telecomvergelijker.nl

Daar kun je zoeken naar alle combinaties van abonnementen en toestellen.
Daar moet je iets leuks kunnen vinden.

Verwijderd

kieltju, als je er niet uitkomt kan ik je wel adviseren (ik werk nl. bij de BelCompany). add me @ msn...

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Als je tevreden bent met het netwerk wat je nu hebt dan kun je gewoon voor O2 gaan omdat Tele2 via het netwerk van O2 gaat.

Zelf heb ik ook O2 en gewoon goed bereik(ik woon in hetzelfde dorp als Kieltju)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Ten eerste moet je zowiezo een 1 jarig abbo nemen als dat net zoveel kost als een 2 jarig abbo; je kunt namelijk na 1 jaar gewoon nog een abbo van 1 jaar afsluiten met een cashdeal (je bent dus goedkoper uit).

Ik heb zelf nu ook orange en ik ben er redelijk tevreden over (goeie service in shops en diensten als share en 1 bundel waar alles uit komt is erg handig! ook is je beltegoed ONBEPERKT mee te nemen zolang je maar een abbo hebt)

Ik weet niet of je perse die 6610 wilt, maar misschien is de orange SPV iets voor jou? als je hem deze maand (dus vandaag/morgen) haalt heb je namelijk nog die 30 euro korting van orange en heb je hem i.c.m een orange 40 abbo. voor 1 jaar voor 0 euro.

spv topic: [rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 2][/rml]

edit:
als je hem nu dus zou halen voor 0 euro met een orange 40 abbo (krijg je de 1e 2 maanden dus 80 euro beltegoed dat je onbeperkt kan meenemen) zou je hem eventueel nog na 6 maanden over kunnen zetten naar een orange 30 abbo waardoor de telefoon + 1 jaar bellen je 6x40+6x30= 420 euro. Of als je hem omzet naar orange 20 abbo (als je het echt niet op maakt) voor maar 360 euro.
Dan ben je dus zowiezo goedkoper uit als de telefoon zonder abbo kopen :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:25 ]

• kieltju
ow, leuk, oud beijerlanders hier! het probleem met o2-500 is dat je die bundel alleen gebruikt voor naar de varste telefoon en naar o2 nummers, bij andere nummers bel je buiten je bundel om.

ik ben vandaag dus langs de belcompany geweest met het idee dat ze alleen de toestemming van mijn ouders nodig hebben. NOU, fout! alles moest dus op naam van mijn moeder en omdat ook de rekening op mijn moeders naam kwam heb ik ook dit weer voorbij laten gaan. het enigste wat er nog op zit is een orange abo, en orange ligt mij niet zo om eerlijk te zijn.

als me vader thusi is dan zal ik het er even met hem over hebben, of het op zijn naam kan. (hij komt net thuis :) dus k ga maar snel weer )

suggesties zijn nog altijd welkom.

Verwijderd

Vriend van me heeft bij belcompany de SE T610 voor € 70,-- gehaald icm. een T-Mobile 130 abbo... nie duur dus.

• kieltju
reactie op mockingbird:
die spv ziet er wel heel mooi uit enzo, ik denk dat ik er morgen even voor ga kijken.

reactie op gubbo:
ja, t-mobile is wel okay maar het probleem is nu dat ik minderjarig ben en dus zelf niks kan afsluiten, dan moet het op naam van mijn vader of moeder en dat is nu even een probleem.

Verwijderd

kieltju schreef op 30 July 2003 @ 17:46:
ow, leuk, oud beijerlanders hier! het probleem met o2-500 is dat je die bundel alleen gebruikt voor naar de varste telefoon en naar o2 nummers, bij andere nummers bel je buiten je bundel om.

ik ben vandaag dus langs de belcompany geweest met het idee dat ze alleen de toestemming van mijn ouders nodig hebben. NOU, fout! alles moest dus op naam van mijn moeder en omdat ook de rekening op mijn moeders naam kwam heb ik ook dit weer voorbij laten gaan. het enigste wat er nog op zit is een orange abo, en orange ligt mij niet zo om eerlijk te zijn.

als me vader thusi is dan zal ik het er even met hem over hebben, of het op zijn naam kan. (hij komt net thuis :) dus k ga maar snel weer )

suggesties zijn nog altijd welkom.
Die 500 minuten zijn idd alleen voor vaste en O2-nummers, maar dat heb ik eerder al aangegeven. Sms is nogmaals veel goedkoper en ook naar mobiel bellen kost maar 15 cent per minuut. O2 dekking is in ieder geval in de hele randstad perfect (zelfs in metro en trein). Daarbuiten heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad. Het is wel bekend dat nokia's een groter zendvermogen hebben dan andere merken, dus dat verklaart misschien wel waarom ik altijd goed bereik heb met m'n 6610.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 20:07 ]

• kieltju
[blaat]
uhm... k ga nou weer twijfelen aan 02. Maar ik heb ze eergister een mailtje gestuurd met wat vragen. Een dag leter keer ik reactie, en die was gewoon ronduit asociaal en kortaf. misschien meer kortaf dan asociaal, heel het emailtje waren 5 zinnen terwijl ik 6 vragen stelde. En wat ze hadden geschreven zat vol met taal en gramatica fouten. ik heb ze een boos emailtje terug gemaild om opheldering te vragen. Als ze protentieele klanten nog geeneens met fadsoen en een beetje professionaliteit verder kunnen helpen dan wil ik niet met deze mensen in zee
[/blaat]

heb ik met o2 niet hetzelfde probleem als met andere providers, dat ik nog geen 18 ben?

ik tijwfel nu tussen 3 providers:

1, T-mobile; duilijk, redelijk goedkoop en aardige mensen :) minpunt is dat je 2 bundels heb en dat maar 2 maanden mee kan nemen

2, Orange; 1 bundel en onbeperkt meenemen EN min leeftijd is 16. maar het minpunt is dat het net even wat duurder is.

3 o2; goedkoop abbo en bellen ed, minpunt is dat de telefoon niet gratis is en dat helpdesk verhaal.

Volgens gaat mijn vader wel 'overstag' zodat ik het abonnement bij T-mobile kan nemen. dan is het alleen nog even wachten op de volgende actie want die zijn net over.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
HaaZ schreef op 30 July 2003 @ 00:46:
Neem een Hi30 of Hi40 abonnement, bij Hi30 sms je voor 13ct per bericht en kost bellen je eveneens maar 13ct per minuut. Beide gaat gewoon van je belbundel af, dus of je nou smst of belt, dat maakt niks uit, bevalt mij uitstekend en t is goedkoper dan Orange :D
Plus dat je dan te maken hebt met een uitstekend netwerk, waarbij je niet bang hoeft te zijn dat je ergens geen bereik hebt.

Bij belcompany overigens icm een Hi40-2jr Nokia 6610 gratis
Als je voor kwaliteit gaat is dit idd de beste optie, heb het hele topic gelezen.
En met de reactie dat mensen denken dat Orange of O2 kan tippen aan het netwerk van KPN, slaan de plak kompleet mis.

no comment

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53
Martinus schreef op 01 August 2003 @ 09:29:
[...]

Als je voor kwaliteit gaat is dit idd de beste optie, heb het hele topic gelezen.
En met de reactie dat mensen denken dat Orange of O2 kan tippen aan het netwerk van KPN, slaan de plak kompleet mis.
Dat is waar. Maar Orange heeft wel Share, een leuke dienst wat niet veel kost. Verder gaat echt alles uit de bundel. Ik had KPN (altijd goed bereik), Maar nu met Orange is het bereik niet veel slechter, maar klinkt het geluid veel helderder.

Ik ben van een HI Profile 30 naar een Free 30 overgestapt om de rede dat ik graag gebruik maak van Share, een dienst die de rest van de providers nog niet heeft. Voor 6 euro (uit je belbundel) maak je een maand lang gebruik van Share. Dat is een soort Kleuren-Wap via GPRS.

Het Orange bereik is hier niet echt veel minder. Binnenhuis heb ik nog 6/7 streepjes over van de Nokia 6610. Buitenhuis altijd 7/7. Voor mij ben ik vooruit gegaan. KPN heeft namelijk in Naaldwijk helemaal niet zulk goed bereik.
Pagina: 1