Gezocht Stille XEON koeler (>2.4 GHz)

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Topicstarter
Ik ben al enige tijd tevreden aan het wezen met mijn dualtje, maar ik ben op dit moment bezig eens de boel wat stiller te krijgen:

Ik heb mijn voeding al vervangen door een enermax Silent 550W Dual CPU ( EG651P-VE FM(24P) ) en nu valt het me eindelijk op dat de standaard koeling die door Intel meegeleverd wordt aardige herrie kan produceren.

Dit wil ik dus ook eens wat zachter zetten, want ik wil thuis niet het gevoel hebben dat ik in een serverruimte woon.

Heeft iemand enig idee waar ik stille XEON CPU coolers kan vinden die voor Xeon 2.8 533Mhz en hoger geschikt zijn ?
(Googlen en hier zoeken leverde nog niet het gewenste resultaat)

Ik zou jullie heel erg dankbaar zijn.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ff in de Pricewatch ofzo.
Ga op onderzoek uit met je grote vriend Google.
Ga naar Vraag en Aanbod ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:19:
kijk ff in de Pricewatch ofzo.
Ga op onderzoek uit met je grote vriend Google.
Ga naar Vraag en Aanbod ofzo
THanks voor de tip, maar mijn bronnen waren al droog gevallen, heb PriceWatch, Tweakers, Google en aardig wat Online stores bekeken, maar nog niks gevonden.

Een random PIV cooler (Al geprobeerd) paste ook niet, dus ik hoopte dat iemand hier er ervaring mee heeft.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik heb totaal geen verstand van xeon maare, misschien is dit iets:

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6500A-Cu.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check http://forums.2cpu.com :)
http://forums.2cpu.com/showthread.php?threadid=37616

Je zou volgens mij ook gewoon de stock Intel heatsinks gebruiken, ze zijn van zeer goeie kwaliteit, en dan Intel's fans vervangen door ultrastille -eventueel 7V modded- Papst fans oid :Y)

Oh, en dit hoort in principe in Die-Hard Overclocking & [b]Cooling[/].
Dat wordt dus een enkeltje PMG > DOC :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 29-07-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Topicstarter
Thanks,
Had er inderdaad niet aan gedacht om de bijgeleverde fans te vervangen.
Ben al weer een stuk verder gevoderd en ik moet zeggen dat het geluids niveau aardig is teruggebracht van zijn oorspronkelijke turbo jet niveau.
Ik ga nog eens verder kijken, hoe ver ik ermee kan gaan, maar het is al aardig acceptable aan het worden. Mijn oude dual PIII maakt op dit moment meer lawaai (mede dankzij de SCSI schijven die zo lekker piepen/zoemen).

Thanks for the kick.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PopiPipo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 15:22
Aangezien de topictitel overeenkomt met mijn vraag, dit oude draadje maar weer even opgepikt;

Ik ben me nu ook aan het orienteren op goed presterende stille koelers voor mijn Xeon's (2x 3,06/512Kb/533FSB) voor een beetje normale prijs (dus geen 50+ euro) :X

Hierbij kwam ik de volgende interessante kandidaat tegen :

http://www.glacialtech.com/pdf/Turbine4500.pdf

Deze zijn te koop voor rond de € 30,- p/st bij verschillende webshops...

Ik heb hierover een paar Duitse reviews gelezen en deze zijn overwegend positief, verder kan ik er echter nergens iets objectiefs over vinden.....
Mijn vraag luidt dus: heeft hier iemand deze koelers en bevallen ze een beetje ....
(graag iets met cijfertjes want daar ben ik dol op...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk dat hij op de meeste dual xeon borden niet zal passen, gezien de layout (de koelers aan de zijkanten zouden elkaar overlappen denk ik bij 2 naast elkaar geplaatste sockets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PopiPipo
Mja...daar zou je gelijk in kunnen hebben :|

Net gelijk maar eens even nagemeten met een passieve koeler als uitgangspunt.
Deze passieve koeler is 75mm breed , de Glacialtech = 98mm, ervanuitgaande dat de koeler aan beide kanten evenveel uitsteekt, is hij dus aan één kant 2,3/2 = 1,15cm breder...

Ik heb echter ongeveer 0,6cm tussenruimte met 2 passieve koelers op mijn Asus PC-DL dus is er inderdaad overlap...
Misschien is het dan een optie om aan de "overlapkant" één of beide fans te verwijderen , zo reduceer je turbulentie geluid en creëer je een soort windtunnel..of denk ik nu aerodynamisch verkeerd ?... :?

[ Voor 9% gewijzigd door PopiPipo op 12-02-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik had er idd ook al aan zitten denken, als dat wel zou passen op die manier 3 fans door de twee koelblokken te laten jagen (naar boven toe, zou in een bigotwer airflow technisch iig prima moeten kunnen, of als daarboven een degelijke voeding zit met 12cm fan aan de onderkant ofzo :) ). Echter koel je dan wel de "bovenste" cpu met de iets warmere lucht van de lage cpu, maar dat maakt *denk ik* weinig uit effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Ik heb zelf die Glacialtech Turbine 4500's erin hangen.
Overigens die dingen pasten niet op mijn bord (voor nocona), ik moest de heatsink houders van mijn oude prestonia's pakken, die erop zetten, de helft eraf knippen, en toen dat ding erop zetten, wel wat gekloot, maar het werkte.

Ff piccie gemaakt met mn webcam
Afbeeldingslocatie: http://www.subzeuz.nl/stacker/Foto%208.jpg

Idle = 37-38°c
Stressed = 58-59°c

Ik ga deze week het eens proberen met Arctic Silver 5 koelpasta, eens zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 17:37
Ik heb zelf twee swiftechs (Swiftech MCX603-V), uit de states laten komen via Frozencpu. en met verzenden erbij was ik een stuk minder kwijt dan wtee van die dingen bij bijvoorbeeld informatique.

zijn daar nu per twee $96,- oid met $15 verzenden erbij maakt $110,- gedeeld door 1.3 maakt:€84,- euro.

Je hebt ook een andere versie ervan:Swiftech MCX604-V das met fan, en die is $59.95 per stuk.Al die pinnen koelen goed hoor, en zijn erin te krijgen op je mobo(je bent wel ff bezig.....(wat pinnetjesafbreken) Maar het is naar mijn idee de investering waard. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PopiPipo
@Sub-ZeuZ:

Het ziet er wel bruut uit; maar die temps moeten idd beter kunnen.
Ik zou graag uitkomen op een eindresultaat van hooguit 32°c-33°c idle ;46°c-47°c stressed.
Ik weet niet of arctic silver zoveel verschil gaat uitmaken ( hooguit 2°c) ;

Zou er misschien genoeg ruimte zijn om aan de uiteinden een 92mm > 80mm converter te monteren en zodoende meer luchtverplaatsing te krijgen met een 92mm fan ? :)
Wat moet je dan precies verbouwen bij de montage ? (ik heb prestonia's)

@Cybercijp:

Klinkt interessant ! :*)

Ik vraag me alleen af wat jouw temps zijn ;
Die met fans zijn inclusief verzenden dan toch weer iets te veel van het goede ......

*Edit: Ik zie dat je er zonder problemen zelf een fan op kunt zetten ('k heb nog een doos vol :) )
Wat ik me wel afvraag is wat er allemaal standaard wordt bijgeleverd aan montagemateriaal.
Ik heb 2e hands een Asus PC-DL gekocht, hier zaten echter geen backplates of plastic brackets bij .... :/

[ Voor 21% gewijzigd door PopiPipo op 13-02-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Die swiftech kan je ook gewoon in nederland bestellen hoor.

Bijvoorbeeld bij Chicon Computers die hebben ze ook voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PopiPipo
Bij Chicon kosten ze toch echt € 62 p.st :?

Dan vindt ik € 44,- p/st incl. verzenden uit Amerika een betere prijs ;)
(Als de verzendkosten echt $15 zijn uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
@ PopiPipo

Ik moest voor die prestonia heatsink houders die zijkantjes eraf knippen waar normaal dat standaard fan gebeuren aan vast klikt.

Ik denk dat mijn temps zo hoog zijn, omdat ik die bijgeleverde beugels gebruik, en die zijn niet zo stijf als de beugels die bij de prestonia's zitten, misschien moet ik die er nog maar eens op proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

@SuB-ZeuZ: Op je plaatje zie ik de de de beide koelblokken 180 graden gedraaid tov elkaar hebt ge monteerd (te zien aan opdruk en, ehm, zijn dat heatpipes?). Ik neem aan dat je wel de fan goed gedraaid hebt zitten, dat alles in 1 richting blaast? Anders zou dat ook nog wel de nodige graadjes schelen (lijkt me stug dat je dat niet hebt, maar wie weet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
Ja, ik had de ene 180° gedraaid, anders moest ik weer 2 fans los schroeven :9

En ja, alle fans draaien de zelfde kant op (duh :9), maar ik zal in de loop van deze week mn mobo er ff uit schroeven en andere bevestigings clipjes erop zetten, zodat ie goed stevig op de cpu drukt, want heb het idee dat het nu niet echt al te stevig erop vast zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PopiPipo
@ Sub-ZeuZ:

Dat met die beugels kan best weleens het euvel zijn; ik ben benieuwd ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

@popipipo: AS5 maakt wel meer verschil t.o.v. de standaard kauwgom.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Er staat wel niet veel info bij, behalve dat de geluidsproductie 22 dB is...

http://www.spacepromotion...x.php?pnr=05&product=1540

oh ja, deze is wel voor socket 771.

• SuB-ZeuZ
Ahem... dit topic is in 2003 gestart, en de laatste post is inmiddels al 2+ jaar oud...

Even de datum checken voordat je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuB-ZeuZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:13:
Ahem... dit topic is in 2003 gestart, en de laatste post is inmiddels al 2+ jaar oud...

Even de datum checken voordat je post.
Heb ik gezien, maar ja, topic komt wel nog steeds overeen...
Pagina: 1