Toon posts:

Resolutie van foto's autom. verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn foto's verkleinen naar 640x480. Nu ben ik begonnen
met Photoshop, maar dan ben ik volgend jaar nog bezig.
Weet iemand of er een programma bestaat dat in één actie al
mijn foto's kan aanpassen.

Bedankt.

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Koop AcdSee, daar gaat het heel makelijk mee. Je moet wel opletten dat alle foto's landscape of portrait staan, anders gaat het niet goed.

Vader van Tobias en Ylana \o/

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
nou bij de meeste cameras krijg je wel iets meegeleverd, kijk eens bij die software.
ik heb bij mijn fujifilm finepix viewer, daar kan het iig ook mee :)

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Mihov image Resizer, kijk maar ff met google.
Is freeware en werkt prima hiervoor.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Scriptje maken voor Photoshop, kun je zo een hele folder in één keer omzetten naar een andere resolutie.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Gebruik Irfanview. Het bekende freeware tool om je foto's automatisch te laten verkleinen/vergroten etc.

http://irfanview.tuwien.ac.at/

Verwijderd

Zoek eens bij power toys van xp.

Image Resizer

This PowerToy enables you to resize one or many image files. When resizing you can choose from one of four standard sizes or choose a size that you specify. You can also choose to resize the original image or create a new one. Right click any image(s) and select 'Resize Pictures' in the context menu.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt.....ik zit momenteel op mijn werk, maar vannavond ga ik het proberen. Moet zeker lukken. Ik denk dat ik met ACDSee begin, want dat heb ik gewoon. Ik wist alleen niet dat je daarmee eenvoudig de resolutie kan veranderen.

Hoe maak je dan met Photoshop z'n script? Ik heb al iets met Batch geprobeert, maar dat ging niet helemaal werken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak je dan met Photoshop z'n script? Ik heb al iets met Batch geprobeert, maar dat ging niet helemaal werken.
White Feather schreef op 29 July 2003 @ 23:43:
Scriptje maken voor Photoshop, kun je zo een hele folder in één keer omzetten naar een andere resolutie.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In Photoshop:
File > Automate > Web Photo Gallery.

Je kan dan de gewenste resolutie opgeven, en alles wordt in een nieuwe map gezet.

Wat doet dit eigenlijk in GT?

[ Voor 17% gewijzigd door Jur op 30-07-2003 12:18 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als je het jezelf echt gemakkelijk wilt maken, zou je de oplossing van Pankoek moeten nemen (die PowerToy, dus). Foto('s) selecteren, rechtermuisknop, resize, selecteren hoe groot je ze wilt hebben, OK. Fluitje!

Nomen nescio

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 06:47

flexje

got-father

Gewoon een Batch in Photoshop aanmaken. Zoek maar is op batch + photoshop

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-02 09:07
* Swinnio gebruikt ook al tijden de optie in PowerToys.
Zoals Brabo-Joossie ook al zegt: eenvoudiger dan via de rechter muisknop in de windows Verkenner kan het m.i. niet. Een kind kan de was doen, zoals ze bij CID altijd zeggen :)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

deze vraag is idd heel vaak voorbijgekomen. En het staat zelfs in de faq van enkele fora hier op GOT aangegeven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.