Betere Fan op Falconrock II

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Beste GoT m8ies :)

ik ben nu al de hele avond bezig met het zoeken naar een betere 80x80mm fan met meer cfm dan de 28 cfm die de standaard Falconrock II fan levert. dit in verband met het koel houden van mijn geoc'de Barton 2500+ , op 2.2 gHz wordt hij na 4 uur gamen al 65 graden stressed... vindt ik teveel.

op stock speed (1,83 gHz voor de leken) wordt hij 55 graden stressed.. maarja... ik wil Oc'en >:) ben niet voor niets al 1½ jaar tweaker... (wel een zwijgzame :))

nu heb ik de master cfm heerser al gespot.. de Delta 80MP .. maarja,.. die gaat gepaard met 52 dB :) dus eerst wil ik even jullie reacties afwachten alvorens ik dit monster in huis haal.

verder lees ik over de Enermax UC-8FAB.. adjustable fan.. maarja... die heeft een max cfm van 39.8.. dat is "maar" 11.8cfm meer als mijn huidige fan.. niet veel meer dus.. of denken jullie dat het wel degelijk zoveek scheelt dat mijn temps rendabel blijven... max 50 graden! dat is mijn doel.

verder heb ik as3 goed toegepast.. ook dit scheelde alweer 3 graden stressed vergeleken met de koelpleister die op de koeler zat.

samenvatting en vraag: welke fan heeft veel cfm EN goede geluids productie ( max zown 40 dB).. graag uw reactie :)

www.google.nl

Verwijderd

Hoe vaak is Papst niet al genoemd/geroemd in t hele forum?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
ja... dies wel lekker stil... maar heeft niet veel cfm.. en daar gaat het me juist om... of weet jij een papst fan die meer als 40 cfm levert...?

www.google.nl

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Als je echt veel CFM wilt pak dan een fanadapter van 80mm->120mm en doe er een 120mm fan op

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Zet er een delta 80 HP op, en draai hem in toeren terug naar +/- 3500rpm met een regelneefje :) , dan heb je een lekkere lage temperatuur, en het is nog redelijk stil ook.(Tenminste, mijn casefans maken meer lawaai dan men delta )

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
Unicron schreef op 29 July 2003 @ 23:33:
Als je echt veel CFM wilt pak dan een fanadapter van 80mm->120mm en doe er een 120mm fan op
en waar haal ik die... ik heb hier al enermax 120x120 adjustable liggen.. nu nog fan adapter... :)

www.google.nl

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch van tweakers. Hier in Eindhoven verkoopt alleen micromotive ze volgens mij

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, een 120mm fan plus een 80 > 120 fan adapter should do the trick. En dat had je zelf ook kunnen verzinnen, want stille 80mm fans leveren niet zo extreem veel cfm. Over die fan-adapter: die 80-120mm hebben ze oa hier bij Perfect Systems. En dat is gewoon een zoekertje via Google :). Oftewel, deze gaat dicht, en succes met het omlaag brengen van je stressed temp.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.