Toon posts:

Probleem met adsl modem en router via Cistron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn internet verbinding.

Ik heb dus een internet verbinding van Cistron, dit loopt via mijn SMC 7401BRA adsl/router. Dit is op zijn beurt weer aangesloten op een E-Tech (kleine blauw model) router, naar 2 computers. Ik heb destijds gekozen voor een 1 poorts adsl modem omdat ik al een router had.

Het ADSL modem configureer ik in Bridgemodus omdat, als ik het goed heb begrepen, het adsl modem op deze manier alles doorsluist naar mijn router. Mijn Router configureer ik ook volgens de standaard procedure, dus "Get IP adress automatically" en het MAC adress van mijn netwerkkaart invullen.

Maar je snapt het al, ik kom dus niet op internet...
Dit is allemaal gekomen omdat ik problemen kreeg met mijn verbinding, en dit Cistron verweet. Zij hadden mij aangeraden de firmware van mijn adsl modem te upgraden. Zo gezegd zo gedaan, ik connect mijn adsl modem direct op mijn computer, zonder tussen komst van mijn router, en waarempel, ik had internet, zonder mijn firmware te hebben geflasht.
Maar nog steeds niet via mij router, dus ik heb uiteindelijk van beide apparaten de firmware upgegrade naar de laatste versie. Dit mog dus nog steeds niet baten.

De router krijgt dus niet het Cistron IP nummer 62.216.x.x, wat voorheen wel werkte.
Weet iemand wat ik verkeerd doe en/of niet doe?

Alvast bedankt

Verwijderd

Je E-Tech als DHCP server instellen.

[ Voor 217% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 03:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar zover was ik ook al. :)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 12:51
probleem lijkt me meer bij de router te zitten dan bij Cistron te liggen (ik ben al ruim een jaar een zeer tevreden klant van Cistron, en ze helpen je echt goed)
Reset de router eens keihard, en dan opnieuw mac-adres clonen.

waarom gebruik je die SMC niet als router? hubje/switchje ertussen en dan werkt het ook...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Moet je niet het MAC adres van je router opgeven ipv die van je pc ?? Tenslotte is het in dit geval je router waar de internet verbinding op binnenkomt en niet je pc.

Verwijderd

je zou eens kunnen kijken of bij je tcp ip de dns server names wel goed staan, als ik die bij mij op dhcp zet heb ik ook geen internet van cistron, en als ik handmatig de DNS invul dan werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het problem bij mij lag wist ik, nadat ik mijn router ertussen uit heb gehaald en het modem gelijk had aangesloten. Ik wil het graag doen met de hardware die ik heb, want dit moet toch gewoon werken, het heeft namelijk gewerkt. Ik heb geen zin om weer extra kosten te gaan uitgeven.
Ik ben vanaf december ook al een jaar abonnee van Cistron, nooit problemen gehad.
Ik heb van mijn E-Tech router de firmware al geflashed, hoe hard moet een reset nog zijn? :O
Volgens de instructie van E-Tech moet je voor Cistron e.d. ADSL aanbieders het MAC adress van JOU netwerk kaart invoeren... Maar om het toch te testen doe ik dat van het modem eens, of het MAC adress van de andere PC.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 07:48:
je zou eens kunnen kijken of bij je tcp ip de dns server names wel goed staan, als ik die bij mij op dhcp zet heb ik ook geen internet van cistron, en als ik handmatig de DNS invul dan werkt het wel.
Maar normaal is het toch zo dat de router DNS requests forward naar de DNS servers van Cistron?
Welke TCP/IP instelling bedoel je? Die van de router, modem of computer?

Verwijderd

Zelf heb ik ook Cistron en dezelfde SMC modem. Daaraan vast heb ik een netgear FM114p router/switch/wireless apparaat. Op die Netgear hoefde ik alleen DHCP server aan te vinken en de rest stond op automatisch ingesteld BEHALVE de DNS servers. Zelf heb ik 2 DNS servers ingesteld van KPN, omdat ik af en toe last had van DNS resolve probleempjes.

(De DNS servers van Cistron blijken niet echt stabiel te zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb jij de SMC Modem op bridge gezet? En waar heb je de DNS ingevuld, in de router, of in het modem?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:39:
Maar heb jij de SMC Modem op bridge gezet? En waar heb je de DNS ingevuld, in de router, of in het modem?
Ik zou m'n modem op bridge zetten. In principe hoef je de DNS-gegevens niet hard in te vullen op je router, die krijg je wel mee van Cistron. Hou er wel rekening met dat er een DHCP-leasetijd van 2 uur aan jouw IP, dus als je hebt lopen klooien met mac-adressen moet je daar ook even rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mn router krijgt normaal ook alle instellingen van Cistron via DHCP. Maar als ik mn Modem op bridge zet dan krijgt mn router geen enkele DHCP gegevens van Cistron. Omgekeerd als ik mn modem op routermodus zet krijgt de router wel gegevens, maar dit zijn de DHCP gegevens van het modem, internet ip's.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58
Je kan ook proberen om je ip gegevens gewoon hard in te stellen in je router. Dus totaal zonder dhcp gaan werken.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus blijkbaar niet in deze router.

• MagicTempest
Volgens mij kan elke router de ip gegevens hard hebben, en dan moet je op de pc's die eronder hangen dus de dns servers even doorgeven.

(maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :))

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat mogelijk is in deze router qua IP config is, release, renew :)

• MagicTempest
kan je het niet instellen waar je instelt wat voor verbinding je hebt, het lijkt mij namelijk wel dat dat ding support moet hebben voor een statisch ip adres.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:39:
SMC modem staat momenteel op Routermode/DHCP (volgens de cistron a4 handleiding) . Verder staan de DNS nummers (niet van Cistron) in mijn Netgear Router geconfigureerd. IP staat op automatisch verkrijgen.

En wat ik me nu eigenlijk bedenk van een paar maanden geleden, toen ik mijn SMC modem in Bridge mode had gezet (ook volgens de cistron a4 handleiding) moest ik in mijn Netgear Router de 'vaste' Cistron IP adres opgeven. |:( Vandaar dat ik nu beide in Router en DHCP mode heb staan. Zodat ik in mijn Netgear router niks hoef te wijzigen bij een eventueel ander IP adres wijziging door Cistron.

Maar toevallig heb ik er ook nog een hub tussen zitten, omdat mijn Netgear router bij de vorige firmware geen 8 mbit verbinding maximaal aankon. Ik heb nu dus 2 verschillende netwerk host ID's. Maar dat heeft er verder niks mee te maken.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Ik neem aan dat jouw modem in Bridge mode moet worden gezet en in je E Tech Router moet je oa je vaste Cistron IP adres invoeren of beide in Router en DHCP mode. Dan hoef je nergens een vaste IP adres in te voeren. Althans dat heb ik dan met een Netgear FM114P.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 05:09 ]

Pagina: 1