Ik ben bezig om een houten pc-kast voor in de woonkamer te maken. Hiervoor heb ik een 15" TFT op de kop getikt en vervolgens gesloopt. Deze komt geintegreerd in de kast te zitten. Nou zou ik graag de pc-voeding willen gebruiken om dit scherm van stroom te voorzien. Dit scheelt een losse stroomkabel (pc-voeding heeft geen monitor-voorziening). Maar het scherm vraagt 3A bij 14V. Die 3A moet kunnen, de pc is een Athlon 1800+, maar geen grote videokaart en bv geen brander. Maar nu die 14 volt. Is het mbv bv een schakelingetje mogelijk die 14 volt te krijgen, of wordt het erg ingewikkeld? Ik ben geen electronisch wonder...
Is het trouwens ook mogelijk om die monitor op 12V te laten lopen? Elders kreeg ik de opmerking dat een monitor vaak 14 volt vraagt maar er intern 12 van maakt, zodat er gegarandeert 12 beschikbaar is. Daar zou een transitor met nummer 7812 voor gebruikt worden, maar die kan ik op het board niet terugvinden. En ik ben een betje huiverig om het te proberen, straks gaat ie kapot...
Dus, iemand ervaring ermee / ideeen erover? Ander moet ik nl een adapter gaan kopen (zat er niet bij), en die kost 70 euro ex BTW...
Is het trouwens ook mogelijk om die monitor op 12V te laten lopen? Elders kreeg ik de opmerking dat een monitor vaak 14 volt vraagt maar er intern 12 van maakt, zodat er gegarandeert 12 beschikbaar is. Daar zou een transitor met nummer 7812 voor gebruikt worden, maar die kan ik op het board niet terugvinden. En ik ben een betje huiverig om het te proberen, straks gaat ie kapot...
Dus, iemand ervaring ermee / ideeen erover? Ander moet ik nl een adapter gaan kopen (zat er niet bij), en die kost 70 euro ex BTW...