[cms] Gesloten community site

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Ik ben op zoek naar een CMS dat gericht is op een geloten community. Het idee is dat mensen zich wel aan kunnen melden, maar dat ik dat moet goedkeuren alvorens mensen toegang krijgen tot de site. Daarnaast wil ik gebruik maken van een nieuwspagina, email interface voor gebruikers, foto pagina, forum, etc. De gebruikelijke 'community' dingen dus. Het idee is dat je alleen een login schermpje ziet als je de site benaderd (met de mogelijkheid je op te geven voor registratie natuurlijk).

Probleem is dat ik dit nergens kant-en-klaar heb kunnen vinden. PHPnuke, postnuke, Xoops en nog meer zijn allemaal gericht op een algemene nieuws-site en veel rechten voor guests. Je kunt met die cms wel eea instellen, maar ik heb er nog geen gezien waar je simpelweg alleen een login te zien krijgt als je de pagina benadert (verschillende sites met modules afgezocht)
Dien ik zoiets dan zelf maar te maken of heb ik in die 4 uur gewoon niet goed genoeg gezocht? Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat er niemand is die ook zoiets wil en het dus al een keer gemaakt heeft.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:47

Blauw

De Schreeuw

Mag ik vragen met welk doel je dit precies wil?

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20
Kan je dan geen software 'strippen'? Je sloopt alles eruit wat je niet moet en je houd alleen nog een login scherm over.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jozzz schreef op 29 juli 2003 @ 21:53:
Mag ik vragen met welk doel je dit precies wil?
wrom? is gewoon bij verenigingen en dergelijke hoor :)

maar de meeste CMSen kunnen dit geloof ik wel. Moet je de zaak gewoon bij de opties dicht timmeren.

je zou eventueel ook met een beveiligde mapstructuur kunnen werken

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-07-2003 21:56 ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Ze zijn er wel, dan al niet kant en klaar. Probeer eens wat bijelkaar te gooien, ga eens zelf stukjes ertussen scripten. Je kan bijvoorbeeld phpBB2 combineren met andere 'software' :)

|>

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Ja, dat kan wel, maar ik had het idee dat iemand anders dat ook al wel had gedaan en ik niet al dat werk nog een keer zou hoeven doen. Ik ga het wiel geen 2x uitvinden als dat niet hoeft ;)

toevoeging:
Ik zou me voor kunnen stellen dat iemand een scriptje had geschreven om bv. postnuke aan te passen voor een closed community. Je runt 1x dat script, dat vervolgens de nodige bestanden aanpast: klaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door Carnifex op 29-07-2003 22:00 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1