Webbased cd manager

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Aangezien ik een aardige collectie mp3 cd's en apps cd's heb, hou ik graag het overzicht hiervan. Ik gebruik al tijden 2 programma's hiervoor, maar die bevallen me niet:

DiskIndex:
Gaat redelijk, fijn omdat het simpel is, zoekfunctie is echter te miniem, bij veel cd's wordt het heel traag met verwerken van nieuwe cd's na het inlezen. Categorien maken gaat heel slecht, simpele dingen als in een keer 10 cd's naar een andere categorie verplaatsen gaat niet, moet 1 voor 1. Grootste nadeel: er zit een maximaal aantal cd's in. Ik heb er nu zo'n 232 in staan, en kan er geen nieuwe meer inzetten. De cd's worden ook in een vreemd (eigen) formaat opgeslagen, export naar html kan wel, maar is niet handig uitgevoerd.

WhereIsIt:
Al een beter programma, fijne zoekfunctie vooral. Echter niet echt geschikt voor mp3 cd's, werken met categorien voor muzieksoort schiet niet op. Ook het exporteren naar een site werkt voor geen meter. Ik gebruik opt moment de pro versie (*ahum* gecrackt *kuch* (-: ).

Aangezien ik regelmatig heb dat ik op lokatie even wil zoeken in mn cd's, en ook graag op een site mijn cd's wil hebben staan (voor persoonlijk gebruik), is dat erg belangrijk. DiskIndex en WhereIsIt schieten op dat vlak gewoon te kort.

Wat ik zoek moet voldoen aan:
-Automatisch scannen van een cd
-Kunnen aanmaken van categorien (apps, mp3, games cd's)
-Webbased werken (of een erg goede export functie naar html)
-Directories/files kunnen indelen in een genre (voor mp3 erg belangrijk)
-Met veel cd's kunnen omgaan (in totaal zo'n 400+ cd's)
-Goede zoekfunctionaliteit (zoeken op files/folders, genre, sorteren ed)

Ik ben op zoek gegaan naar oude topics, gegoogled, sourceforge bekeken, echter niets fatsoenlijks kunnen vinden tot nu toe. Qua mp3 managers zijn er veel die ervanuit gaan dat je veel mp3 op je hd hebt staan, maar bij mij schiet dat niet echt op met m'n 260 mp3 cd's...

Als het echt een programma is wat voldoet aan mijn eisen, ben ik bereid daar een bedrag voor te betalen. Ik heb dit voor WhereIsIt ook overwogen, maar vanwege de slechte ondersteuning voor html export of webbased spul, ben ik dat (nog) niet van plan.

Anywayz, als jullie mij een aantal suggesties kunnen doen qua programma's of webbased spul waar ik wat aan zou kunnen hebben, dan graag. Mijn voorkeur bij webbased spul ligt bij PHP/Mysql.

Lijkt me stug dat er helemaal geen fatsoenlijk programma wat dit betreft op de markt is, maar mocht dit er echt niet zijn, zit ik erover te denken dit zelf te maken in php/mysql, maar goed, voorlopig heb ik daar toch geen tijd voor door de andere 5 sites die nog de nodige (vrije) tijd opslurpen...

Kortom: help! (-:

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Ik gebruik zelf het programma Music Library van Wensoft voor mijn mp3cd's... werkt perfect voor mij. Er zit (voor zover ik geprobeerd heb) een goede html export functie in, en ook de zoekfunctie is vrij uitgebreid.

Hier te vinden

tis dan misschien geen freeware maar wel het beste programma voor mij, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 19:07 ]

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Dat is (nog) niet wat ik zoek. Zoals je zegt is het alleen voor mp3 cd's. Dit werkt leuk als je ID3 tags allemaal zijn ingevuld, je kan niet een genre per directory opgeven. Voorderest ziet het er aardig uit, maar heeft geen pre op mijn huidige programma's...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mag ik zo brutaal zijn om dit topic een schop te geven? Ja?
Ok: ^Kick^

* kamerplant is hierin nogal geïnteresseerd. :)

🌞🍃

Verwijderd

opendb.org ?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja! :)
Het is niet helemaal zoals de TS het wil hebben, maar voor mij zeker bruikbaar. Dank je :)
URL: http://opendb.sourceforge.net

Als iemand nog betere alternatieven heeft.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 05-08-2003 22:35 ]

🌞🍃

Verwijderd

Misschien Collectorz serie? www.collectorz.com geloof ik
Pagina: 1