(Pioneer DVR-106D) Gebrande DVD's doen niets.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb sinds gisteren een Pioneer DVR-106 brander e heb geprobeerd een back-up te maken van een film, op de volgende manier:

Decrypten met DVD Decrypter
Compressen met dvd2one
Branden met copytodvd (i.c.m. dvd2one)

Alles lijkt goed te gaan, geen 1 foutmelding.
Nu komt het probleem, ik kan de dvd nergens op afspelen, alleen de dvd-brander speelt de dvd correct af.

Heb 2 stand-alone apparaten geprobeerd, een normale dvd-speler in de pc maar niets doet het.

Hij laat wel het menu zien maar daar blijft ie hangen.

Alleen de dvd-brander speelt de film dus correct af, ik heb zo al 4 dvd's gebrand zonder resultaat.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Ik gebruik overigens Princo's 4x (min) en heb al op 4x & 2x snelheid gebrand met hetzelfde resultaat.
Firmware is ook al geupdate naar de nieuwste versie van de Pioneer site.

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het zou kunnen dat heel toevallig je 2 stand-alone apparaten er geen zin in hebben.

Waar burn je op? Op + of - (Heb even geen zin om de specificaties van de DVR-106 op te zoeken.)

Probeer anders eens:

Decrypten met Smartripper
Compressen met dvd2one
Branden met Nero 5.*

Kvond dit er wel een goede tutorial voor:

http://www.weethet.nl/dutch/video_dvd2one.php

20*350ZO45°

• --Erik--
  • Niet online
dvr-106 is een plus/min brander

Ik heb min dvd's van princo en kan nergens aangeven dat ik min wil branden dus dat doet ie automatisch neem ik aan?

Ik heb alle instellingen al doorlopen maar kan nergens vinden waar ik dat aan moet geven.

Moet ik instellen dat ik met min-dvd's brand?

• Richard
  • Laatst online: 20:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

--Erik-- schreef op 29 juli 2003 @ 19:53:
dvr-106 is een plus/min brander

Ik heb min dvd's van princo en kan nergens aangeven dat ik min wil branden dus dat doet ie automatisch neem ik aan?

Ik heb alle instellingen al doorlopen maar kan nergens vinden waar ik dat aan moet geven.

Moet ik instellen dat ik met min-dvd's brand?
Nee, op een +/- brander is het niet nodig om aan te geven welk soort media je erin stopt, de brander pakt zelf de juiste brandtechniek zegmaar.

20*350ZO45°

• --Erik--
  • Niet online
Richard schreef op 29 July 2003 @ 20:39:
[...]

Nee, op een +/- brander is het niet nodig om aan te geven welk soort media je erin stopt, de brander pakt zelf de juiste brandtechniek zegmaar.
Hmm, ik weet niet hoe ik het nu nog anders kan testen, heb ook nog nooit van dit probleem gehoord/gelezen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Firmware al geupdate naar officiële 1.06 van Pioneer?

webOS all the way!

• Brakius
  • Laatst online: 11-03 16:30

• --Erik--
  • Niet online
Hermanvh schreef op 30 July 2003 @ 03:19:
Firmware al geupdate naar officiële 1.06 van Pioneer?
Jep, met succes geflashed.
De manier waarop ik het doe moet goed zijn, is namelijk precies dezelfde manier als dat iemand anders die ik ken gebruik en daar lukt het wel (die heeft een Pioneer 105).

De manier waarop ik dat doe komt ook overeen met de guide die jij me geeft, alleen brand ik met copytodvd.

Het lijkt ook alsof alles goed gaat, rippen geen fouten, compressen geen fouten en branden geen fouten.

Toch blijft het onmogelijk om in een gewone dvd speler de films af te spelen, vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door --Erik-- op 30-07-2003 08:50 ]

• Brakius
Erik, heb je zelf al een mpeg2 720x576 geauthoriseerd en gebrand op een dvd? Dan weet je tenminste waar je moet zoeken, of het aan de brander ligt of niet. Of leen een dvd met een backup van iemand om te testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Brakius op 30-07-2003 09:48 ]

• --Erik--
  • Niet online
Brakius schreef op 30 July 2003 @ 09:31:
Erik, heb je zelf al een mpeg2 720x576 geauthoriseerd en gebrand op een dvd? Dan weet je tenminste waar je moet zoeken, of het aan de brander ligt of niet. Of leen een dvd met een backup van iemand om te testen.
Je 1e voorstel heb ik niet geprobeerd, zou ook niet weten hoe zoiets moet om eerlijk te zijn.

Ik heb zelf ook dvd's (back-up natuurlijk) die ik kan kopieren, ik zal eens kijken hoe dat gaat.

Overigens net weer een poging gedaan, nu de dvd met de dvd-brander in dvd decrypter naar de HD geript enz. maar heelaas, weer precies hetzelfde resultaat.

Verwijderd

zet de patin couffin driver bij installatie van copytodvd uit, dan werkt alles ok.

• --Erik--
  • Niet online
Kun je me misschien vertellen hoe ik dat moet doen?

Heb het geprobeerd met een nieuwe install maar zag nergens die optie ofzo..

Verwijderd

hij zit in je apparaatbeheer tussen de overige hardware. bij mij stond hij onderaan. rechter muisknop erop en uninstallen

• --Erik--
  • Niet online
Zie hem inderdaad staan.

Weet je zeker of het werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door --Erik-- op 30-07-2003 22:12 ]

Verwijderd

weet al zeker van niet.
versie 2.2.6 werkt alleen met patin couffin
je moet dus versie 2.2.5 hebben

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ook sinds anderhalve week deze brander. De eerste 10 dvd's zijn perfect gelukt.
Ik backup mijn dvd's op de volgende manier:
DVD Decrypter
DVD2One
Branden met Nero.

Echter de laatste dvd's werken op geen enkele speler. Zelfs niet op de brander. De laatste dvd's heb ik gebrand op dezelfde media als de eerste 10....
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb ook al geprobeerd om de dvd te branden met CloneDVD, maar hier weer het zelfde resultaat....

Update:

Een backup van een DVD-5 (1-layer) met dvd decrypter werkt perfect......
Wat gaat er in godsnaam mis....

Update 2:
Ik heb dezelfde dvd nu gebackupped met DVD Shrink en nu werkt het opeens wel....

[ Voor 24% gewijzigd door Baumans op 05-08-2003 00:05 ]

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Baumans schreef op 04 August 2003 @ 23:06:
Ik ook sinds anderhalve week deze brander. De eerste 10 dvd's zijn perfect gelukt.
Ik backup mijn dvd's op de volgende manier:
DVD Decrypter
DVD2One
Branden met Nero.
ik zie dat een aantal gebruikers hierboven eerst de DVD's decrypten?
zonde van de tijd!
Met DVD-Shrink (oudere versies) rip en decodeer/re-encode (shrink)
je rechtstreeks vanaf de DVD. :9
hier ff een link naar een oudere versie van DVD-Shrink:
http://dvd.brainweb.cz/download/dvdshrink.zip
DVD-Shrink=freeware, dus de link is niet illegaal!

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

BadMotha schreef op 09 August 2003 @ 10:13:
[...]

ik zie dat een aantal gebruikers hierboven eerst de DVD's decrypten?
zonde van de tijd!
Met DVD-Shrink (oudere versies) rip en decodeer/re-encode (shrink)
je rechtstreeks vanaf de DVD. :9
hier ff een link naar een oudere versie van DVD-Shrink:
http://dvd.brainweb.cz/download/dvdshrink.zip
DVD-Shrink=freeware, dus de link is niet illegaal!
Oudere versies? gaat het dan met de nieuwe versie niet goed en kun je dan gelijk even met een versie nummer aangeven welke de oude en de nieuwe zijn?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Bajoran schreef op 09 August 2003 @ 10:21:
[...]

Oudere versies? gaat het dan met de nieuwe versie niet goed en kun je dan gelijk even met een versie nummer aangeven welke de oude en de nieuwe zijn?
heb vanmorgen (naar aanleiding van deze thread) de nieuwst beschikbare versie gedownload,
en deze blaat meteen over beveiligingen e.d.
de link hierboven is naar degene die wel werkt,
versie 1.03, deze omzeilt de beveiliging.
nieuwste versie is 2.3, deze moet je dus niet hebben...

stap 1) rippen/decoden met DVD-Shrink
stap 2) Burn baby burn!

[ Voor 9% gewijzigd door BadMotha op 09-08-2003 11:01 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• hedone2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
--Erik-- schreef op 29 July 2003 @ 19:35:
Heb sinds gisteren een Pioneer DVR-106 brander e heb geprobeerd een back-up te maken van een film, op de volgende manier:
Alles lijkt goed te gaan, geen 1 foutmelding.
Nu komt het probleem, ik kan de dvd nergens op afspelen, alleen de dvd-brander speelt de dvd correct af.
Erik ,

Heb je nog verdere testen gedaan ? Ik zit namelijk met exact het zelfde probleem

pioneer a106D - Princo 4x media - nieuwste firmware (1.06)

nero 5.5 & nero 6 schrijven beide zonder problemen , maar de dvd's zijn achteraf enkel leesbaar op de brander :r

ook eentje gebrand met pinnacle studio 8 (homevideo) en die ging wel goed
:?

• Brakius
hedone2 schreef op 07 September 2003 @ 01:14:
[...]

Erik ,

Heb je nog verdere testen gedaan ? Ik zit namelijk met exact het zelfde probleem

nero 5.5 & nero 6 schrijven beide zonder problemen , maar de dvd's zijn achteraf enkel leesbaar op de brander :r

Schrijf je toevallig met multi-sessie? Want dat moet je niet doen!

• hedone2
Brakius schreef op 07 september 2003 @ 09:32:
[...]
Schrijf je toevallig met multi-sessie? Want dat moet je niet doen!
je hebt geen multisession tab in nero als je voor dvd-video kiest.. dus ik veronderstel van niet.
op net dezelfde manier geschreven fujifilm dvd+rw en dvd-rw's doen het trouwens wel, dus het moet ergens een incompatibiliteit zijn tussen nero / pioneer a06 met 1.06 firmware en mijn princo's.

• Brakius
Bij mij werd bij nero 1e keer gevraagd of de dvd multie sessie geschreven moet worden of niet. Hierbij heb ik de vink gezet "nooit meer vragen" en gekozen voor niet schrijven met multie sessie omdat dit niet compatible is met standallone dvd spelers. Bij een dvd-rw heb je niet te maken met multi sessies. Of dit alleen bij data dvd is of ook bij dvd video weet ik niet zo.

Wat je kunt testen is om een bestaande dvd die wel goed is en niet beveiligd is, met nero te branden. Niet via kopieren, maar door eerst de vob en inf files naar harde schijf te kopieren en dan met nero te branden.

• --Erik--
  • Niet online
hedone2 schreef op 07 September 2003 @ 01:14:
[...]

Erik ,

Sinds ik op een andere manier dvd's brand heb ik nergens last meer van.
Ik Rip nu met dvd-decrypter, compimeer met dvd2one en brand met Nero6.

Werkt perfect i.c.m. de princo's :)

• hedone2
--Erik-- schreef op 07 September 2003 @ 14:34:
[...]

Sinds ik op een andere manier dvd's brand heb ik nergens last meer van.
Ik Rip nu met dvd-decrypter, compimeer met dvd2one en brand met Nero6.

Werkt perfect i.c.m. de princo's :)
welke firmware versie gebruik jij nu ? ik heb op verschillende forums teruggevonden dat 1.06 blijkbaar moeilijker doet op low-quality media dan de 1.05

ik heb ondertussen een test gedaan met tdk dvd+r .. opnieuw perfect gebrand & perfect afspeelbaar. (ook fujifilm dvd-rw en dvd+rw waren al ok)

k'begin dus meer en meer mijn stapeltje princo's :r te verdenken ..

• --Erik--
  • Niet online
Heb hem meteen geflasht naar de 1.06 versie en gebruik princo's (die witte, 4 speed).

Heb geen problemen meer nu :)

• Brakius
Ik heb hier nog een stapel That'sWrite DVD-R 1x liggen en die doen het ook niet goed. Ik kan ze perfect inlezen in mijn dvd-writer maar niet in dvd-rom of standalone dvdspeler. Met een film in een standalone dvdspeler gaat het eerste uur wel goed maar dan gaat het haperen, lees ik hem in met een dvdrom dan krijg ik leesfouten.

Misschien komen een deel van die Princo's van dezelfde fabriek?

[ Voor 6% gewijzigd door Brakius op 07-09-2003 22:00 ]

Verwijderd

Brakius schreef op 07 September 2003 @ 21:59:
Ik heb hier nog een stapel That'sWrite DVD-R 1x liggen en die doen het ook niet goed. Ik kan ze perfect inlezen in mijn dvd-writer maar niet in dvd-rom of standalone dvdspeler. Met een film in een standalone dvdspeler gaat het eerste uur wel goed maar dan gaat het haperen, lees ik hem in met een dvdrom dan krijg ik leesfouten.

Misschien komen een deel van die Princo's van dezelfde fabriek?
neen. princo is eigen fabrikant. that's write is van lead data afkomstig.

probeer eens met copy2dvd te branden, dat scheelde mij bij een hoop problemen. te downloaden op www.vso-software.fr

trouwens, in een van je vorige posts zei je dat dvd-rw als multisessie branden niets uitmaakt. dit is onjuist. het is bij dvd-r en dvd-rw allebei fout om dvd-video in multisessie te branden. alleen dvd+rw ondersteunt dit redelijk, maar het is sowieso niet aan te raden.

• --Erik--
  • Niet online
CopytToDvd leidde bij mij weer tot problemen, met nero6 gaat het perfect.

Verwijderd

welke?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n pioneer dvr106D.
Ik gebruik nu princo's -R die ik op 4x kan branden.
Alle backups van een dvd die ik gemaakt heb zijn 100% inorde.
En kan ik gelukkig ook afspelen in mijn panasonic dvd speler (zo'n home theater set hct-80 )

Mijn manier is: smartripper-dvd2one-burnen met nero 5.5.10.35 (geen multisessie!)
Ben je lui dan pak je dvdxcopy.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37

Neus

www.zenaconsult.com

Princo's geven ook problemen met de Nec branders... Wellicht is het toch de media die niet goed is. PS: om de CSS te omzeilen, gebruik AnyDVD. Hoef je niet meer DVDDecrypter oid te gebruiken.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Brakius
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 22:06:
[...]

neen. princo is eigen fabrikant. that's write is van lead data afkomstig.

probeer eens met copy2dvd te branden, dat scheelde mij bij een hoop problemen. te downloaden op www.vso-software.fr

trouwens, in een van je vorige posts zei je dat dvd-rw als multisessie branden niets uitmaakt. dit is onjuist. het is bij dvd-r en dvd-rw allebei fout om dvd-video in multisessie te branden. alleen dvd+rw ondersteunt dit redelijk, maar het is sowieso niet aan te raden.
Ok.

Ik dacht namelijk dat bij rewritables de leadin en leadout overnieuw geschreven wordt zodat je geen multi-sessie hebt.

• --Erik--
  • Niet online
MiniMan schreef op 07 September 2003 @ 22:37:
Princo's geven ook problemen met de Nec branders... Wellicht is het toch de media die niet goed is. PS: om de CSS te omzeilen, gebruik AnyDVD. Hoef je niet meer DVDDecrypter oid te gebruiken.
Voor de NEC branders is hier een firmware update voor, geschreven door de gebruiker Hermanvh, zoek maar eens op zijn naam dan krijg je het topic te zien.

-edit-
linkje er bij dan maar --> [rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml]
-edit-

[ Voor 14% gewijzigd door --Erik-- op 08-09-2003 19:08 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Is de Pioneer DVR-A06 standaard regio vrij? Of moet ik een andere firmware flashen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 09:47:
Is de Pioneer DVR-A06 standaard regio vrij? Of moet ik een andere firmware flashen.
met zon vraagje kun je beter even kijken op bv dvdrhelp.com, daar staan ergens een link naar een regio-vrije firmware :) Niet nodig om dit topic te kicken met zo'n niet-relevante vraag he ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Heb deze brander nu zo'n drietal weken. Heb al wat getest, maar nog niet echt uitvoerig. Een collega van 't werk heeft deze ook. Nu hebben we beide hetzelfde probleem.

Backup met DVDShrink + Copy2DVD

DVD-R ok -> films en data getest
DVD-RW ok -> enkel data getest
DVD+RW ok -> enkel data getest

enkel bij een DVD+R word de film achteraf niet afgespeeld in de brander of een standalone. Een datacd op een DVD+R werkt dan wel weer perfect (Nero).
DVD+R backup films gebrand met een sony of nec dvd-brander worden wel gelezen in de pioneer en kunnen gekopieerd worden.

Hoop hiermee wat meer info gegeven te hebben of te krijgen... 8)

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ondersteunen de standalone's wel het soort media dat jij brand (dus dvd-r of dvd+r)

Verwijderd

Standalone ondersteunt zowel DVD-R als DVD+R. 100 % zeker !!

Verwijderd

Jongens probeer het eens met DVD Xcopy xpress.
Heb danwel een Nec brandertje maar dat gepruts met meerdere programma's om m te rippen ed vind ik maar niks.

Heb nergens geen problemen mee en ze spelen overal op af.
Princo DVD-R gebruik ik ervoor.

Verwijderd

Ik heb dus ook het probleem dat mijn 'backup' films alleen in mijn dvdbrander af te spelen zijn.

Brander: LiteOn LDW411S
Ik gebruik DVD Decrypter, DVD2One en Nero 6

Vreemd genoeg heb ik wel ooit 1 film kunnen backuppen op deze manier welke wel in mijn standalone af te spelen was.
Nu lukt het niet meer. Volgens mij ligt het aan de instellingen van Nero.

Ik brand met de volgende Nero instellingen:

DVD video
File name lenght: ISO level 2
Characterset: ISO 9660 (standard ISO CD-ROM)
Joliet geselecteerd
Allow path depth of more than 8 dirs geselecteerd
Allow more than 255 characters in path geselecteerd

Finalize is niet te veranderen maar staat geselecteerd.

Hoe hebben jullie nero 6 ingesteld?

Even voor de duidelijkheid. Het decrypten, comprimeren en branden verloopt vlekkeloos. Maar zodra ik de gebrande dvd in mijn dvd-rom of standalone wil afpelen herkent ie het dvd schijfje niet!

BvD.

Verwijderd

Joliet niet geselecteerd
Don't Allow path depth of more than 8 dirs geselecteerd
Don't Allow more than 255 characters in path geselecteerd

En tot dusver nog geen problemen gehad...
Ik gebruik de 1.06 firmware en Nero versie 6.0.0.19.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 18:32 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde brander...

Alleen ondervind ik helaas ook wat problemen.

Hij brand prefect geen errors oid. wil ik hem afspelen op mijn standalone dvd speler speelt hij een paar seconde af en daarna stopt hij.

Brand ik van een gebrande dvd naar dvd werkt het perfect.

Dus:
gebrande dvd naar dvd ==> werkt perfect
vanaf hdd naar dvd ==> werkt niet

heeft iemand enig id waardoor dit komt?

Ik gebruik in beide gevallen dezelfde merk dvds. En daarbij ook meerdere merken geprobeerd.

Firmware is ook geupdate!
Pagina: 1