Toon posts:

Netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb nu al anderhalf jaar dit probleem, en ben het spuug en spuugzat (en wanhopig). Laat ik bij het begin beginnen.
Anderhalf jaar geleden had ik nog 56k. Ik ben toen met IRC begonnen, en kon nog normaal verbinden, dus in luttele seconden was ik verbonden met IRC. Maar na een tijdje begon het te sputteren, en sindsdien duurde het verbinden zo rond een minuut, zoniet langer. Naar mijn idee ligt het niet aan IRC. Later is er een ADSL-verbinding in huis gekomen en in het begin hadden we veel moeite dit geïnstalleerd te krijgen, maar na zo'n 4 uur rotzooien kregen we hem aan de praat. Het probleem bleef. Ik kan ook geen servers opzetten. Ik heb ooit voor de gein een link willen maken met een IRC-server van iemand anders, maar daar hadden we ook al problemen mee. Nu probeer ik een FTP server op te zetten om wat van mijn bestanden beschikbaar te stellen aan mensen. Ook dit geeft problemen, het gaf de eerste keer aan dat de server het IP 10.0.0.150 gebruikte, maar na een restart was dit op wonderlijke wijze veranderd naar 10.0.0.152. Ik zit niet achter een router of firewall. Ik ben op deze manier verbonden met het internet: ADSL modem --> 5-poorts switch --> PC 1 + PC 2. Ook kan PC 1 PC 2 niet vinden in het netwerk en andersom ook niet, maar dat kan zijn omdat het een switch is. De netwerkkaart staat netjes of 10-half duplex. Ik heb ZoneAlarm draaien, en de XP Firewall, maar uitgeschakeld, of in andere combinaties (alleen ZA of alleen XP) heeft geen effect. Ik heb het aan heel veel mensen gevraagd, op verscheidene fora en ben het nu - zoals ik al zei - SPUUG en SPUUGZAT. En nota bene ben ik niet de enige, ook een vriend van mij heeft dat probleem. Hij heeft een adsl multipoort usbmodem (of hoe dat ook precies heet) en naar mijn professionele onderzoek (spontane hoestbui) blijken er meer mensen te zijn die dit probleem te hebben.

Ook heb ik gewoon identd aanstaan terwijl:
( Tue ( 29Jul ) 20 : 52 : 13 ) -62.26.123.12- *** Looking up your hostname
( Tue ( 29Jul ) 20 : 52 : 13 ) -62.26.123.12- *** Checking Ident
( Tue ( 29Jul ) 20 : 52 : 13 ) -62.26.123.12- *** Found your hostname
( Tue ( 29Jul ) 20 : 53 : 13 ) -62.26.123.12- *** No ident response
Er staat "No ident response".
Hier is ook duidelijk te zien dat het 1 minuut duurt voordat dat "No ident response komt"

Als FTP server wou ik dus Bulletproof FTP server gebruiken, maar wanneer ik mijn ip instelde om te gebruiken (Multi IP settings: 80.100.5.167 en dan 'Listen only to IP(s) matching the list') kreeg ik een foutmelding:

29-7-2003 20:49:31 - FTP Server On-line : IP(s) 10.0.0.152, on port 21
29-7-2003 20:55:19 IP: IP 0.0.0.0 has been lost, server will not use it anymore ...
29-7-2003 20:55:19 IP: New IP 80.100.5.167 has been found, server will not use it (IP is not valid) ...
29-7-2003 20:55:19 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.
29-7-2003 20:55:19 - FTP Server going Off-line ...
29-7-2003 20:55:19 - FTP Server Off-line ...

En als ik dan mijn IP verwijder, gebruikt hij weer die andere. Anderen kunnen mijn FTP niet bereiken, maar ikzelf wel.

Tot nu toe heeft niemand de oplossing gevonden en ben nu bezig alle computerbladen onder te spammen met mijn probleem (geintje).

Alvast bedankt en vriendelijke groet, Reinier Kip aka Spyru

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Snap er geen draad van. Probeer het verhaal 's stapsgewijs , zonder emotie, neer te zetten.

Wat werkt er nou niet ?

Een schopje naar NT kan hierbij nuttig zijn.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien is het handig als je verteld bij wat voor provider je die ADSL verbinding hebt... zijn er misschien dingen geblokkeerd aan de providers kant?

Ik heb bij sommige IRC servers ook wel eens last van dat de ident response vet lang duurt, maar volges mij heeft dat te maken met de server... irc.tweakers.net is altijd snel :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:58:
Nu probeer ik een FTP server op te zetten om wat van mijn bestanden beschikbaar te stellen aan mensen. Ook dit geeft problemen, het gaf de eerste keer aan dat de server het IP 10.0.0.150 gebruikte, maar na een restart was dit op wonderlijke wijze veranderd naar 10.0.0.152.
10.0.0.150 is het IP wat je aan je internet-nic geeft welke met je modem verbonden is. Aangezien jij niet direct op je modem bent aangesloten is dit dus al fout.
Ik zit niet achter een router of firewall. Ik ben op deze manier verbonden met het internet: ADSL modem --> 5-poorts switch --> PC 1 + PC 2.
Je zit wél achter een router, je modem fungeert in de door jouw beschreven situatie immers als router (waarschijnlijk met ingebouwde firewall).
Ook kan PC 1 PC 2 niet vinden in het netwerk en andersom ook niet, maar dat kan zijn omdat het een switch is.
Sorry, maar dat is grote bullshit. Een switch is nix anders dan een wat geavanceerdere hub, welke in staat is om pc's met elkaar te verbinden.
De netwerkkaart staat netjes of 10-half duplex. Ik heb ZoneAlarm draaien, en de XP Firewall, maar uitgeschakeld, of in andere combinaties (alleen ZA of alleen XP) heeft geen effect. Ik heb het aan heel veel mensen gevraagd, op verscheidene fora en ben het nu - zoals ik al zei - SPUUG en SPUUGZAT. En nota bene ben ik niet de enige, ook een vriend van mij heeft dat probleem. Hij heeft een adsl multipoort usbmodem (of hoe dat ook precies heet) en naar mijn professionele onderzoek (spontane hoestbui) blijken er meer mensen te zijn die dit probleem te hebben.
Probeer eerst es al je firewalls te deïnstalleren, die zijn nergens voor nodig in jouw situatie :).

Hoe zit het met je IP's? Heb je die zelf toegekend aan je pc's, of gaat dit via DHCP? Ik weet bijna zeker dat je modem/router DHCP aan kan, dus kijk daar es naar. Anders zou je je pc's allemaal een 10.0.0.x ip kunnen geven, en als standaardgateway 10.0.0.138 (je modem). Verder moet je als je een FTP server op wil zetten poorten gaan forwarden, welke weet ik niet precies, maar dat staat in de FAQ van [NT], het subforum waar dit topic eigenlijk had moeten staan ;). Ik heb een move aangevraagd voor je.

Als je wat meer exacte info kan geven over je modem/router (type?) en over je ip's enzo, dan kunnen we je vast wel verder helpen :).

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Levert je provider een vast IP-adres of DHCP?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

als ik jou zo zie ligt het aan je poorts :?

bij ftp's krijg jij een time-out als ik het zo zie, dus is de poort niet open
schakel de firewalls uit (ja beide) en probeer het nog is, en anders opnieuw inbellen na uitschakelen van de firewalls

en over je ip-adressering op het netwerk, is dit door DHCP gebeurt of heb jij ze handmatig een ip toegewezen (static dus)

en het elkaar-niet-kunnen-vinden-probleem werd vroeger bij mij (na 2x formatt) door de firewall veroorzaakt.

nu ik timmert zo lees lijk ik wel of ik hem kopieer :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:43
OH>IT

Iedereen roept NT, maar ik ben obstinaat (woordkalenders rulen :P )
Pagina: 1