Toon posts:

[Mailserver] Webmail kan niet op 8080, 808 of 88 draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:

Ik heb een webserver, met php, mysql en alle andere shit. Deze draait op port 80

Nu heb ik op diezelfde server ook een mailserver draaien, Deze heeft WebMail en dit wil ik dus gebruiken. Standaard draait dit ook op port 80 maar dit heb ik in het systeem naar 8080 veranderd en later ook naar 808 en 88.

Intern (http://localhost:8080) werkt het prima dan, maar extern niet.

Ik heb uiteraard wel de port geforward naar het ip van de server in de router.
808 en 88 werkte ook niet (getest)

Alleen op 80 werkt die perfect, maar ja die port is dus al bezet.

Ik denk dat het een of andere beveiliging in mijn modem is, dus als iemand een oplossing weet? Ik heb een ZyXEL Prestige 650R-31 (ANALOOG!)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 16:49
Gebruik je niet de webinterface management op 8080? Kijk daar eens naar, grote kans dat dat het is :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Nope, draait op port 80 op de router, en is alleen in LAN netwerk te bereiken...overgens draait 80 ook op mn webserver en dat werkt ook prima.

En heb al meerdere porten geprobeerd.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:39
Ja over welke mailserver hebben we het dan?
das wel handig om te weten neem ik aan

Verwijderd

Topicstarter
Mailtraq 2.3
Op een Windows 2003 Enterprise Server systeem

Maar intern doet die het prima, ook vanaf andere pc's in het netwerk.
Dus ligt denk ik toch in de router (ZyXEL Prestige 650R-31)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 22:39 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Hoogstwaarschijnlijk is die router ook voorzien van een firewall. Als je vanaf het internet een poort op een PC bereikbaar wil maken zul je dus de configuratie van de firewall moeten aanpassen :)
(Ik weet niet precies hoe dat bij die Prestige werkt - ik heb er wel een maar die gebruik ik zelf niet :))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Jep, zit een firewall in.

Maar rare is, als je port 25 en 110 forward deze niks extra's nodig hebben en het gewoon prima doen. Ook port 80 doet het prima.

Overgens kan je alleen maar bij een pagina "Security" waar je wat basis dingen kan instellen...heb geen optie kunnen vinden om eventueel die firewall uit te zetten o.i.d.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29

Kama

Aritifical Intelligenticus

Heeft die PC twee IP adressen? Eentje lokaal en een WAN? Dan moet je er wel zeker van zijn dat die webinterface naar beide IP adressen "luistert".

Als deze webinterface ook een management console is, kan ik me voorstellen dat ie alleen naar je locale IP luistert.

[ Voor 4% gewijzigd door Kama op 29-07-2003 22:57 ]

Niels

Verwijderd

Topicstarter
de webinterface van mijn router luisterd alleen naar zn lokale adres in princiepe (192.168.1.1)

Als je mijn ip in je browser in voert krijg je (ook als ik geen servers heb) geen webinterface of login te zien maar gewoon een error.

Als ik vanaf een lokale pc mijn WAN ip invoer kom ik wel bij de router webinterface uit... :?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Je moet niet op je locale pc testen met http://localhost:prt.nr.
Test je setup met je interne lan adres (Dat bedoelde Kama denk ik ook).
Je eigen lan adres kan je wel zien met IPCONFIG op de command line, stel 192.168.1.2 wordt het dus http://192.168.1.2:8080

'k zou er bijna een biertje onder verwedden dat dat nu ook niet werkt, en er dus alleen op localhost, of 127.0.0.1 'geluisterd' wordt.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb je een biertje verloren ;)

Dat werkt wel...

-edit-

Ooops... B)
De Windows Firewall stond aan en deze had port 8080 e.d. natuurlijk niet enabled...en not wat kleine dingetjes via Telnet in de router gewijzigd. werkt nu prima :)

Topic kan nu dicht :P

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:40 ]

Pagina: 1