Computer gaat uit na 4 seconden

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Hey,

Mijn cpu (2000+) werd laatst best wel warmpjes (75) en ik heb een nieuwe koeler gekocht. In de pc-winkel wilden ze 'm wel als service voor mij vervangen, dus dat liet ik doen. Ik heb 'm daar meteen laten testen, maar hij deed het niet. De computer gaat aan (zover ik weet), de fans gaan draaien, geen beeld en na 4 seconden gaat ie uit.

Ze hebben in de pc-winkel een uur gezocht en ze kwamen tot de conclusie dat het moederbord het probleem is (dus vd, cpu, mem, hd en cd is werkend). Met de oude fan deed ie het ook niet meer.

Ik heb thuis nog het bios geprobeerd te resetten door middel van de stekker eruit, batterij eruit, een keer op powerknop, na 1 minuut batterij, weer 1 minuut en proberen of tie het doet. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb al gegoogled en gesearched maar nog niet dit probleem gevonden (ook de Technische PMG FAQ en de Dit graag lezen eer je post :))

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Mijn specs:
Ga-7VKMP mobo
Amd Athlon XP 2000+
Kyro II 64 Mb Hercules
40 Gb Ibm 7200 Rpm
Dvd

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Eehmm.. hun hebben hem gesloopt door de koeler te vervangen, dan zou ik me niet druk maken om wat JIJ moet doen... imho moeten hun het lekker oplossen.

Knap trouwens, mobo slopen door het vervangen van een koeler, toevallig met een schroevendraaier door de printbanen?

[ Voor 29% gewijzigd door Icey op 29-07-2003 21:34 ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Inderdaad, als zij die cooler hebben vervangen had je dat ding daar beter kunnen achterlaten lijkt me...

En als het mobo echt kapot is moeten zij een nieuwe d'rin zetten lijkt me :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Icey schreef op 29 July 2003 @ 21:34:
Eehmm.. hun hebben hem gesloopt door de koeler te vervangen, dan zou ik me niet druk maken om wat JIJ moet doen... imho moeten hun het lekker oplossen.

Knap trouwens, mobo slopen door het vervangen van een koeler, toevallig met een schroevendraaier door de printbanen?
Je trekt wel erg snel je conclusies. Waarom denk jij dat het gekomen is door het vervangen van de koeler?
Het is puur toeval dat 'ie het nu niet meer doet.
En het lijkt me dat als de TS er zelf bij heeft gestaan, dat hij dat wel had gezien als ze hard aan het beuken waren in dat ding, of weet ik het allemaal...

Toevallig een MSI boardje :? /// niet goed gelezen :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

t is niet de reset die contact blijft maken zodat je mobo je voeding weer na 4 seconden uitzet?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dreeke schreef op 29 July 2003 @ 21:37:
[...]

Je trekt wel erg snel je conclusies. Waarom denk jij dat het gekomen is door het vervangen van de koeler?
Het is puur toeval dat 'ie het nu niet meer doet.
En het lijkt me dat als de TS er zelf bij heeft gestaan, dat hij dat wel had gezien als ze hard aan het beuken waren in dat ding, of weet ik het allemaal...

Toevallig een MSI boardje :? /// niet goed gelezen :(
Dat wordt dus weer zo'n welles/nietes verhaal. Je had em beter van de tevoren aan kunnen zetten in de winkel om te laten zien dat ie het nog doet. Daarna hun laten prutsen en als hij het niet de PC op hun kosten laten repareren. Had je een hoop gezeik bespaard,

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• dreeke

dreeke

outdated icon

idd. Hij kan ook stuk gegaan zijn voor het vervoeren.

En ik zou niet weten wat die computerwinkel eraan kapot gemaakt heeft. Het enige dat ik kan bedenken is een CPU met een crushed core, kapotte stukken op het moederbord, of het verkeerd bevestigen van de cpu koeler draad.

Hij zit toch wel met 3 draadjes op het mobo bevestigd? Anders schakelt ie uit omdat ie geen (draaidende) koeler detecteert.

Verwijderd

zit die koeler er wel goed op? Sommige mobo's hebben een dipswitch die de pc uitgooit als ie te warm wordt. Ik heb al een paar keer gezien: PC aan en 5 seconde later processor doorgebrand; te warm :r
Elke keer was het verkeerd plaatsen van de koeler een probleem.

Stond je er zelf bij toe ze de koeler vervangden? Anders kan er van alles misgegaan zijn. Voeding ook vervangen?

Maar vervoer is ook goed mogelijk.

Belangrijk hier: was je erbij in de winkel, toen ze aan het prutsen waren? :?

• tweakduke
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb wel een keer gezien dat die stuk ging door een cooler vervangen...... Of printbanen geraakt of hij zat er niet goed op of statische geleiding noem maar op :)

Tweakers Discord

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:12

Sjod

Ik ben goed luisterend

Probeer eens (als je die nog hebt) om de oude koeler terug te zetten, misschien maakt de nieuwe wel sluiting of wordt niet goed gedetecteerd zoals dreeke al zei.

Ik denk persoonlijk dat er sluiting wordt veroorzaakt en dat er niks kapot is.

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
4 sec is net genoeg om de bios te laden.
met een kapotte CPU start niks op of krijg je geen beeld.
dus een resetknop die kortsluit (soft power off na 5 sec), een bios beveiliging die aanspringt (geen CPU fan gevonden, te hoge temp (erg onwaarschijnlijk na 4 sec).)

btw, als je "specs" alles zijn wat er in je pc zit weet ik al wat het probleem is, probeer er eens wat werkgeheugen in te zetten :+

TheS4ndm4n#1919

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wat me overigens nu pas opvalt:

Met de oude koeler werd je CPU 75 graden. Dus dan is er op dat moment al iets niet goed geweest.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, werkte die eigenlijk wel goed met 75c ?
Zoja, zou ik zeker nog es met die gasten in de zaak gaan praten....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Mijn 1900+ reset zich ook steeds als de temps boven de 73 graden uitkomen, net zolang ie is afgekoelt tot net de 68.
Heel af en toe knalt ie er gelijk uit, maar dat doe ie als beveiliging lijkt me.
Misschien dat bij jou de cpu nog steeds 'denkt' dat ie te warm is en daardoor steeds uitslaat? :?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Werkten ze daar met een ESC bandje toen ez de koeler aan het vangen waren?
Anders kun je ze daar al op pakken...

Je had hem in ieder geval beter daar kunnen laten staan.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Ik werk zelf ook in een computer winkel. En het is altijd de schuld van de winkel als ze hem niet testen voor ze met hun werk beginnen. Dus eerst testen en dan pas die kast open. En als je tijdens het testen merkt dat er iets niet werkt of er meer is dan alleen de klacht van de klant. Word deze eerst terug gebeld. Of gezegt, als deze erop wacht. Als dit niet gebeurd en er komt gezeik. Ben je als winkel altijd fout. Jij komt daar als niets wetende klant. En de winkel moet jou goed helpen. Daar betaal je voor. En als dat niet zo is hebben ze een probleem!

Verwijderd

Ze hebben in de pc-winkel een uur gezocht en ze kwamen tot de conclusie dat het moederbord het probleem is
[...]
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?
Wat mis ik????
Als je MB gaar is, is het gewoon afgelopen!
dus nieuw MB lijkt me "de" oplossing!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg domme mogelijkheid die exact deze symptomen kan geven:

Powerknop die ingedrukt blijft hangen. Heel makkelijk diagnose te stellen: trek de kabel naar de powerknop van het mobo en start op door de twee pinnetjes met een schroevendraaier oid te proberen.

Het ingedrukt/kortgesloten blijven van de reset knop geeft deze symptomen niet- dan wil de PC helemaal niet starten.

Kan ook zijn dat de mobo dood is, maar het zou stom zijn om dit niet na te gaan :z

Oslik blyat! Oslik!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 11:51:
[...]

Wat mis ik????
Als je MB gaar is, is het gewoon afgelopen!
dus nieuw MB lijkt me "de" oplossing!
Plus natuurlijk dat als hij zijn pc kappot terug kreeg het wel door het vervangen van de koeler geweest moet zijn!

Dus dan moet de computerzaak een oplossing bieden!

There is no place like ::1

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ok, ik ff een paar dagen niet op het forum maarja.

Het is nu te laat om de pc winkel de schuld te geven. En ALS ik dat al zou doen, zullen ze zeggen dat het moederbord al kapot wat voordat ik het daar bracht.

De batterij eruit halen en kortsluiting tussen de pinnetjes maken heeft niets geholpen.

Het RAM-Ledje gaat wel branden als ik 'm aanzet, maar dat zal wel niets zeggen.

Ik heb ook geprobeerd door de reset en de powerknop van het moederbord af te halen en dan met een schroevendraaier de pc aan te zetten. Hij ging aan, gaf één lange biep en toen ging die weer uit. Ik heb het met de onboard video en gewone videokaart geprobeerd, allebei dezelfde biep. :?

Weet iemand nog iets? Of moet ik proberen garantie te krijgen?
Pagina: 1