Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19
Ik kreeg net een ingeving:

Stel je hebt een telefoon met BT en de mogelijkheid van het installeren van verschilende (al dan niet zelf gemaakte) (java)applicaties. (Ik heb zelf de T610).

Kun je nu niet iets verzinnen dat zodra je in het bereik bent van je BT-dongle op je pc/laptop/server dat een programmaatje dat herkent en dan alle gesprekken die je voert dan over je pc via je modem laat lopen zodat je tegen vaste lijn tarief belt? Je creert dan een soort 'homezone' waarin je dus goedkoop belt.

Misschien is andersom ook handig: Dus zodra je in huis bent dat alle calls worden geredirect via je modem naar pc naar BT-dongle en dan naar je phone? Scheelt weer een huistelefoon aanschaffen :).

Oe, en nog iets, ben op dreef. Stel dat de BT-dongle doorheeft dat je niet in huis bent automatisch je homecalls naar je mobile omleidt. Zo ben je ALTIJD bereikbaar, onder je vaste en mobiele nummer met 1 toestel!

Iemand die hier iets in ziet? Of iemand die denkt dat dit te bouwen is? Of niet? En waarom niet? Of waarom wel? Respond!

Kamer huren

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk niet dat de java applicaties tot zo'n niveau op de telefoon kunnen werken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Probeer het uit zou ik zeggen! Het klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar het zou wel ff koel zijn als een of andere tweaker dit voor elkaar krijgt :)

Verwijderd

Zou wel tof zijn maar bluetooth heeft maar 10 meter bereik en sommige grote huizen ben je bereik snel kwijt. In de praktijk werkt bleutooth maar op 6 meter zeg maar.

Denk alleen niet dat bluetooth daar nu de mogelijkheden voor heeft.

• BKJ
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 18:22:
Zou wel tof zijn maar bluetooth heeft maar 10 meter bereik en sommige grote huizen ben je bereik snel kwijt. In de praktijk werkt bleutooth maar op 6 meter zeg maar.

Denk alleen niet dat bluetooth daar nu de mogelijkheden voor heeft.
Als student zijnde zit je max maar 3 meter weg van je dongle :+

Kamer huren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 18:22:
Zou wel tof zijn maar bluetooth heeft maar 10 meter bereik en sommige grote huizen ben je bereik snel kwijt. In de praktijk werkt bleutooth maar op 6 meter zeg maar. .
Ligt aan de dongle. Ik gebruik op het gemeentehuis een Belkin dongletje van 85 Euro. Bereik volgens opgaaf 100 meter, maar in de praktijk houdt het bij 30 meter op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 18:28:
[...]

Ligt aan de dongle. Ik gebruik op het gemeentehuis een Belkin dongletje van 85 Euro. Bereik volgens opgaaf 100 meter, maar in de praktijk houdt het bij 30 meter op.
En welke gsm gebruik je dan of is het een verbinding zonder gsm?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 18:30:
[...]

En welke gsm gebruik je dan of is het een verbinding zonder gsm?
Het ging hier om het bereik van Bluetooth, niet om de telefoon. Maar als systeembeheerder gebruik ik een IPAQ 3870 om de e-mail van de helpdesk te syncen zodat ik niet steeds naar mijn eigen pc moet lopen of iemand anders van zijn plek moet halen om daar de e-mail te kontroleren met betrekking tot storingen

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Die ipaq gaat toch maar tot max. 10 meter? Je pc donbgle kan dan wel 100m halen, als je iPaq daar niet op kan antwoorden heb je er nog weinig aan (ik heb een 3970)...

• BKJ
We dwalen een beetje af...ziet iemand nog heil in mijn idee? ;)

Kamer huren

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik heb hier wel eens een reclamefilmpje voor gezien....

hoe t precies werkte werd niet gezegd

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

volgens mij heeft siemens al zoiets !

• klaaz
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

WIFI in combinatie met VOIP lijkt me meer toekomst hebben. Sowieso WIFI tov van bluetooth. Techniek wordt betaalbaar en is makkelijker te integreren / installeren. VOIP lijkt me duidelijk. Lijkt toekomstmuziek, maar wordt op dit moment door vele organisaties overwogen of is zelfs al geimplementeerd. Met name op bedrijven met meerdere vestigingen en SDSL/huurlijnen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 21:22:
volgens mij heeft siemens al zoiets !
Jah dat dacht ik ook al.

SIEMENS HOMESTATION

HomeStation is een accessoire voor: C35i, S35i, M35i, C45i, S45, ME45, SL42, SL45 en alle toekomstige Siemens mobiele telefoons. Met de Siemens HomeStation kunt u de binnenkomende geprekken van één of meerdere mobiele telefoons doorschakelen naar uw vaste toestel. Alle telefoongesprekken, of deze nu via het mobiele of via het vaste net binnenkomen, beantwoordt u dus met uw vaste toestel. Homestation biedt u tevens de mogelijkheid om met uw vaste toestel kostenbesparend via het mobiele net een mobiel nummer te bellen. En dát terwijl uw mobiele telefoon bijvoorbeeld op dat moment in de batterijlader staat. Eigenschappen Siemens HomeStation Mobiele oproepen kosteloos doorgeschakeld naar vaste aansluiting Draai eerst een 0 om via GSM naar buiten te bellen. Draai eerst een 1 om een andere toestel van uw Gigaset huiscentrale te kiezen. Kostenbesparend van vast naar mobiel bellen. De batterij van uw GSM wordt continu opgeladen. Uitbreidbaar. Sluit hetzelfde aantal HomeStations aan als het aantal mobiele telefoons dat u door wilt schakelen naar uw vaste toestel. Alle inko- mende gesprekken worden naar hetzelfde vaste toestel doorgeschakeld. HomeStations kunnen ook op de analoge poort van een ISDN-centrale worden aangesloten. Schakkelen tussen het GSM- en vaste netwerk. HomeStation ondersteunt de features van het vaste netwerk (o.a. beltikken, fax, modem 56k, CLIP / CLIR en DTMF). Ondersteunt alle Siemens vaste telefoontoestellen en alle telefoonmerken in overeenstemming met de Europese standaard. Landen: Nederland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, Denemarken, Noorwegen en Finland. De HomeStation is te gebruiken i.c.m.: C35i, S35i, M35i, C45i, S45, ME45, SL42*, SL45* en alle toekomstige Siemens mobiele telefoons. * De SL42 en SL45 passen niet in de lader, maar kunnen direct worden aangesloten op de kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmgigant.nl/images/products/HomeStation_2.jpg

Dus lekker via het lokale tarief thuis bellen met je GSM door alleen een 1 voor het nummer te draaien O+

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 10:31

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ook LG heeft zo'n systeem, HomeNet heet het geloof ik. Maar dan is het nog uitgebreider dan het Siemens systeem omdat je met je LG telefoontje allerlei LG apparatuur kan besturen in huis. Maar ik dacht dat het hiermee idd mogelijk was om thuis en mobiele gesprekken via je mobiel te laten verlopen (en daarvoor hoef je niet binnen een straal van zoveel meter te zijn dacht ik). Hoe duur het systeem is zou ik niet weten, maar het nadeel is dus wel dat je allerlei LG apparatuur moet aanschaffen wil je er een beetje leuk gebruik van kunnen maken. Het is dus niet compatible met andere merken/systemen.

Ik zelf heb een keer het idee gehad om een soort van privé gsm netwerkje te starten. Met een bereik van max 3km ofzo die mijn mobiele gesprekken omleidt naar het vaste netwerk om zo de kosten te drukken. Hoewel je ongetwijfeld bij conrad ofzo best een kleine gsm-antenne kan kopen zal het natuurlijk wel weer niet mogen ivm zendrechten en piraterij enzo :(

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bezig met dit idee. Alleen dan niet via mun GSM, maar via mun BT headset. Opzich zou dat moeten werken, ware het niet dat ik geen analoog modem heb. Ik heb het inmiddels wel zo ver dat ik via de BT headset commando's kan geven, en muziek kan luisteren (klinkt voor geen meter... maar dat terzijde). Als ik deze setup (incl. Modem) aan de praat heb zal ik eens koekeloeren of dit via m'n GSM mogelijk is. Lijkt me sterk dat JAVA hier iets mee kan, doe het liever in C++.

De combo MSI BT-dongle/Jabra BT-headset (type weet ik zo-even niet) en p800 werkt in en om mijn huissie perfect. Ik kan nog in de auto voor het huis internetten, de afstand tot de BT-dongle is dan zeker een meter of 30, maar er zit dan wel een gewapende muur tussen, en ik zit in de auto.
Als ik het het hele idee heb uitgewerkt zal ik aanwijzingen posten over hoe je de setup voorelkaar kan krijgen. Wellicht maak ik een installertje die de nodige instellingen automagisch voor je configged. *HINT* ik heb geen haast, dus je hoeft het niet op korte termijn te verwachten.

Verwijderd

Aangezien dit bericht al 1,5 jaar oud is vroeg ik mij af of er inmiddels iemand een oplossing voor gevonden heeft!!

Heb zelf een Siemens S65 en een Belkin class 1 USB Bleutooth dongle en ik vroeg mij dus af of er een mogelijkheid is om hiermee via Skype een VOIP gesprek te kunnen voeren......

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De meeste mobieltjes hebben geen 'audio gateway' profiel voor BT zoals een BT headset vaak wel heeft, hierdoor kan de telefoon niet als speaker en mike voor de pc functioneren.
Het headset profiel op een mobieltje werkt alleen voor een BT headset en niet voor een pc/dongle.
Mijn pc kan wel de audiofunctie van het mobieltje overnemen, omdat mijn BT dongle een headset profiel heeft.
De pc laat dan een beltoon horen als de mobiel een gesprek binnen krijgt en het geluid gaat via speakers en mike van de pc.

Mijn T630 kent deze BT services:

Dial-up
File transfer
Handsfree
Headset
Imaging
Object push
Serial port
Synchronization

M'n BT dongle heeft deze services (opgevraagd met T630):

Headset
Synchronization
Object push
Handsfree

en vanaf de pc:

Dial-up
File transfer
Synchronization
Object push
HF voice gateway
Voice gateway (doen beide hetzelfde)
Synchronization
Serial port (2x)

Het voice gateway profiel zou op je foon moeten zitten om met Skype via de pc te kunnen bellen.
Een BT headset verbonden met de pc kan echter wel (Skype) oproepen ontvangen, ook muziek en de windows geluidjes kun je er heen sturen.

Je zou dus diep in de firmware van het mobieltje moet spitten om het BT profiel uit te breiden als de audio gateway hier niet in zit :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
*kick*

ik heb een vraag:

zou het wel mogelijk zijn om via bluetooth met 2 mobieltjes met elkaar te bellen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

jorngrisel schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:50:
*kick*

ik heb een vraag:

zou het wel mogelijk zijn om via bluetooth met 2 mobieltjes met elkaar te bellen?
Met de juiste software wel, maar dan moet die wel bestaan en op beide telefoons ondersteund, en gebruikt worden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1