Toon posts:

ASUS V8170 utility problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

wie kan mij helpen met het volgende;

als ik de software van mijn videokaart (een asus V8170) wil installeren kan ik alleen maar de drivers installeren en geen untilities want dan wordt een melding gegeven dat deze niet kunnen worden geinstalleerd of dat de chipset niet juist is.
Ook geeft pc-probe aan dat de 3.3 volt van de kaart constant onder de 3.3v zit met af en toe een spanningsval van -10% waardoor pc-probe een waarschuwing geeft. dit komt alleen voor tijdens het spel splintercell.
Toch vraag ik mij af of dit wel goed is en waar dit aan kan liggen pc-probe geeft tijdens normaalgebruik een spanning van 3.15v en tijdens splinter 2.97v.

wie kan mij zeggen wat ik hieraan kan doen of dat de kaart niet goed is!!!

mvgr johan

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dat je volt omlaag schiet is omdat de kaart in gebruik warmer word, meer werk moet doen...etc...etc...etc...dus om meer energy vraagt!

Wat je 3.3 volt lijn onder de 3volt duikt is geen goed teken.

Ik weet niet wat voor voeding je hebt maar....misschien is het tijd voor een iets zwaardere voeding.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een 350 watt voeding van ik geloof codegen in zitten, dus dat lijkt mij niet het probleem. de kaart zit er al ongeveer 9 mnd in en heeft geen problemen gegeven behalve nu met het spel splintercell.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

350 Watt...zegt niets...het gaat om de voltlijnen, hoeveel wat hij per voltage doorgeeft!

Blijkbaar schiet hij wattage te kort op de 3.3volt lijn, of geeft je moederbord het verkeerd door.

Idee: Zet eens in de bios het AGP voltage een tiende hoger. Soms hebben moederborden een afwijking en moet je hem hoger zetten :(

Verwijderd

Topicstarter
oke zal ik eens proberen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Titelfix :)

Verwijderd

Topicstarter
mocht niet baten kan de agp voltage niet omhoog zetten in de bios, staat op auto en heeft voor de rest nog de mogelijkheid om op 1.5 - 1.6 - 1.7V te worden gezet.
maar wat wel raar is dat in de handleiding van het mainboard Asus P$S8X staat dat er alleen maar agp cards van 1.5V mogen worden gebruikt en de agp card is volgens de handleiding 3.3V als dit echt niet klopt is de verkoper wel achterlijk want ik vroeg hem of de agp card op dat mainboard kon.

Als iemand het probleem kent hoor ik het graag

Verwijderd

Topicstarter
sorry P4S8X

Verwijderd

Topicstarter
of zit ik nu verkeerd te denken met die 3.3V die in pc probe en de bios word weergegeven!!

Verwijderd

Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done
Het wordt niet zo op prijs gesteld als je 3 berichten vlak na elkaar doet :). Je kan dan beter je eerste (van die 3 berichten) editen.
Je kan je post editen met deze knop:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Verwijderd

Topicstarter
sorry wist ik niet, maar weet jij een antwoord op mijn probleemske dan:)

Verwijderd

Die videokaart kan volgens mij wel op jouw moederbord. Heb je de nieuwste pc-probe al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar ik vraag me af of daardoor wat veranderd in mijn bios wordt er namelijk ook maar 3.15V bij normaal gebruik weergegeven. maar ik zal pc probe eens downloaden

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:07:
mocht niet baten kan de agp voltage niet omhoog zetten in de bios, staat op auto en heeft voor de rest nog de mogelijkheid om op 1.5 - 1.6 - 1.7V te worden gezet.
maar wat wel raar is dat in de handleiding van het mainboard Asus P$S8X staat dat er alleen maar agp cards van 1.5V mogen worden gebruikt en de agp card is volgens de handleiding 3.3V als dit echt niet klopt is de verkoper wel achterlijk want ik vroeg hem of de agp card op dat mainboard kon.

Als iemand het probleem kent hoor ik het graag
Ik bezit een P4S8X dus...en dat de AGP van 1,5v tot 1,8v gezet kan worden kan kloppen, nou zet hem eens op 1,6v!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle voltages van 1.5 tot 1.7 geprobeerd maar er veranderd niets aan!
maar aangezien jij het zelfde mainboard hebt, wat geeft pc probe bij jou op de 3.3 volt aan dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een andere voeding gekocht en....... dat was dus de fout, in de bios en pc probe geeft mijn 3.3V nu een waarde van 3.376V een verschil van 0.22V. Nu nog een nieuwe voeding van de fabrikant zien te krijgen.
In iedergeval iedereen bedankt voor de mogelijke oplossingen.
Pagina: 1