Toon posts:

[msdos] comport aansturen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoe kun je je comport aansturen via msdos ?
welk comando moet ik daar oor gebruiken? iig zie ik hier staan interlnk.exe maar er staat niet geweldig veel uitleg bij ik heb hier ook een boek liggen helaas staat er niks over in t register misschien moet ik beter zoeken maargoed :D

iig ik wil dus signalen uit sturen over mijn com port... hoe doe ik dat?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Interlink is een programma waarmee je door middel van een seriele of parallele kabel twee computers kunt verbinden en files van de ene naar de andere sturen. De ene computer is een host (interlnk.exe), de ander de server (intersrv.exe). Volgens mij was het de MS-DOS 6.x cloon van Laplink wat al langer bestond.

Als je puur een MS-DOS commando wil gebruiken moet je
code:
1
copy con com1
gebruiken. Alles wat je tikt gaat dan naar de com1. Afsluiten doe je door op F6 en dan enter te duwen. Waarschijnlijk is dat echter niet wat je wil.

Wat wil je eigenlijk doen? "signalen uit sturen over de com port" is een beetje vage omschrijving!
Waarschijnlijk ben je beter af met een of ander communicatie pakketje. Telix is een gouwe ouwe bekende, maar is wellicht niet voor wat je wil (NB is wel shareware!). Anders kan je eens naar Kermit ziet er wat ouder uit, maar je kan er heel veel mee :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:13:
Hoi hoe kun je je comport aansturen via msdos ?
Niet eigenlijk.
welk comando moet ik daar oor gebruiken? iig zie ik hier staan interlnk.exe maar er staat niet geweldig veel uitleg bij ik heb hier ook een boek liggen helaas staat er niks over in t register misschien moet ik beter zoeken maargoed :D

iig ik wil dus signalen uit sturen over mijn com port... hoe doe ik dat?
Niet, het com device in DOS is vrij dom, en is eigenlijk niet bruikbaar. Zonder verdere details is het niet te zeggen of het haalbaar is.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Hier kunnen we niet zo veel mee he... Wat wil je nou precies? "Signalen sturen over je comport"...? Bedoel je dat je files wil transferren over je seriele poort naar een andere computer? Of dat je bepaalde hardware ermee wil aansturen?

En wat heb je al zelf gezocht, gevonden en geprobeerd, en waarom hielp dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een ledboard maken die ik aan sluit op mijn comport waarmee ik dus de ledjes laat branden die ik wil...

als ik door heb hoe het werkt wil ik ook teksten laten verschijnen

een nadeel is dat ik leek ben in dos maar t gaat atm best wel snel met leren dus dat zit wel goed :)
ik gebruik dos 6.2

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo.

Een van de regels in NOS is dat je in je startpost duidelijk stelt wat je wilt, wat je gedaan hebt, en waarom dat niet werkte.
Als ik je startpost zo bekijk waar je stelt 'misschien moet ik beter zoeken' weet ik dat wel zeker, je moet in ieder geval hier vertellen waar je gezocht hebt, en het register van 1 boek is dan helaas niet voldoende (www.google.com).
Als je er niet uitkomt, mag je een nieuwe thread openen, met daar duidelijk waar en hoe je gezocht hebt, en wat je al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.