[Vigor 2200E] Netwerk ongewoon traag

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Dag beste mensen!

Ik schaam mij eigenlijk hier een vraag te moeten stellen die wel heel erg simpel klinkt. Ik kan er echter zelf niets op vinden, en de search vertelt mij ook niet veel.

Het feit is dat ik onlangs een Vigor 2200e gekocht heb, en die werkt perfect. Internet ook, netwerk werkt (meestal wel). Maar het probleem is dus dat het zó ongelooflijk traag is dat er wel iets mis moet zijn. Het duurt ongeveer drie uur om een divxje van 700MB over te zetten van de ene naar de andere computer.

Aan de Vigor zit de ene computer en een hub, waar de tweede computer weer aanzit. Alles is 100Mbit Full speed.
Die computer aan de hub draait W2k SP4 (Realtek NIC) en de computer aan de Vigor draait XP SP1 (nVidia NIC).

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56
100Mbit Full speed?
Duplex bedoel je?
Want dat kan nml niet op een hub.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
hmmmz nog niet aan gedacht
k ga het zo uit proberen!
Heb alleen erg weinig slaap gehad dus het resultaat zal tot morgen moeten wachten. Ben echt te moe.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Als de snelheid idd op 100 Full Duplex staat op de beide machines...dan kan het kloppen. Dan zal je heel veel collisions moeten hebben op je hub. Die dingen kunnen geen full duplex. Probeer de snelheid van de betreffende NIC's eens op auto of hardware default te zetten....dan eens kijken of dat wil werken. Of probeer de tweede PC op je Draytek te zetten. Succes!

reserveringshouder Tesla Model 3

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk idd dat die hub de boosdoender is.

Tweakers Discord

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Deze instelling heeft het inderdaad opgelost. Ik kan mezelf wel voor mn hoofd slaan dat ik er zelf niet opgekomen ben :o
Pagina: 1