Ik heb onlangs een nieuwe barton 2500+ XP cpu gekocht in de hoop deze lekker te gaan overklokken. Nu kan ik deze wel op @ 3200+ in de bios zetten maar dan loopt mijn computer tijdens het opstarten van windows al compleet vast (wel stabiel in de bios!)
Ik heb alles al geprobeerd (handmatig) om deze op minstens 2 Ghz te krijgen maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg ook de FSB niet hoger dan 182 Mhz want alles hoger loopt na enige tijd in windows zelf vast. Ik heb zelfs een blue screen gekregen waarbij het system bestand in system32/config ernstig beschadigd was. Kon windows helemaal niet meer opstarten en moest deze dus opnieuw installeren.
Ik heb ook geprbeerd de voltages wat hoger te zetten maar dat helpte ook niet.
Ook heb ik 200 x 9 geprobeerd wat ook niet lukt! Ik krijg gewoon de FSB niet hoger dan 182 Mhz!!!
WAt ik ook probeer....het lukt me gewoon niet om minimaal 2Ghz te halen!!!!!!!
Ligt het misschien eraan dat ik nog een oude revisie van het bord heb (revisie 1.0)
of ligt het misschien aan de ACPI en/of APIC mode? De APIC mode heb ik namelijk uitgeschakeld in de bios om zo hoger te kunnen overklokken. Alleen de ACPI mode in windows zelf heb ik nog aanstaan. Misschien moet ik hier wat veranderen? Heb dit namelijk gelezen in andere forums.
Wie kan mij helpen?????
Mijn huidige systeem:
Levicom 420 Watt voeding
Thermaltake Xaser II case
ABIT NF7-S moederbord, revisie 1.0 met bios versie 2.0
AMD 2500+XP Barton CPU met SLK800 koeler
2x 256 MB Corsair 3200LLPT CL2 geheugen
Hercules 3D prophet 9700 pro
Maxtor 6YO80LO 80 GB 133 UDMA
Pioneer DVD
CTX 960 EX monitor
Windows XP SP1
Ik heb alles al geprobeerd (handmatig) om deze op minstens 2 Ghz te krijgen maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg ook de FSB niet hoger dan 182 Mhz want alles hoger loopt na enige tijd in windows zelf vast. Ik heb zelfs een blue screen gekregen waarbij het system bestand in system32/config ernstig beschadigd was. Kon windows helemaal niet meer opstarten en moest deze dus opnieuw installeren.
Ik heb ook geprbeerd de voltages wat hoger te zetten maar dat helpte ook niet.
Ook heb ik 200 x 9 geprobeerd wat ook niet lukt! Ik krijg gewoon de FSB niet hoger dan 182 Mhz!!!
WAt ik ook probeer....het lukt me gewoon niet om minimaal 2Ghz te halen!!!!!!!
Ligt het misschien eraan dat ik nog een oude revisie van het bord heb (revisie 1.0)
of ligt het misschien aan de ACPI en/of APIC mode? De APIC mode heb ik namelijk uitgeschakeld in de bios om zo hoger te kunnen overklokken. Alleen de ACPI mode in windows zelf heb ik nog aanstaan. Misschien moet ik hier wat veranderen? Heb dit namelijk gelezen in andere forums.
Wie kan mij helpen?????
Mijn huidige systeem:
Levicom 420 Watt voeding
Thermaltake Xaser II case
ABIT NF7-S moederbord, revisie 1.0 met bios versie 2.0
AMD 2500+XP Barton CPU met SLK800 koeler
2x 256 MB Corsair 3200LLPT CL2 geheugen
Hercules 3D prophet 9700 pro
Maxtor 6YO80LO 80 GB 133 UDMA
Pioneer DVD
CTX 960 EX monitor
Windows XP SP1