Heyz ik heb zojuist mijn leadtek passief gemaakt met deze mooie heatpipe set, een probleem, ik verbrand me klauwen bijna aan de cooler, nu had ik al met de leadtek eigen blok een groot hitte probleem maar ik durf hierbij niet eens met me vinger de core blok aan te raken, ik heb hem helemaal nagelopen op fouten maar ik kan er geen vinden... iemand anders hier die deze vidkaart met een zalman probeert te coolen of doe ik toch iets fout?? (kan bijna niet voorstellen... maar ok)
Lijkt me dat de koeler het juist goed doet aangezien ie heet wordt. Hij voert dan in ieder geval warmte af. Of ie ook goed genoeg koelt is maar de vraag. Heb je 'm al geboot en uitgeprobeerd? Is het zaakje stabiel?
Zelf heb ik ook een hete(!) leadtek, maar het draait allemaal prima. Dus mooi laten zo. Zal wel zo horen.
Zelf heb ik ook een hete(!) leadtek, maar het draait allemaal prima. Dus mooi laten zo. Zal wel zo horen.
The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.
Verwijderd
als de zalman heatsink heet wordt (aan beide kanten) dan is de warmteafdracht dus goed en heb je hem goed geinstalleerd
. Die warmte die je nu voelt, werd ook gecreerd toen je nog niet die zalman had, alleen werd die warmte naar een veel kleinere heatsink getransporteerd (+fan)
Als het bovenste gedeelte (dus de heatsink op de achterkant van de kaart) ook warm of heet wordt, dan heb je het goed gemonteerd. Daar gaat de warmte via de heatpipe naartoe. Wel moet je zalman koelen via een fan aan zo'n beugel of in de zijkant van de kastdeur anders wordt het al gauw een kachel in je kast.
Verwijderd
Hoeft niet als je al goede airflow in je kast hebt. Een fannetje die op je kaart staat te blazen (met uitzondering van een fan in je zijkant deur) doet niets anders dan de videokaart zelf koelen. De kast temperatuur blijft dan hetzelfde.Kapitein Prozac schreef op 29 July 2003 @ 21:00:
Als het bovenste gedeelte (dus de heatsink op de achterkant van de kaart) ook warm of heet wordt, dan heb je het goed gemonteerd. Daar gaat de warmte via de heatpipe naartoe. Wel moet je zalman koelen via een fan aan zo'n beugel of in de zijkant van de kastdeur anders wordt het al gauw een kachel in je kast.
ten eerste mijn excuses voor de zeer summiere startpost, ik heb hem getest, heb even een half uurtje gecsed en hij leeft nog... op het moment staat de kast deur open wegens een wc in uitbreiding, ik was eigenlijk niet van plan om nog een GPU waterblok erbij te doen maar als hij zo heet blijf als nu... dan weet ik dat niet zeker meer. Ik heb een Dragon full tower met dus een cooler in de zijkant ter hoogte van de AGP poort, probleem is ik heb net me window eruit gezaagd en ja de cooler is niet meer....
En zo'n beugel als voorgesteld doe ik niet omdat het gewoon superlelijk is ik heb nu een mooi swiftecblok op me cpu die wil ik graag zien... ik denk dat de enige optie dan toch een gpu blok kopen...
En zo'n beugel als voorgesteld doe ik niet omdat het gewoon superlelijk is ik heb nu een mooi swiftecblok op me cpu die wil ik graag zien... ik denk dat de enige optie dan toch een gpu blok kopen...
maw.. ik had qua temperatuur beter die stock cooler erop laten zitten.....Asmodean
als de zalman heatsink heet wordt (aan beide kanten) dan is de warmteafdracht dus goed en heb je hem goed geinstalleerd . Die warmte die je nu voelt, werd ook gecreerd toen je nog niet die zalman had, alleen werd die warmte naar een veel kleinere heatsink getransporteerd (+fan)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 21:17 ]
Verwijderd
Tja, die van mij wordt ook heet, rond de 50C echter dit is een normale bedrijfs temperatuur voor dergelijke gpu's dus dat is geen probleem, echter een beetje flow in je case kan natuurlijk nooit kwaad tenzij je er doof van wordt natuurlijk .
Pagina: 1