HSDI ontbonden en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:44

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik zag vandaag dat HSDI uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel geschreven is. Velen van jullie zullen HSDI kennen als de internetprovider uit Ittervoort die voor 25 euro 512 kbit/s up en down draadloos zou gaan leveren.

Nu wil het geval dat er tussen de 1 en 25 aansluitingen zijn in Limburg. Mogelijk ook in de regio Eindhoven nog een paar aansluitingen!

Wat kun je als particulier doen wanneer een bedrijf zich ontbindt (voor de volledigheid het is/was een VOF) en je vooruit betaald hebt voor het modem en een internet aansluiting?

Er zijn al mensen langs geweest bij HSDI in Ittervoort, maar het blijkt dat het pand geheel leeg staat. Op de site van de KvK is geen vermelding te vinden dat HSDI surceance van betaling heeft aangevraagd of het faillisement.

Wat kun je als particulier nu doen om je geld terug te krijgen?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een VOF blijft ook na ontbinding de vennoten verantwoordelijk en kun je ze nog gewoon aansprakelijk stellen. Verder sta ik niet gek te kijken, al vanaf het begin zei ik dat het niks zou worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ik zou er als pariculier gewoon een kort geding van maken, iedere rechter zou in het nadeel van het bedrijf beslissen.

Maar ik hoorde dat de eigenaar van HSDI "gevlucht" is? Hij woont niet meer in ittervoort?
Is onderduiken voor schade in dit geval dan ook nog eens schuldig? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Is de huidige dienstverlening ook gestopt? Zo ja, dat zou dan kunnen duiden op een faillissement. Zo nee, dan zou het ook nog eens kunnen dat HDSI van bedrijfsvorm veranderd en nu een BV wordt bijvoorbeeld. Ze dienen hiervoor wel meteen weer ingeschreven te zijn bij de KvK.

In het eerste geval (failliet) kun je hoogstwaarschijnlijk fluiten naar je centen..... in het tweede geval is er waarschijnlijk niets aan de hand :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ze zijn niet failliet volgens de KvK, maar ze zijn ook niet ingeschreven als een BV of andere rechtsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
"HSDI Ittervoort is op 21 juli 2003 ambtshalve uitgeschreven omdat er nog maar één vennoot in de V.O.F. stond ingeschreven.(dit dienen er minimaal 2 te zijn) Ook al is het bedrijf uitgeschreven, alle betalingsverplichtingen die aangegaan zijn tot 21 juli blijven bestaan.
De vennoot blijft tot deze datum hoofdelijk aansprakelijk."

Bron: KvK Noord- en Midden-Limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan beide vennoten gewoon aanspreken voor je vooruit betaalde gelden (mits betaald voor 21-07-2003, daarna gaan wat andere zaken een rol spelen). De details van de andere vennoot zullen gewoon beschikbaar zijn in het dossier van de Kamer van Koophandel, als die er ooit is geweest. Let wel, het is een ambtshalve doorhaling van de inschrijving. De Kamer van Koophandel heeft 't dus zelf gedaan, niet de ondernemer.

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 31-07-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die vent van HSDI is met zijn gezin verhuist naar Kinrooi (België dus).. Centrale punt in Ittervoort is verhuisd van ex-Taxi Centrale naar cafetaria AnyTyme (voormalig Het Hapje)... De verbinding is er nog steeds, aangezien iemand die ik goed ken (die in Hunsel woont) gewoon nog Internet heeft.. Waarschijnlijk is het bedrijf van naam veranderd om de mensen nog meer te kunnen kloten (niet slecht bedoeld of zo, maar ze zouden in juli 2002 al begonnen zijn met het aanbieden van draadloos internet, en het is nu nog amper beschikbaar)..

Die gene in Hunsel wil wel af en toe helpen met de zooi op te zetten en zo, en ik kreeg laatst te horen dat ze in Venlo en omstreken zo'n 300 abo's hebben.. Voor meer info over dit gebied kun je kijken op www.skyfy.nl (Waarschijnlijk onderdeel van ex-HSDI)

[ Voor 20% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-07-2003 21:51 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De verbinding in Hunsel wordt gewoon rechtstreeks van @home gepakt in Hunsel! Dus als de mast in Ittervoort er niet meer is, zal de verbinding evengoed werken in Hunsel.

Laten we hopen dat die 300 man nog niks betaald hebben! Anders zou een stuk in regionaal dagblad de mensen samen kunnen brengen! Om zo verhaal te halen bij HSDI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@Home in Hunsel??? Doe is ff een postcodecheck voor de gein.. Is nog niet eens beschikbaar in heel de gemeente Hunsel..
Die info wat ik heb geschreven komt van die persoon in Hunsel en die helpt in het weekend met het aansluiten van modems in de omgeving Venlo. Als de mast in Ittervoort er niet meer is, zal de HSDI-verbinding naar Hunsel niet meer werken. Het cafetaria in Ittervoort is nu aangesloten op een SDSL-lijn van KPN voor de benodigde bandbreedte. Bij het cafetaria staat nu een rondstraler. In de Veldstraat in Ittervoort is er blijkbaar (kreeg ik gisteren te horen) nog iemand die een verbinding naar Hunsel maakt.
Als je op de site gaat kijken, dan zul je zien dat er nog een antenne nodig is in de buurt van "De Bongerd".. Tijd geleden belde die kerel van HSDI of we nog interesse hadden in een aansluiting.. Hem gewoon verteld dat we al een aantal maanden ADSL hadden en dus geen behoefte meer hadden aan zijn internetverbinding.. Hij belde een aantal dagen voordat er op zijn site kwam te staan dat er in de buurt van "De Bongerd" nog een antenne nodig was.. Toevallig of niet, maar ik woon zo'n 30m van de Bongerd vandaan..

Ik weet niet hoe jij aan je info komt, voorlopig hou ik het erop dat die kerel in Hunsel toch wel gelijk heeft..

[ Voor 38% gewijzigd door FlipFluitketel op 02-08-2003 13:24 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ze waren al enige tijd bezig met verhuizen naar Kinrooi.
Van het pand in Ittervoort was door de eigenaar als de huur opgezegd per 1 augustus omdat er op die plek appartementen gaan komen. ( pand gaat tegen de grond..)

Maar ja, dat is natuurlijk geen redenen om maar niet meer te reageren op telefonische storingsmeldingen e.d....

Ik had nog enige hoop, totdat er op het gemeentehuis van Hunsel aangeplakt werd dat er donderdag 7 augustus een executieverkoop gaat plaatsvinden in het pand in Ittervoort.....
|:( :'(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Is er bekend wat er zoal verkocht gaat worden? Die hoge mast en dergelijke?

Let wel op met wat je koopt: er gaan geruchten de ronde dat de apparatuur geen 100 mW vermogen heeft maar vele malen hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

HSDI-net bestaat niet meer volgens kvk, op datzelfde adres bestaan op dit moment wel Smits Telecom en BcBnet.

Wellicht dat iedereen even na kan gaan met wie men zaken heeft gedaan.....

Volgens de site van HSDI was dat een samenwerkingsproject van bedrijven.

Wellicht dat de bedrijven afzonderlijk nog wel doorgaan / afspraken na (gaan) komen.

vanuit kvk:

Handelsnaam KvK-inschrijfnummer Adres Vestiging

B.c.B. Network Services 17140883 0000
Margarethastraat 2, 6014AE Ittervoort Hoofdvestiging

Smits Telecom 12050669 0000

* HSDI-net 12048628 0000

[ Voor 46% gewijzigd door Coach4All op 04-08-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 04 August 2003 @ 10:45:
Is er bekend wat er zoal verkocht gaat worden? Die hoge mast en dergelijke?

Let wel op met wat je koopt: er gaan geruchten de ronde dat de apparatuur geen 100 mW vermogen heeft maar vele malen hoger!
Nee, HSDI is " kapot " gegaan denk ik door zijn apparatuur, 100 mW dus.
Het werkte gewoon niet en was super duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 20:03:
[...]

Nee, HSDI is " kapot " gegaan denk ik door zijn apparatuur, 100 mW dus.
Het werkte gewoon niet en was super duur.
Waar baseer je dat op? Volgens mij gebruik(t)en ze gewoon het standaard linksys gebeuren....
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed.... even op got zoeken.
ik ben op een topic gekomen waarbij iemand die 500m van de mast zat een bereik had van 15%.
met een vrij zicht,
ik bedoel als je apparetuur van minimaal 1Watt zou hebben kun je tot wel 15 km ver komen.
die antennes zijn gewoon voor het "home" gebruik, tis niet in der maten professionel dat je het als bedrijf voor de consument kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Weet iemand hoe laat die verkoop begint in Ittervoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

slaay schreef op 04 August 2003 @ 20:24:
Weet iemand hoe laat die verkoop begint in Ittervoort?
Ik zou zeggen, bel morgen ff naar http://www.hafkamp.ggn.nl/ , weet je ook direct wat er te koop is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie meer info van HSDI wil zien moet zich vergapen op het forum van www.limburg.nl
Hsdi heeft een spoor van ergenis achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 20:39:
Wie meer info van HSDI wil zien moet zich vergapen op het forum van www.limburg.nl
Hsdi heeft een spoor van ergenis achtergelaten.
offtopic:
kan nooit zo erg zijn als de popup met voorwaarden op dat forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kan een bedrijf dat naar België verhuist eigenlijk in nederland bij de kvk ingeschreven blijven staan?

Wellicht is dat de eerste van de "verzameling" die verhuist is.
Iemand enig idee waar we de gegevens van de belgische kvk kunnen inzien (liefst online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ingevolge uw mail-bericht laat ik u weten dat sedert 01/07/2003 een
nieuwe procedure in voege is voor het inschrijven van ondernemingen
(zowel rechtspersonen als natuurlijke personen) in de KBO =
KRUISPUNTBANK VOOR ONDERNEMINGEN. Consulteer eventueel in dit verband
onze website en klik bij BIZ Ondernemingsloket.

Door de gebrekkige applicatie van de federale overheid zijn momenteel
heel wat moeilijkheden onstaan en
werd een noodregeling voorzien om informatie te bekomen via een
aangewezen helpdesk.

Voorheen kon een "Uittreksel uit het Handelsregister" opgevraagd worden
bij de Griffie van de Rechtbank van Koophandel. Dit is niet meer het
geval.
Thans kan via eender wel ONDERNEMINGSLOKET, functie die onze Kamer o.m.
vervult, een verzoek worden gericht tot "afgifte van een bewijs van
inschrijving in de KBO". Dit behelst dan een afschrift (hetzij louter
een outprint) uit de KBO zoals het in de huidige omstandigheden in
gebruik is.

Ik heb navraag gedaan op naam van bedrijf en van persoon via
Rijksregisternummer doch zonder enig succes.
De door u gegeven informatie bevat dus te weinig elementen om u te
kunnen verder helpen.
Bron: Kamer van Koophandel en Nijverheid van Antwerpen-Waasland

Ik heb de Kamer van Koophandel die gaat over de regio (waarin Kinrooi ligt) gemaild met de vraag als zij konden nagaan als Mr. X van HSDI zich in België had ingeschreven. Maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De executieverkoop donderdag gaat niet door. Aangezien de eigenaar van HSDI naar het buitenland vertrokken is, kan er geen aanspraak op de eigendommen meer gemaakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Coach4All schreef op 04 August 2003 @ 20:50:
Kan een bedrijf dat naar België verhuist eigenlijk in nederland bij de kvk ingeschreven blijven staan?
Ja hoor, zolang het bedrijf in Nederland een onderneming drijft is het daartoe zelfs verplicht. We hebben zelfs nog een tijdje hybride vennootschappen gehad die en onder Belgisch recht en onder Nederlands recht werden opgericht. Juridische gedrochten, maar sommige mensen wilden graag in beide landen een nationale vennootschap hebben om verschillende redenen.

Dat van de executieverkoop snap ik niet zo goed. De eigendommen zijn toch niet naar het buitenland verhuist? Voor een executieverkoop heb je eigenaar niet nodig en die eigendommen heb je als executant natuurlijk onder je voordat je een executieverkoop organiseert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Doordat de eigenaar met al het spul naar België vertrokken is kan er geen aanspraak meer op gemaakt worden!

Er zijn een aantal mensen naar Ittervoort geweest en het pand stond leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er staat wel nog een of andere half weggerotte auto... Voor de rest is ie wel zo slim natuurlijk om al zijn spullen in te laden weg te brengen naar een plaats waar ze hem niks meer kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een vonnis in Nederland wordt bijkans klakkeloos overgenomen in België. Wat dat betreft zit hij in België ook niet lekker. De vraag is of iemand zin heeft in zo'n procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Aansprakelijkheid
Iedere vennoot is bevoegd om te handelen namens de VOF. De vennoten zijn ieder hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden van de VOF. Als het vermogen van de VOF niet toereikend is, kunt u met uw privé-vermogen aansprakelijk gesteld worden. Wanneer u getrouwd bent in gemeenschap van goederen kan ook het vermogen van uw partner worden aangesproken door de schuldeisers. Net als bij de eenmanszaak is het daarom aan te raden te kiezen voor huwelijkse voorwaarden.
Ik denk toch een aantal personen, waaronder de mensen die een franchiseovereenkomst gesloten hebben. Daarbij zal de belastingdienst ook maar al te graag haar geld willen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik kreeg gisteren nog iets te horen van iemand die weer iemand kent met zo'n antenne op het dak (om de verbinding met Neeritter tot stand te brengen).. Zij hadden dus geen internet meer en ze hadden blijkbaar wel al diverse dingen betaald (waarom weet ik eigenlijk niet)..

Denk dat als die vent gepakt wordt, dat ie dan een behoorlijk probleem krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 23:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

sinds wanneer zijn er in Venlo abbo's?

Die zijn goed gek dan!

In Venlo hebben we al 2 jaar ADSL liggen, en al bijna 3 jaar kabel!

De kabel was in Venlo centrum beschikbaar, voor een beperkte groep en is zo'n 1,5 jaar geleden ook al voor de toenmalige gemeente Venlo vrijgegeven. Tegelen heeft nu ook al weer een poosje kabel toegang. Alleen Belfeld heeft nog helemaal niets... Maar dat gaat over een paar maanden ook veranderen als KPN de centrale vervangen heeft voor een xDSL centrale...

Dat wireless is alleen maar op TradePort West beschikbaar en wordt daar aangeboden door Systemec, en naar verluidt de berichten gaat dat gewoon vrij goed...

Verder geen wireless poespas van ISP's hier hoor... buiten wat Tweakers die verbindingen testen :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Er wordt bedoeld, de omgeving van Venlo! En niet Venlo zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Uiteindelijk moet hij hiervoor gepakt worden.. omdat het een VOF was zijn de vennoten volledig verantwoordelijk.. bij een BV of NV worden alle spullen van het bedrijf verkocht en verdeelt over de schuldeisers (waar jij ook bij hoort), alleen de bank bijvoorbeeld gaat altijd voor!!... maar bij een VOF kun je de vennoten aansprakelijk stellen en krijg je je geld..

alleen die gast is zo vriendelijk geweest uit nederland te vluchten, maar volgens mij kan dat niet zomaar ;)

Ik weet niet zoveel van rechten, maar ik vermoed toch dat als mensen een kort geding tegen hem aanspannen omdat ze hun geld terugwillen hij "gezocht" word, en hij eventueel door belgië zal worden uitgeleverd!

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 07-08-2003 13:13 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Er is weer een nieuwe ontwikkeling gaande:

- de website van hsdi is geupdate
- tekst toegevoegd door een van de vennoten (dit is te herkennen aan extra spaties achter komma's etc.)
- aanmeldpagina wordt door verwezen naar een franchiseafnemer van ex-HSDI
- het "nieuwe" project staat op postadres van SkyFy

Het lijkt alsof de enigste vennoot van HSDI weer terug probeert te komen met zijn voormalige franchiseafnemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ja.. geupdate.. ik zou eerder zeggen gedowngrade... Zo zag de pagina er in de 1e paar weken dat ze bezig waren nl. uit...

HSDI is dus gewoon van naam veranderd omdat er zoveel negatieve dingen over zijn gezegd (lijkt me), en om het (misschien) iets moeilijker te maken evt. schulden en dergelijk te verhalen.. Zoals ik al in een eerdere reactie heb gezegd, skyfy heeft zo'n 300 (zeggen ze tenminste) abo's in Venlo en omstreken.. Misschien is dit voor nieuwe abo's (die er verder nog niks over hebben gehoord) een indicatie dat het goed werkt.. Voor de mensen die er een abo bij hebben, hoop ik dat het goed blijft gaan, maar zoals die kerel het allemaal geregeld heeft, gun ik het hem om gepakt te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
Ik ben aan de ene kant blij dat hsdi dood is dit omdat ze veel beloofden maar eigenlijk zelf al wisten (en ook aangaven) dat ze dat gewoon niet konden waarmaken. Ben daar een keer geweest in ittervoort en opzich heel aardige mensen maar ik zou er niet al te vaak willen komen.

Heb daar toen en website voor gemaakt en die was goed maar op het net zetten.. ho maar ze hadden het steeds te druk met andere dingen (maar wel de eigne site updaten dat kan dan weer wel) Ook beloofde ze in de gemeente Arcen Lomm en Velden wifi te leveren. Dit is ze tot op de dag van vandaag niet gelukt en ze hebben het al vaak uitgesteld.

Op mail reageerden ze op een gegeven moment ook gewoon niet meer en de site werd totaal niet meer geupdate.. Maar ja toen kregen we hier ADSL (door zo'n actie) en toen hoefde het van mij niet meer. Kloteproject :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Het iSwitch project lijkt ook verdacht veel op een HSDI. Ze hebben mooie praatjes, maar er is tot op heden geen project bekend of geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:09
ja dat iswitch project werd ik vandaag ook op geattendeerd door een kennis. hij vond het een mooi project maar ik kijk wel eerst ff de kat uide boom.. sorry maar 11! mbit voor 29 euro per maand vind ik wel aan de lage kant als je het mij vraagt. Dat is volgens mij geen zuivere koek (of hoe je dat ook zegt)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Da Monkey schreef op 11 August 2003 @ 23:34:
ja dat iswitch project werd ik vandaag ook op geattendeerd door een kennis. hij vond het een mooi project maar ik kijk wel eerst ff de kat uide boom.. sorry maar 11! mbit voor 29 euro per maand vind ik wel aan de lage kant als je het mij vraagt. Dat is volgens mij geen zuivere koek (of hoe je dat ook zegt)
Dat wordt volgens mij ook het grootste probleem voor Iswitch.
Iedereen (althans de gemiddelde tweaker & internetfreak) gaat eerst afwachten tot er betrouwbare speedtesten etc komen.
En ik denk toch dat die groep voor Iswitch het belangrijkste is, omdat die eerder zullen overstappen dan bijv de familie Jansen die al een adsl of kabel abo hebben en hier al dik tevreden mee zijn.

In het Iswitch topic staat al wel een positieve reactie van iemand over het hosten van servers via iswitch, maar dus nog niks over hun wifi project. :|
iSwitch -- Enige ervaring?

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Het HSDI project geet voor de verderrest in de bestaande regio's wel gewoon door

en ook de connecties die momenteel even verbroken zijn worden weer hersteld

bestaande klanten kunnen indien ze dit wensen altijd zich opnieuw registreren

via de nieuwe aanmeld pagina ,

zo voorkomt u vertraging van het opnieuw activeren van uw abbonement
HSDI gaat dus gewoon verder op de oude toon, maar dan in een nieuw jasje (nieuwe naam en met een franchiseafnemer SkyFy). Aangezien het postbusnummer van de werkgroep hetzelfde is als van SkyFy!

Die man weet van geen stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kan iemand voor mij de (vroegere/huidige ) connecties verklaren tussen bcbnet / skyfy / hsdi(-net) / BB4YOU??

Af en toe weet ik niet meer wie nu waartoe behoort en mogenlijk beschuldigd wordt.

:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als ik goed heb is het als volgt (zoiets)
HSDI was een dochteronderneming van BCB-net.. HSDI hebben ze (ik dacht nog niet zo lang geleden) opgesplitst in een aantal andere ondernemingen waaronder dus SkyFy (en nog een paar andere die ik zo even niet meer weet (of wil weten))... Doordat HSDI opgesplitst is en dusdanige negatieve reacties opriep denk ik dat ze die naam maar hebben afgeschaft..

BB4You heb ik nog niet eens iets van gehoord (en ik denk ook niet dat ik dat zou willen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
bb4you is een bedrijf wat geheel los staat van hsdi!

Zij bieden wel werkend draadloos internet aan in de regio Swolgen/Meerlo (noord-limburg)

Maar het lijkt er verdacht veel op als de vennoot van hsdi bewust alle schulden laat vervallen door in België te gaan wonen en nu opeens onder een andere naam verder te gaan. Onofficiele manier van schuldsaneren heet dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

slaay schreef op 12 August 2003 @ 21:11:

Maar het lijkt er verdacht veel op als de vennoot van hsdi bewust alle schulden laat vervallen door in België te gaan wonen en nu opeens onder een andere naam verder te gaan. Onofficiele manier van schuldsaneren heet dit!
Ik had juist het idee dat Bcbnet nu verder opereerde vanuit België ( zag ze vorige week nog actief in Hunsel) en dat HSDI nu door de andere vennoot "gereanimeerd" was.

HSDI zit nu ook in Venlo en niet meer in Ittervoort of Kinrooi.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Venray bedoel je en geen Venlo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

slaay schreef op 13 August 2003 @ 15:46:
Venray bedoel je en geen Venlo?
Je hebt gelijk, mijn excuses. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat ze hier in de buurt van plan zijn is echt niet te zeggen.. Iemand die ik ken in Hunsel heeft nog gewoon verbinding via HSDI, maar iemand anders hier in Ittervoort heeft helemaal niks meer... Hoe het in Neeritter is zou ik niet weten, maar ik denk dat daar ook niks meer is......

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
De beruchte 155 mbit backbone lijn waar ze mee zouden gaan werken is nergens te bekennen! De lijnen waar nu gebruik van wordt gemaakt is @home, ADSL en zelfs in plaatsen waar geen adsl of kabelinternet beschikbaar is gebruiken ze 2-weg via de satelliet.

Al mochten die backbone lijnen er nu liggen, HSDI kan er geen aanspraak meer op maken evenals die werkgroep! Als deze lijnen (als ze er liggen) eens verkocht worden! Dan kan een lokaal bedrijf wel een werkend product in de markt zetten.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Voor de mensen die geloven dat HSDI los staat van SkyFy hebben het totaal mis:

http://www.skyfy.info/admin/hsdi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat een rare bedoelingen van dat bedrijf..
zowieso lijkt mij draadloos internetten erg gevoelig voor inbreuk op het netwerk.
die HDSI doet mij denken aan de aantal malen dat ik voor re-selling hosting heb gekozen.. 20€ voor een jaar met 'unlimited' dingen , die na 2 maanden binnen waren en onder valse namen hebben gezeten en niemand ze meer wat konden maken ...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

slaay schreef op 19 August 2003 @ 14:23:
Voor de mensen die geloven dat HSDI los staat van SkyFy hebben het totaal mis:

http://www.skyfy.info/admin/hsdi/
Meneer Pistaur ( de enige die ik zo ken van bcbnet) staat er ook tussen... :?

Wie zou monteur "Politie" zijn?? B)

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Incassobureau of belastingdienst zou ik ook wel verwachten in dit rijtje!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

slaay schreef op 21 augustus 2003 @ 14:43:
Incassobureau of belastingdienst zou ik ook wel verwachten in dit rijtje!
Dus monteur is een synoniem voor schuldeiser bij hen?
8)7

De monteurs die op NON ACTIVE staan, zijn die soms met vakantie? :Z

[ Voor 14% gewijzigd door Coach4All op 24-08-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Iemand nog iets van ze gehoord de laatste tijd?

(Heb ze al paar weken niet meer gezien / gehoord in Hunsel e.o.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Nopes.. alleen dat SkyFy met HSDI aan de haal gaat.. qua apparatuur en mogelijke aansluitingen. Zie www.hsdi.nl en dan aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Als je kijkt op www.breebandinarcen.netfirms.com, zie je dat SkyFy daar het draadloos internet nu verzorgt. Zij hebben dus daar de spullen van HSDI overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Mottebelke schreef op 03 september 2003 @ 19:11:
Als je kijkt op www.breebandinarcen.netfirms.com, zie je dat SkyFy daar het draadloos internet nu verzorgt. Zij hebben dus daar de spullen van HSDI overgenomen.
lettertje vergeten ( kan iedereen gebeuren ) www.breedbandinarcen.netfirms.com .
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Doordat HSDI alle papieren niet meer in Ittervoort had liggen bij het vorderen van de inboedel, heeft SkyFy illegaal de spullen van HSDI over kunnen nemen! Want niemand heeft het bewijs dat die spullen van HSDI (zijn)/(zijn geweest).

Mocht iemand bijv. middels een mac adres of dergelijke aan kunnen tonen dat de spullen van HSDI zijn, dan kan SkyFy niks anders dan ze afstaan!

Wordt een leuke situatie mocht het netwerk van SkyFy ooit gaan werken. De gebruikers in Belfeld www.breedbandinbelfeld.nl/forum (volgens SkyFy meer dan 20 gebruikers) laten niets van zich horen, dus ik twijfel aan de getallen die SkyFy geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door slaay op 03-09-2003 21:15 ]

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Jij hebt het over inboedel, maar hoe zit het dan met de masten / zenders?

Zijn die nu ook van SkyFy of worden die b.v. door natrekking nu eigendom van degene aan/in wiens gebouw ze zich bevinden??

:? B)

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Volgens mij heeft SkyFy die nu ook in z'n bezit, aangezien zij nu voor het internetsignaal in Arcen en Velden zorgen.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Masten zijn eigenlijk van HSDI, maar doordat er geen papieren zijn waar die op naam van HSDI staan. Kan SkyFy ze overnemen zonder dat iemand het merkt. Mocht incassobureau of curator toch aan kunnen tonen dat ze van HSDI zijn, dan mag SkyFy ze weer mooi inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op (haast) alle apparatuur zitten toch van die zwart/wit HSDI stickers?

En toch (nog) geen curator gezien die kwam vertellen dat de spullen voortaan van een ander zijn.

----

BcBnet staat nog steeds geregistreerd in Ittervoort, is dus waarschijnlijk voortaan net zoveel activiteit van te verwachten als dat er nu in het pand in Ittervoort is.

(een enkele spin of mier waarschijnlijk, misschien nog wat houtworm of schimmels...)

:O :O :O :O :O :O

HSDI is uitgeschreven en nog niet (volgens kvk) in gebruik door / bij een ander.

:z

----

Voor een ieder die een domein had aangevraagd via BcBnet ( en wellicht ook via HSDI-net)....

Doordat de financiele verplichtingen niet worden nagekomen heeft rokscom.nl de samenwerking opgezegd. ( Zij waren ISP voor BcB en verzorgden ook de naming services).

BcB is nu alle domeinnamen aan het verhuizen, als je dit niet wilt, geef dit dan even door aan rokscom.nl (wij werden geholpen door Michel, als je naar hem vraagt weet hij er meer van.....)

Een kat in het nauw...... :(

[ Voor 72% gewijzigd door Xandrios op 25-09-2003 21:37 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 18:24
Coach4All, zou je in het vervolg aub de edit knop willen gebruiken? Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ TerraByte
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 21:33
Mocht iemand dit eeuwen oude topic nog vinden in 2018 ; de eigenaar van HSDI is overleden, ik heb er voor het laatst gewerkt als medewerker BcB-net en heb / weet alles van dat tijdperk. P/M me gerust voor meer info.
Pagina: 1