[RD-RAM] Uistervende soort?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
Ik was vandaag bij de pc-oké in purmerend om te vragen of ze rd-ram hadden. Dat hadden ze niet en hij vertelde dat het erg veel gaat kosten (€ 300 voor 256mb) als hij het zou bestellen. Het zou zo duur zijn omdat het uit de handel gaat en nog veel mensen het willen hebben. Dat vond ik al vreemd, maar ik ben net terug van vakantie en besloot vandaag dat het tijd voor een upgrade was. Toen ik vandaag in de pricewatch keek zag ik dat alle prijzen nog steeds rond de €100 lagen. Dus heb ik besloten om het nu maar te kopen.
Dat wou ik bij interngeheugen.com of shop.tweakers.net doen. Bij beide hebben ze dane-elec geheugen.
- Is dit een betrouwbaar merk, want het is goedkoper dan bv kingston
- Is ECC nodig of kan het ook zonder
- Is dit het goede moment op uit te breiden?
- Ik heb een van de eerste pentium 4's, hier zit RD-RAM in en in neem aan dat het pc 800 is, maar kan pc 1033 ook?
- kan je ook gewoon 1 reepje bijprikken?

Ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar verwacht wel dat het werkt als ik het erin stop.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

- je moet 2 reepjes per keer erbij prikken
- het zal idd pc800 zijn
- dane elec is goed (10 jr garantie) maar geen goeie overclocker
- rd-ram is langzaam aan het verdwijnen in de desktop sector. Intel brengt er geen chipsets meer voor uit. AMD had ze al niet....
- ECC is in principe niet nodig. Maar als je al ECC hebt dan moet je het wel doen. Je kan niet mengen.
- is dit een goed moment om uit te breiden? als je niet heel iets anders wil lijkt me dit een goed moment. De prijzen zullen waarschijnlijk langzaam aan hoger gaan worden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op al jouw vragen is hier wel een antwoord te vinden. Met Dane-Elec is niks mis, zie o.a. reviews: De productie van geheugen bij Dane-Elec (naast dat er met de search genoeg over te vinden is).
Over ECC staat genoeg in de RAM FAQ. Je hebt het niet nodig en als je nu geen ECC hebt is het al helemaal overbodig (je kan de ECC functie dan toch niet activeren).

Of dit het goede moment is om uit te breiden weet alleen jij; jij hebt schijnbaar meer geheugen nodig. Maar los daarvan is het prijstechnisch gezien nu geen verkeerd moment nee.

Zie de manual van je mobo, daarin zul je lezen dat je de PC800 RIMM's per identiek paar moet plaatsen, anders werkt het niet. En ja, je kunt er PC1066 in proppen maar als je dat meer kost zou ik het niet aanraden.

Dicht dus wegens zelf ook wel een paar vragen kunnen beantwoorden :) Oh, het antwoord op je vraag in de topictitle: ja, althans in z'n huidige vorm zeer zeker.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.