Toon posts:

Wat te doen met kapotte Plextor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn Plextor writer in mijn linux server te hebben gehangen geeft die aan "Not ATAPI compatible". BIOS herkend hem ook niet meer, garantie is verlopen. Wat kan ik hier nog mee doen ? Lampje brand nog gewoon en de cd-lade gaat nog gewoon open.

Molski

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Doet ie het in een andere pc nog wel? Probeer het eens en anders tja, weer niet hoe nuttig je een kapotte cdbrander vind :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

???

Proberen in een ander systeem! Misschien zit er een rare controller in je servertje die de plextor niet pakt!

Als hij in een ander systeem niet werkt DAN is hij waarschijnlijk pas kappot!

There is no place like ::1

Verwijderd

kabeltjes + connectie punten effe schoonblazen (eventueel ander kabeltjes proberen). effe kijken of ie niet uitpuild van stof ;-) dat soort simpele dingen zou je eerst kunnen doen.. misschien effe op slave i.p.v master of vica versa zetten

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Als de garantie verlopen is, wordt het tijd voor een nieuwe, een 48X kost maar een goede 50 euros meer....

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem al schoongeblazen, nieuwe IDE kabel geprobeerd, andere PC geprobeerd, maar helpt allemaal niks. Ik heb toen ik die writer op mijn server aansloot er een Linux distro mee opgezet, daarna wilde ik hem in een andere pc proberen (terugzetten) en toen deed die het niet meer, dus weer in mijn server geprobeerd en toen gaf de bios die foutmelding van not compatible.

Molski

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kan me niet voorstellen dat het door die linux distro komt. Welke distro heb je geprobeerd dan?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
@Charlie23

Heb van de week al een 48x gekocht van Asus voor 40 euro :)
Maar toch, wil gewoon weten hoe het kan dat die plextor nou dood is.

Molski

Verwijderd

weet je zeker dat slave/master settings wel goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb Mitel E-Smith SME server 5.6 erop gezet. Gebasseerd op Redhat 7.3, maar daar komt het denk ik ook niet door, maar waardoor dan wel vraag ik me af...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 19:19:
Heb Mitel E-Smith SME server 5.6 erop gezet. Gebasseerd op Redhat 7.3, maar daar komt het denk ik ook niet door, maar waardoor dan wel vraag ik me af...
als ie em in de bios ook niet pakt lijkt het me sterk als het daardoor komt (8>
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 19:18:
weet je zeker dat slave/master settings wel goed staan?
^^ al gekeken?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 19:28 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Electronica kan...falen...kan dus "dood" gaan!

Tja...slijtage....dat soort dingen.

There is no place like ::1

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Heb ik ook een keertje gehad met een Aopen 48x ('t was geen writer). Molex stekker eruithalen terwijl de pc nog aanstond. :(

Owja nou de vraag nog beantwoorden. Gewoon uit het raam gooien. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Arie Kanarie op 29-07-2003 19:45 ]

-

Pagina: 1