Toon posts:

@home budget is het wat voor de gem. Internetter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met ingang van as Vrijdag woon ik officeel in kampen samen met mijn vriendin.
Aangezien wij het financeel niet gemakkelijk hebben nemen we eerst nog geen Telefoonaanstluiting.

Dus kom je uit voor de gem. internetter op een kabel-abbo.

Nu zit ik eens naar die budget abbo van @home te kijken, alleen heb ik een aantal vraagjes :

1. Hoe kan ik 8 kb/sec met 180 kb/sec vergelijken als het gaat om site's laden ( de snelheid in seconden ).

2. Met wat voor pings ga je gamen ( sof2 met name ). Moet je dan denken aan een c.a. ping van 50 ? Aangezien 8 kb/sec een soort isdn snelheid is ? OF mag ik het daar niet mee vergelijken ??

3. Ik heb meerdere dingen gelezen over het uncappen van die modems maar ik zie geen percentages die het daadwerkelijk gelukt zijn.
En wil het uberhaupt nog met de nieuwste modems, en wat is de winst ervan ? praat je over 2-4 kb sneller of over 12-14 kb sneller ?

4. Wat is de upload snelheid van zo'n budget abbo ?

Verwijderd

De ping is denk ik gelijk is, maar is lastig te voorspellen.

Meer bandbreedte is minder compressie (@ the centrale) is lagere ping.
Een T3 verbinding oid heeft een hogere prioriteit qua pakketjes dus dan is de ping ook lager.

Het is in theorie geloof ik mogelijk om met een telefoonlijn een ping van 1 ms of minder te hebben naar amerika, maar door alle compressie en stations die het moet passeren wordt dat dus meer. Maar ik denk dat, omdat die budget@home op hetzelfde netwerk zitten dat ping dus gelijk is :P

, sites laden zal denk ik wel wat schelen bij grotere sites. Ik denk dat de uploadsnelheid gelijk zal zijn aan de download snelheid.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Volgens mij zijn de @home abo's officieel 256kBit en 2mBit, dit betekend ongeveer 24-26Kb/sec. en 160/200 Kb/s. Verschil in pagina's laden is niet groot wanneer het normale pagina's betreft. Veel foto's en andere afbeeldingen op een pagina maken wel veel verschil.
Ping's zijn sterk afhankelijk van de omgeving en de bezetting in de wijk.

Over het "opvoeren" van de kabelsnelheid staat het een en ander in de FAQ:
Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.
Daar staat nog wel meer interessante info voor je denk ik.

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 19:17
Kweenie of je het basis abonnement bedoeld met budget maar denk het wel. De 8 kb/sec waarnaar je refereert klopt niet helemaal want de upload is idd 8 kb/sec ongeveer en de download rond de 30, meestal ietsje hoger. Pings enzo zijn erg goed, hier dan (Rosmalen, omgeving den Bosch). Op lan met zn 3en CS met een ping van onder de 20 :P. 50 is meestal nog hoog maar dat ligt natuurlijk ook aan de server. Kost geloof ik 30 euro per maand.

Verwijderd

Topicstarter
FoOnEeN schreef op 29 July 2003 @ 22:49:
Kweenie of je het basis abonnement bedoeld met budget maar denk het wel. De 8 kb/sec waarnaar je refereert klopt niet helemaal want de upload is idd 8 kb/sec ongeveer en de download rond de 30, meestal ietsje hoger. Pings enzo zijn erg goed, hier dan (Rosmalen, omgeving den Bosch). Op lan met zn 3en CS met een ping van onder de 20 :P. 50 is meestal nog hoog maar dat ligt natuurlijk ook aan de server. Kost geloof ik 30 euro per maand.
Eff een quote van de site :

Wat wil je?
Je wilt gewoon de computer aan kunnen zetten en gauw een e-mailtje kunnen sturen of op internet iets opzoeken, zonder dat je steeds hoeft in te loggen. Daarnaast hoef je niet na te denken over je telefoontikken, want je betaalt een vast bedrag per maand en de telefoonlijn blijft vrij. @Home Budget Kabelinternet is met 64Kbit/s sneller dan internet via de telefoonlijn en voor € 17,95 per maand toch heel betaalbaar. Het leven is tenslotte al duur genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:55 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

is budget hetzelfde als lite? :? Of hebben ze drie vormen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
hij bedoeld wel degelijk het budget-abbo, dat is nog een stapje lager dan basis. Ook ik zit nu achter basis, en merk wel dat het veel trager is dan met mijn eigen breedbandverbinding.
Maar, zoals men al zei, je kan er goed mee surfen hoor.
JvS schreef op 29 juli 2003 @ 22:55:
Of hebben ze drie vormen?
jep

[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 29-07-2003 22:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 29 July 2003 @ 22:55:
is budget hetzelfde als lite? :? Of hebben ze drie vormen?
Budget/Basis/Breedband ( www.@home.nl )

PS : 2mnd Gratis en Geen install en modem aanschaf kosten :))))))

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:57 ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 22:42:
1. Hoe kan ik 8 kb/sec met 180 kb/sec vergelijken als het gaat om site's laden ( de snelheid in seconden ).
Dat verschil ga je zeker merken, zeker als je een hogere snelheid gewend was. Ga dan liever voor @Home Basis. Daar kun je prima mee surfen.
2. Met wat voor pings ga je gamen ( sof2 met name ). Moet je dan denken aan een c.a. ping van 50 ? Aangezien 8 kb/sec een soort isdn snelheid is ? OF mag ik het daar niet mee vergelijken ??
Bij ISDN haal je die 8kBps ook echt. Bij kabel zal het er iets onder liggen. Geen idee hoe de pingtijden zullen zijn. Mits je de verbinding niet vol belast zal dat vergelijkbaar zijn met de andere @Home abonnementen.
3. Ik heb meerdere dingen gelezen over het uncappen van die modems maar ik zie geen percentages die het daadwerkelijk gelukt zijn.
En wil het uberhaupt nog met de nieuwste modems, en wat is de winst ervan ? praat je over 2-4 kb sneller of over 12-14 kb sneller ?
Dat kun je vergeten.
4. Wat is de upload snelheid van zo'n budget abbo ?
32kbps. Maximaal de helft van ISDN dus en vergelijkbaar met een analoog telefoonmodem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 22:56:
[...]
Budget/Basis/Breedband ( www.@home.nl )

PS : 2mnd Gratis en Geen install en modem aanschaf kosten :))))))
Ehm Stanley, die @ teken moet je uit je link weghalen ;)

en inderdaad zoals al gezegd, als je standaard pagina's laadt is het makkelijk te doen, des te meer plaatjes (grotere vooral) des te langer het duurt.
@Home Budget Kabelinternet is met 64Kbit/s sneller dan internet via de telefoonlijn en voor € 17,95 per maand toch heel betaalbaar. 6,4KB ongeveer scheelt niet echt superveel tov telefoon
@home basis: Je wilt dus relaxed kunnen internetten en e-mailen, niet teveel betalen, maar wel met een aangename snelheid kunnen downloaden en surfen. En dat voor slechts € 29,95 per maand. Dat is lekker snel internetten via de kabel met ruim 312 kbits, 24 uur per dag. ongeveer 31KB
@home breedband: Je wilt dus supersnel kunnen internetten. Snelheid tot 2 Mb/s ( ga maar uit van tussen de 150KB en 400KB), Geen downloadlimiet (fup) en deze kost momenteel nog € 47,95
Dus je moet even nagaan wat voor type je bent, bv als je veel download en je hebt maar een budget abbo, dan trek je wel veel stroom dd je pc dan aanblijft staan. En daarbij moet je ook even kijken wat voor type beller jij en je vriendin (overigens de felicitaties met je samenwonen) zijn (met oog op berekenen maandbedragen en vergelijking kabel pakket)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 10:34 . Reden: oeps iets vergete ]

Pagina: 1