Club3d Radeon 9700 komt niet altijd door kouwe start heen

Pagina: 1
Acties:

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb laatst een Club3d radeon toegevoegt op het onderstaande systeem, heb het bios geupgrade naar de nieuwste en een zwaardere voeding toegevoegt namelijk een qtec 550 watt. Het probleem is dat de pc niet altijd door boot bij een koude start, hij geeft dan geen beeld maar de rest spint wel op.

Voltages zijn stabiel en de pc functioneerd perfect wanneer het eenmaal loopt, vaak loopt hij al wanneer de voedings stekker er 1 keer in en uitgehaald is.

wie heeft nog wat tips om het normaal te laten functioneren :?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik denk dat je moet proberen om een keer 'kaal' op te starten. Dus zonder cd-rom drives en geen diskette. Ook ff je geluidskaart eruit. Eventuele case fans eruit en kijken of ie er dan door komt...

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Hmmm heb je 'm al in een ander systeem gestopt? Als je daar de mogelijkheid toe hebt zou ik dat even doen, kijken of hij het daar ook doet. Als hij het daar niet doet, ligt het denk ik aan je Videokaart (geheugen ofzo) als hij het daar wel doet, check dan of je je geheugenreepjes er niet per ongeluk uitgeprikt hebt ofzo... loop dan alles even na, maar dan weet je bijna cker dat het je club3d niet is...

• _MaLa_
erg strange id.. het rare is ook dat het niet altijd is.. had hiervoor een aopen 300 watt en die had deze troubles ook dus ik denk met deze voeding is het opgelost niet dus.. maar meerdere mensen hebben last van dit probleem kom ik achter, heb ati ook al gemaild hierover messchien weten zij het..

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Misschien ook handig om ff een andere videokaart in je pc te steken. Weet je of het probleem je Radeon is. Anders denk ik dat het de voeding zou kunnen zijn...

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

dit heb ik ook gehad met 8500's , de geforce 4 leverde geen probleem op dus uiteindelijk die maar genomen. bleek een incompatibility issue te zijn mijn compaq bios.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Check je bios settings (geheugen, power etc.).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• McKameel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 22:34
Ik heb net dezelfde kaart gekocht en heb daarmee exact hetzelfde probleem. Ik heb het op de volgende moederborden getest:
ABIT BE6-II (P3-BX))
ASUS CUSL2 (Intel 815E)
ASUS P4S533 (P4-SIS645DX)
Bij de eerste lijkt het of de pc helemaal niet boot, bij de andere 2 wel, maar bij geen van de 3 verschijnt er beeld. Als ik de spannnig van de kaart haal geeft hij bij de laatste 2 computers wel beeld, namelijk de foutmelding.
Ik heb de kaart teruggestuurd, en vervolgens weer thuisgekregen met bericht dat er niks mis met de kaart was. Bij mij zijn de problemen echter gebleven.

• _MaLa_
McKameel schreef op 30 July 2003 @ 19:33:
Ik heb net dezelfde kaart gekocht en heb daarmee exact hetzelfde probleem. Ik heb het op de volgende moederborden getest:
ABIT BE6-II (P3-BX))
ASUS CUSL2 (Intel 815E)
ASUS P4S533 (P4-SIS645DX)
Bij de eerste lijkt het of de pc helemaal niet boot, bij de andere 2 wel, maar bij geen van de 3 verschijnt er beeld. Als ik de spannnig van de kaart haal geeft hij bij de laatste 2 computers wel beeld, namelijk de foutmelding.
Ik heb de kaart teruggestuurd, en vervolgens weer thuisgekregen met bericht dat er niks mis met de kaart was. Bij mij zijn de problemen echter gebleven.
Sjees dat is lekker voor je ;(, ik heb de kaart nog niet getest in andere systemen, ik mocht de kaart wel terug sturen zeiden ze en omwisselen maar ik weet niet of dat het probleem oplost..

Ik heb dus alleen het probleem dat hij soms niet door boot tijdens een koude start het is dus niet altijd dat het verkeerd gaat denk 50% ik krijg dan gewoon geen signaal op mijn scherm of hij piept er ook nog wel eens soms bij, als hij normaal is doorgestart loopt het systeem normaal en presteerd uitstekend.

Wat bedoel je met foutmelding ? piepjes ? of dat je de molex stekker van de kaart niet aangesloten hebt ?

Ik heb eigenlijk besloten om niet verder te zoeken heb nieuwste bios etc.. denk dat ik hem gewoon rma opstuur en wacht op een vervangende kaart en dan maar testen weer, en er zijn heel veel mensen die die cold boot probleem hebben check google.nl maar.

Waar had je de kaart gehaald ?

Exact zelfde probleem in dit onderstaande topic heb deze persoon op msn gesproken en zegt dat je hem gewoon moet omruilen om het probleem op te lossen

Ati radeon 9700 pro geeft geen signaal

[ Voor 31% gewijzigd door _MaLa_ op 30-07-2003 20:06 ]

• McKameel
Als de molex los hangt krijg ik bij de nieuwere moederborden de melding dat de stekker nog aangesloten moet worden, de BX doet niets (ook niet piepen). Als de molex wel aangesloten is proberen de nieuwere wel te booten en geeft de BX pieptonen (geen videokaart).
Mijn kaart heb ik bij Yorcom gekocht. Tot nu toe heb ik de meeste oplossingen die ik bij het tweakers forum tegen kwam wel geprobeerd maar heb nog geen één keer met de kaart kunnen booten.

Morgen nog maar een keer opsturen dan maar en hopen dat een ander geen problemen geeft.

• _MaLa_
McKameel schreef op 30 July 2003 @ 21:06:
Als de molex los hangt krijg ik bij de nieuwere moederborden de melding dat de stekker nog aangesloten moet worden, de BX doet niets (ook niet piepen). Als de molex wel aangesloten is proberen de nieuwere wel te booten en geeft de BX pieptonen (geen videokaart).
Mijn kaart heb ik bij Yorcom gekocht. Tot nu toe heb ik de meeste oplossingen die ik bij het tweakers forum tegen kwam wel geprobeerd maar heb nog geen één keer met de kaart kunnen booten.

Morgen nog maar een keer opsturen dan maar en hopen dat een ander geen problemen geeft.
Erg strange dat jij helemaal niet kan booten met die kaart..

probeer eens wanneer hij niet door start de voedings kabel in en out te steken of de reset knop indrukken dan zou hij door moeten starten

• McKameel
Dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, wil morgen eerst maar met mijn kast naar yorcom gaan, kijken of ik er dan achter kan komen wat het is. Als dat niet gaat dan probeer ik een andere 9700.
Ik laat de bevindingen nog wel even weten.

• McKameel
Heb nu een andere kaart en mijn bus op 100Mhz gezet (ipv 133) en het lijkt nu perfect te werken. (Moet nog wel een keer reseten na het aanzetten van mijn pc voor hij opstart, maar dit komt redelijk vaak voor met deze videokaart).

Verwijderd

Dat BX bord heeft geen ondersteuning voor AGP 4X terwijl die kaart alleen AGP 4X en 8X ondersteund. Dus logisch dat de BX bord niet boot en aangeeft dat er geen VGA kaart inzit :? maar ja. verder is het lastig..... Ik ken iemand die die kaart net heeft besteld, en ik heb hem al door gegeven dat dit probleem zich kan voordoen. Hij heeft een MSI KT400 Ultra mobo, dus hopelijk heeft hij het probleem niet. Ik kijk met smart uit naar de mogelijke oplossing :D

• McKameel
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 15:34:
Dat BX bord heeft geen ondersteuning voor AGP 4X terwijl die kaart alleen AGP 4X en 8X ondersteund. Dus logisch dat de BX bord niet boot en aangeeft dat er geen VGA kaart inzit :? maar ja.
Ati heeft de nieuwe kaarten volledig backwards compatible gemaakt, dus agp 2x 4x en 8x dus weet ik niet waar je dat vandaan hebt (en als je dus goed leest zie je dat hij op dit moment prima draait op mijn bx bord).
Maar zover ik weet krijgt je op de meeste borden de kaart wel aan de gang zolang je voeding maar genoeg power kan leveren, maar mocht je problemen tegen komen met jou kaart raad ik je aan om gewoon op rage3d het forum eens goed door te zoeken.

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Probeer een ander merk kaart uit van iemand anders of uit de winkel op je pc en kijk of het verschil maakt...

Ik heb ook het zelfde met dat zwarte beeld maar alleen in mijn bios, of ik mijn Sapphire Ati Radeon 9700 pro op D-Sub of DVI aansluit dat maak tniet uit, maar hij start wel altijd windows op.
Heel erg raar... dit heb ik nog nooitgehad met mijn oude G4 Ti4400.

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook.
Hij wil bij mij niet booten met de Club3D 9700np.
Bij mn broertje erin gedaan, en daarin bootte hij wel, geen beeld tijdens POST, maar daarna wel.
Bij mij krijg ik gewoon geel beeld, is hier een oplossing voor?

De rest van mn systeem:
MSI K7T Turbo
Athlon 900
512 MB RAM

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 00:01:
Ik heb dit probleem dus ook.
Hij wil bij mij niet booten met de Club3D 9700np.
Bij mn broertje erin gedaan, en daarin bootte hij wel, geen beeld tijdens POST, maar daarna wel.
Bij mij krijg ik gewoon geel beeld, is hier een oplossing voor?

De rest van mn systeem:
MSI K7T Turbo
Athlon 900
512 MB RAM
Ik hoorde van een andere gebruiker ruil gewoon kaart en werkt, toch maar me eigen weg gedaan die ik dacht.. gewoon ander mobo gehaald en geen problemen meer :) alles loopt als een zonnetje nu Het is gewoon het bekende COLD BOOT PROBLEM

Kijk maar eens via google en je ziet dat er meer mensen zijn met het probleem.. Bij mij liep hij ook altijd goed eerst starten dan piepen en dan reset en het werkt..

Oplossing: Gewoon nieuwste bios proberen van je mainboard of ander mainboard nemen of andere kaart ander model want met 9700 staat dit probleem bekend bij sommige boarden, ik had een ecs k7s6a en die had het ook ;(

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 22-08-2003 10:39 ]

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30
_MaLa_ schreef op 22 August 2003 @ 10:36:
[...]

Ik hoorde van een andere gebruiker ruil gewoon kaart en werkt, toch maar me eigen weg gedaan die ik dacht.. gewoon ander mobo gehaald en geen problemen meer :) alles loopt als een zonnetje nu Het is gewoon het bekende COLD BOOT PROBLEM

Kijk maar eens via google en je ziet dat er meer mensen zijn met het probleem.. Bij mij liep hij ook altijd goed eerst starten dan piepen en dan reset en het werkt..

Oplossing: Gewoon nieuwste bios proberen van je mainboard of ander mainboard nemen of andere kaart ander model want met 9700 staat dit probleem bekend bij sommige boarden, ik had een ecs k7s6a en die had het ook ;(
Is dit probleem ook gehoord bij de radeon 9800 non pro..?? Of is dat bij deze kaart verholpen..? Want ik heb ook het mainboard van ' ecs k7s6a '

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door _VooDooMen_ op 25-09-2003 17:17 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb dit ook gehad met een Club3d 9700 NP. Er werd hier mij verteld dat het een koude start kon zijn. Later ben ik terug naar de winkel gegaan en bleek dat het geheugen ( of kaart zelf ) gewoon brak was. Hij was dus kapot, meteen een nieuwe gekregen en me pc deed het weer meteen.

Ik had ook het probleem dat je eerst de voeding stekker er eerst uit moest halen voordat hij het goed deed. Ik denk dus dat je kaart ook gewoon brak is dus (net zoals die bij mij was), een nieuwe gaan halen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-09-2003 17:58 ]

Pagina: 1