• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik heb sinds oktober vorig jaar met een 1 jarig KPN mobile 120 bundel contract een 3310, maar vorige week donderdag ben ik die verloren. Stom. Stom. Stom. Maargoed, life goes on. Dus, ik heb KPN gebeld om SIM te blokkeren, net nieuwe SIM aangevraagd, en dan moet ik alleen nog een nieuw toestel. Daarvoor heb ik drie mogelijkheden volgens mij: Ten eerste de simpele, ik kan bij marktplaats voor 50-60 euro ofzo een nieuwe tweedehands 3310 kopen. Kan.

Ik heb inmiddels lang genoeg m'n abbo dat ik mag verlengen, en daarbij bij de primafoon of een van de andere winkels korting kan krijgen op een nieuwe foon.

Of ik kan voor ongeveer hetzelfde soort geld als de bijbetaling van optie 2 op marktplaats een goede telefoon proberen te scoren.

Bij de beide opties 2 en 3 is dan de vraag: welke? Ik zou eigenlijk wel een telefoon willen hebben met een leuk groot scherm (maar mag mono zijn) en een simpele agenda functie, en verder hebben de nieuwere mobieltjes wel allemaal hele leuke dingen als kleurenschermen die ook nog dienst doen als een zaklamp (wegens veel te zware backlight) en triband en camera's en webbrowsers voor het echte web (itt wap of imode) etc.etc.

Dus, wat ik echt wil als ik voor iets anders dan een hele simpele ga:

- Groot scherm
- Agendafunctie

En wat ik mooi zou vinden:

- Tri band voor gebruik in de States
- mogelijkheid om met IR en/of datakabel aan de laptop te hangen
- al die andere gave functies (cam/gprs/java/whatever)

Welke types moet ik dan eens naar kijken, behalve de 3650?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Jasper Janssen schreef op 29 July 2003 @ 17:48:
Ik heb inmiddels lang genoeg m'n abbo dat ik mag verlengen, en daarbij bij de primafoon of een van de andere winkels korting kan krijgen op een nieuwe foon.

Of ik kan voor ongeveer hetzelfde soort geld als de bijbetaling van optie 2 op marktplaats een goede telefoon proberen te scoren.

Bij de beide opties 2 en 3 is dan de vraag: welke? Ik zou eigenlijk wel een telefoon willen hebben met een leuk groot scherm (maar mag mono zijn) en een simpele agenda functie, en verder hebben de nieuwere mobieltjes wel allemaal hele leuke dingen als kleurenschermen die ook nog dienst doen als een zaklamp (wegens veel te zware backlight) en triband en camera's en webbrowsers voor het echte web (itt wap of imode) etc.etc.
Als ik jou was zou ik sowieso verlengen:
Bij Marktplaats ben je net zoveel kwijt, maar heb je nooit een even goede garantie, plus het feit dat de tel al gebruikt is.
Dus dan desnoods een beetje meer betalen imho, en gewoon een helemaal nieuwe tel scoren.
Maar goed, tis natuurlijk je eigen keuze, ik hou persoonlijk niet van tweedehands :)

[ Voor 14% gewijzigd door Paitor op 29-07-2003 17:55 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Eigenlijk vraag je volgens mij gewoon wat voor telefoon je nu moet kopen, maar toch :)

Het spijtige is dat je je contract met 2 jaar moet verlengen om een boeiende toestelkorting te krijgen... Mail me en ik wil je wel een tip geven :P

Verwijderd

7650 kan je ook voor kijken, maar ik raad de 3650 aan (kan je ook extra geheugen voor kopen :))

Verwijderd

De meeste korting krijg je met een nieuw abbo bij een andere provider, heb je wel een ander nummer maar ook de meeste korting op een toestel.
De korting van verlengen valt heel erg vies tegen, ik heb het destijds wel gedaan omdat ik perse mijn eigen nummer wilde houden, en geen zin had om 2 maand te wachten op het regelen van nummerportatie.

Nu alvast je abbo opzeggen moet meen ik vaak 3 maanden tevoren......

• Jasper Janssen
Mjah, maar ik wil helemaal niet naar een andere provider, ik wil hoogstens een wat goedkoper abbonnement, en wqat dat betreft kan ik nog naar kpn mobile 60 ipv 120. Korting zal wel vrij minimaal zijn bij verlenging naar 1 of 2 jaar kpn mobile 60 bundel, maar ja.

Ik heb als serieuze kandidaten aangemerkt: Nokia 3650, Sony Ericsson T610, en S-E T310. The S-E T610 heeft een beetje een jammere camera geintegreerd -- 100 kpixel tegen 300 kpixel van de nokia. Aan de andere kant is de Nokia vrij huge, en beide zijn nogal duur.

Aan de zoveelste kant valt de 3650 onder de "imode telefoon" aanbiedingen van de KPN, en is daarmee ook voor verlengingen relatief goedkoop (250 euro bij een kpn mob 60) -- maar dan moet je er wel een imode abbonnement bijnemen, en dat verhoogt de kosten weer enorm, en de T310 is goedkoper dan dat *zonder* abbo.

Moeilijk.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

die 3650 is vrij brak hoor.

Ik ken iemand die dat ding heeft en na een weet zat het klepje wat over de batterij zit al los, als je m laat vallen liggen gelijk alle frontjes,klepjes enz. eraf, en na 3 weken stopte ie er gewoon mee...

ik zou voor de T310 gaan.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Jasper Janssen
Niet eentje om tweedehands te kopen dan iig, maar ik heb inmiddels gebeld met de klantenservice en als ik voor 2 jaar bijteken mag ik hem gratis hebben.. en hij hoeft het dan maar een jaar uit te houden voor ik weer opnieuw mag bijtekenen. het probleem met de T310 is dat ie geen fatsoenlijke agendafunctie heeft (iets waar Symbian juist in uit lijkt te blinken), en dan kom je toch weer op de T610 uit -- en die heeft issues in de zin van bereik en geluidskwaliteit heb ik begrepen, plus geen speakerphone, en een 100 kpixel camera ipv 300kpixel. Plus is het ding gewoon aan de kleine kant voor mijn handen en mijn hoofd. Dat was mijn 3310 ook al, kun je nagaan. Plus het hele Series 60 gebeuren klinkt wel leuk :)

Verwijderd

Ik heb hier nog een Ericsson A2618, Dual Band en Sim lock vrij.... 20 Euro zonder verzendkosten maar met extra frontje en lader...

Verwijderd

DeaTH-MeTaL schreef op 30 July 2003 @ 21:01:
die 3650 is vrij brak hoor.

Ik ken iemand die dat ding heeft en na een weet zat het klepje wat over de batterij zit al los, als je m laat vallen liggen gelijk alle frontjes,klepjes enz. eraf, en na 3 weken stopte ie er gewoon mee...

ik zou voor de T310 gaan.
Beetje onderzoek mag ook wel hoor voordat je een compleet product de grond in stampt. Meneer weet 1 persoon die er slechte ervaringen mee heeft en gelijk heel de wereld heeft een probleem met dat toestel _/-\o_

Maar ik neem het je niet kwalijk hoor. Er zijn weinig mensen die objectief kunnen kijken. Jij bent niet zo iemand, want je geeft aan dat ie een ander merk moet nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:13 ]

Verwijderd

in belgie staat er een sony ericsson t200 voor 99 euro in de aanbieding... triband
en simlock vrij
Afbeeldingslocatie: http://www.mobistar.be/www/imgs/packs/sonyericsson_t200.jpg

• Jasper Janssen
Inmiddels heb ik dus maar de 3650 besteld. Ik ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 23:23:
in belgie staat er een sony ericsson t200 voor 99 euro in de aanbieding... triband
en simlock vrij
[afbeelding]
Is niet echt een aanrader...
Heb de mijne sinds kort gedegradeerd tot back-up foon.

Het display heeft rare vlekken, volgens mij hoort dat zelfs zo, maar het staat lekijk.

De batterij indicator is niet accuraat. Na het opladen is het 10e streepje na het aanzetten van de foon al meteen leeg(Of 10min. later) En na 4 dagen begint die te piepen wat die vervolgens bijna 2 dagen (en nachten) volhoudt. Je kan hem dan nog makkelijk gebruiken, zeker nog ruim een uur mee bellen enzo. Alleen dat rotding piept wel elke 10 min.

Als de batterij leeg is duurt het ruim 5 uur voordat die weer volgeladen is, beetje lang in deze tijd...

De telefoon zelf is erg plastic maar voelt wel degelijk aan. De knopjes zijn moeilijk in te drukken en het geheel kraakt nogal, ff stil een smstje schrijven is er niet bij.

Daarnaast heeft die last van het trage Ericsson menu. Vooral lastig met T9 sms.

Op zich een prima bel/sms telefoon, maar je moet wel met het bovenstaaande rekening houden.
Pagina: 1