All In wonder of losse kaarten

Pagina: 1
Acties:

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 18:43
Hallo,

Ik ben nieuw hier, al heb ik al wel een paar weken "gelurkt": gewoon gekeken hoe het er hier op het forum aan toe gaat. Hopelijk heb ik hier het goede forum voor mijn vraag.

Ik sta op het punt een nieuwe configuratie aan te schaffen, en ik wil echt een flinke tijd vooruit kunnen, en wil dus ook een videokaart die niet meteen is verouderd.
Ik speel zo nu en dan een game (vooral race games), maar wil ook eens kijken of ik tv-opnames/concertvideo's (geen officiele hoor) op cd of dvd kan zetten. Mijn huidige pc gebruik ik nu met name voor mijn hobby: muziek. Ik verzamel live opnames van vooral rockbands, die ik "trade" met andere verzamelaars over de hele wereld.
Nu zijn dat met name audio-opnames, maar ik wil ook video's traden. En daar zoek ik een kaart voor ...

Ik heb nu een systeem samengesteld (obv Pentium 4 2,8 Ghz) met een ATI Radeon 9700 pro samen met een Leadtek TV2000 XP tv/fm kaart. Nu kan ik natuurlijk ook een ATI 9700 pro All In Wonder overwegen.
Hoe verhoudt de kwaliteit van deze kaart zich met de combinatie die ik heb uitgezocht?

Groot nadeel voor mij van de All In Wonder is dat die, volgens mij, geen fm-ontvangst heeft. En zo'n fm ontvangst en -opnamemogelijkheid vind ik eigenlijk ook essentieel voor mijn nieuwe pc.
Nu weet ik dat er tot voor kort apart fm-kaartjes waren, maar mijn beoogde leverancier heeft ze al een jaar niet meer.
Zijn die kaartjes er nu uberhaupt nog, en wat is de kwaliteit daarvan?

Sorry voor de stortvloed aan vragen, maar ik zou erg geholpen zijn met antwoorden erop.

Thanks,

Rik

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 01:32

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hoe vaak ben je van plan om je 'gewone' videokaart(voor games) te upgraden? Als dat nooit is, ben je waarschijlijk beter af met een al-in-wonder, ik heb nog geen klachten gehoord over de kwaliteit ervan, maar heb ze zelf nog nooit gebruikt.
Als je wel van plan bent om ooit te upgraden moet je dan weer een all-in-wonder kopen, en als ik me niet vergis zijn die een pak duurder dan de 'gewone' broertjes. Dan zou ik voor apparte kaarten gaan.
FM kaartjes zie je hier en daar nog weleens liggen in de keten-pcshops.

[ Voor 8% gewijzigd door The Bad Seed op 29-07-2003 20:24 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

De Leadtek lijkt mij een betere TV chipset te hebben. Voordeel van losse kaarten is dus dat je tussentijds de nieuwste techniek kunt aanschaffen voor hetzij VGA hetzij TV (lijkt me goedkoper dan steeds de nieuwste All-in Wonder).

eagle

• nocalimero
Brothar,

Ik had juist begrepen dat de tv-kwaliteiten van zo'n AIW veel beter waren. Vandaar mijn twijfel.
Als de Leadtek beter is bij tv kijken/opnemen dan de AIW, dan ben ik er uit. Zonder je deskundigheid in twijfel te trekken, van de review op Hadwareinfo.nl had ik juist begrepen dat de tv-kwaliteiten van de AIW veel beter zouden zijn ...

Weet iemand misschien hoe het nu zit?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Wat zijn de prijzen van die apparaten en kom je in problemen met irq's? (heb je veel andere pci meuk?)

Als er nauwelijks prijsverschil in zit, of indien 2 kaarten zelfs goedkoper is, dan zou ik voor gescheiden gaan.

Da's later goedkoper en makkelijker met upgraden. Je hoeft niet 1 dure kaart te vervangen, maar een goedkopere (hoogswaarschijnlijk veranderd er op tv kaart gebied niet zoveel, dus zal je je vga kaart sneller upgraden dan je tv kaart)

• nocalimero
Het prijsverschil is zo'n 40 EURO in het voordeel van de losse kaarten (en dan heb nog niet eens de evt. losse radiokaart meegenomen. Maar zoals ik al schreef, ging ik ervan uit dat de kwaliteit van de AIW beter is (voor tv kijken/opnemen dan van de losse Leadtek kaart.

De kaarten komen in een nieuw systeem, geinstalleerd en al door een en dezelfde leverancier. Ik neem dus aan dat ik de eventuele problemen niet te lijf hoef te gaan ...

Ik denk dat ik voor de losse kaarten ga (dus niet voor de AIW).

Verwijderd

Ik heb zelf de AIW 9700 en de tv module is perfect. Geen problemen met installeren. En het voordeel van een all in wonder kaart is dat je alleen drivers voor 1 kaart nodig hebt, ipv verschillende drivers voor de verschillende kaarten. Ook is de software zo gemaakt dat je alles met elkaar kan combineren bij de AIW.

Ik ben zeer tevreden over mijn AIW!!!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
je krijgt een hele fijna remote bij een AIW dat zou voor mij al een reden zijn, en met een rad 9700 loop je niet snel tegen beperkingen aan hoor

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb zelf een hercules AIW 9000 pro, en ik moet zeggen dat de tv-kwaliteit een beetje tegen valt, hij is niet slecht, maar gewoon net iets te veel ruis/rood. Ook heb ik naderhand op wat fora (ik geloof vcdhelp.com) gelezen dat een 9x00 serie AIW kaarten niet echt een daverende tv tuner kwaliteit hebben. (lees: een goede tuner, maar geen hele goede tuner)

Voor de software hoe je het niet echt te doen. Die werkt voldoende bij de ATi, maar het is niet om naar huis te schrijven. Bij gebruik van de (RF-) remote wordt het de moeite waard. Als extra feature heeft de AIW de overlay mode , je kunt het tv-beeld transparrant op je desktop tonen. Het is een feature maar geloof ik wel een unieke feature.

Dus je keuze om een extra l video/fm kaart lijkt mij wel in orde.

(als je een 9700 pro koopt klinkt het mij in de oren als dat je bij wilt blijven met video kaart, dan kun je die inderdaad beter niet geintegreerd hebben, voor zo nu en dan een spelletje zou ik een 9500 / 9600 kaart kopen, dat scheelt veel geld, een 9700 heeft met name voordelen als je op hele hoge resoluties draait of FSAA wil gebruiken, maar dat is mijn mening.)

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 30-07-2003 13:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Het is een hele goede kaart alleen zou ik het niet doen want als je upgrade ben je gelijk
ook je t.v. kaart kwijt en moet je weer een dure AIW kopen.

Of je wil ook steeds je t.v. kaart ook upgraden maar ik denk dat daar nou niet zoveel verbeteringen meer in komen.

P.S. die remote kan je ook Los kopen vab AIW.

Verwijderd

Als ik het goed heb is die Leadtek TV2000 XP mono :( . Dus die wil je niet hebben als je muziek wilt opnemen. Ikzelf heb een Terratec Cincergy 600. Ik vind dat een hele goede kaart qua beeld (heeft een Philips tv-tuner) en geluid, alleen de bijgeleverde software geeft steeds problemen met opnemen, dus daar gebruik ik WinDVR voor. Ik gebruik m'n PC dus als videorecorder en dat werkt perfect op elke resolutie van DVD tot VCD.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:55 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 13:53:
Als ik het goed heb is die Leadtek TV2000 XP mono :( .
:P Dacht het niet, op de site staat dat hij stereo is, misschien is er een verschil tussen de "gewone" en "deluxe" versie, maar dat is niet duidelijk.

[google=TV2000 XP mono] levert o.a. dit op:

http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t162073.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb nog wel ergens een oud radiokaartje liggen.... je mag um hebben :)

• nocalimero
Tjaa,

Ik was er bijna uit en stond op het punt de configuratie te bestellen (met de losse kaarten, vooral omdat de AIW geen radio-mogelijkheid heeft) en dan hoor ik deze berichten over de Leadtek ..

Adonias,
dat radiokaartje, heeft die stereo fm? en software voor weergave/opname? Dan zou de AIW met een los kaartje in beeld kunnen komen ..

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nocalimero schreef op 30 juli 2003 @ 16:15:
Ik was er bijna uit en stond op het punt de configuratie te bestellen (met de losse kaarten, vooral omdat de AIW geen radio-mogelijkheid heeft) en dan hoor ik deze berichten over de Leadtek ..
Welke berichten? niet alles gelovenwat hier geschreven wordt hoor! zelf zoeken!
-De verschillen van kwaliteit tussen leadtek & AIW zijn minimaal.
-Leadtek is wel stereo: (e.v.t navragen bij leverancier!)
http://www.leadtek.com/mu...st_tv2000xp_deluxe_1.html
(en jij besteld ook de "deluxe", allen de deluxe heeft fm volgens leadtek site)
-leadtek is goedkoper.??

Verwijderd

Volgens mij was het zo met die Leadtek: de FM radio is stereo maar de tv-tuner niet. Ik heb net ff snel op de site gekeken maar je ziet het woord stereo alleen in combinatie met de radio. M'n schoonvader heeft dat ding, en ik kan me daarvan dus herinneren dat de tv mono is. Maar vraag het desnoods bij de leverancier na..

• nocalimero
De Leadtek samen met de gewone kaart is inderdaad goedkoper dan de AIW. Die laatste heeft volgens mij als voordelen dat alles is geintegreerd, dus in principe makkelijker te installeren enzo en dat er een aparte mpeg chip op zit.

Voor zover ik de diverse bronnen mag geloven is de Leadtek nogal gevoelig voor de drivers, en hangt het mede daarvan af of de tv in mono dan wel stereo wordt weergegeven.
Ik ga er zelf achterkomen, want ik heb de Leadtek besteld. Ik laat jullie weten of ik al dan niet stereo opnames van de tv kan maken.
(dit kan wel een tijdje duren: ik krijg de kaart in een nieuw systeem dat ik eerst eens even goed wil inrichten voordat ik met tv-opnames ga beginnen)

Toch blijf ik graag op de hoogte van wat anderen hiervan vinden, omdat ik de AIW erg aantrekkelijk blijf vinden.

Pagina: 1