[WinXP] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Quniac
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10-2003
Oke zoals de titel al zegt heb ik een probleem met het installeren van WinXP.

Ik heb 2 harde schijven. 1 40gig master en 1 17gig slave. Ik heb op beide geprobeerd XP te installeren. Zowel vanuit win98 als vanuit cdrom boot. In win98 zowel als nieuwe installatie als upgrade.

Ik kreeg toen de volgende foutmelding (allemaal in fat32 nog). "Besturingssysteem ontbreekt".

Daarop ben ik het met NTFS gaan proberen (alleen met booten van XP cd) en krijg ik de volgende foutmelding: "Fout bij het laden van besturingssysteem".

Hierop heb ik mbv de winxp cd "Repareer een bestaande installatie" uitgevoerd, en daarmee het MBR geupdate.

Nog steeds dezelfde error :(

Iemand hier die mij kan helpen want ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen :/

Bij voorbaat dank..

[edit]
momania:
voor de gene die het niet meer kunnen volgen in dit topic:
hier is een samenvatting: [rml]Quniac in "[ WinXP] Installatieprobleem"[/rml]
;)

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 30-07-2003 12:47 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Boot je wel van de juiste schijf? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Quniac
Ik heb alle bootopties geprobeerd, maar in principe zou dat gewoon HDD0 moeten zijn toch? Ik heb de 17gig trouwens op dit moment zn stroom afgenomen, zodat er maar 1 hd met 1 partitie in zit.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je met de omschakeling naar NTFS ook wel een volledige format gedaan tijdens de winxp setup en niet een quick format?

Of krijg je deze fout nou al als je vanaf de cd boot :? Ik ben het ff kwijt...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Quniac
Ik heb een volledige format gedaan.

Ik krijg de fout NA het installatieproces (dus format en bestanden neerzetten, dan gaat ie rebooten en alles normaal, dan zeg ik dat ik niet vanaf cd wil booten (das nog boot device 1) en dan krijg ik die error)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Dan vind 'ie dus mooi je HD niet om van te booten.

• Quniac
Okay, stel dat dat zo is, wat moet ik dan doen om te zorgen dat ie mn HD wel vind..

Verwijderd

ik denk dat de hd waar je windows op gezet hebt in de bios boot sequence NA je andere hd staat. draai ze eens om

• Quniac
Dat zou toch genegeerd moeten worden zodra ik nog maar 1 HD heb?

en wat zou ik om moeten draaien? van boot 1 mn hd maken en van boot 2 mn cdrom?

Verwijderd

Quniac schreef op 29 July 2003 @ 17:21:
Ik heb een volledige format gedaan.

Ik krijg de fout NA het installatieproces (dus format en bestanden neerzetten, dan gaat ie rebooten en alles normaal, dan zeg ik dat ik niet vanaf cd wil booten (das nog boot device 1) en dan krijg ik die error)
En wat als je bij de reboot in je bios de volgorde verandert en je HD als boot device 1 aangeeft? :?
edit:
Beetje traag en dus overbodig

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:38 ]

• Quniac
BRB, ff teste ;)

Verwijderd

Quniac schreef op 29 July 2003 @ 17:36:

sorry, verkeerd gelezen. daar kan het dan niet aan liggen nee.
/me denkt verder, later meer...

edit: heb je die andere losgekoppeld na de instal? want dan kan het zijn dat je die mbr juist nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:39 ]

Verwijderd

Quniac schreef op 29 July 2003 @ 17:36:

Ja.

• Quniac
Zelfde fout als eerder, "Fout tijdens laden van besturingssysteem"

• Quniac
MET die HD aangekoppeld werkte het niet, dus had ik losgekoppeld op aanraden van iemand, maar dat maakt dus ook niks uit...

EDIT; daarnaast staat op die losgekoppelde schijf niks belangrijks voor de installatie van winXP geloof ik. Alleen wat info die ik moet houden (documenten enzo).. Die HELE schijf formatteren en daarop installeren is dus geen optie..

[ Voor 49% gewijzigd door Quniac op 29-07-2003 17:42 ]

Verwijderd

dit is echt vreemd. durf het bijna niet te vragen, maar heb je er niet toevallig ergens een verdwaalde zip-drive aan hangen ofzo? zal wel niet.

en als je nou eens opstart met een dos bootdisk. dan:
fdisk>fat16 partitie maken
format c: /s
en dan floppy eruit en weer booten. zou dat wel werken?

@edit: je hebt toch wel backups gemaakt (evt vlak voordat je hieraan begon?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:45 ]

• Quniac
Ik heb geen dos bootdisk en er hangt wel een zipdrive aan mn computer :)

Edit: ik heb backup gemaakt van alles wat op die 40gig schijf stond, ja.. aan die andere schijf verwacht(te) ik niet te sleutelen dus ook geen backup van gemaakt

[ Voor 54% gewijzigd door Quniac op 29-07-2003 17:46 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je die andere schijf voor of na het installeren losgekoppelt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

haal die zip drive er eens af dan. kan het me bijna niet voorstellen, maar misschien probeert hij daar vanaf te booten.

ps: www.bootdisk.com

• Quniac
Ik heb die zipdrive niet in mn bootsequence staan, maar ik zal het ff gaan proberen :) BRB

"en als je nou eens opstart met een dos bootdisk. dan:
fdisk>fat16 partitie maken
format c: /s" -> dat snap ik trouwens niet helemaal, wat verwacht je dat dit gaat doen?

Ik heb die schijf na EEN installatie losgekoppeld, maar daarna ook nog weer een keer opnieuw geinstalleerd, dus beide ;)

Verwijderd

-> dat snap ik trouwens niet helemaal, wat verwacht je dat dit gaat doen?
dan boot hij van de kaalst mogelijke dos die er mogelijk is, maar dan weet je iig zeker dat de eerste sektoren op je hd fysiek gezien nog in orde zijn

• Quniac
ZIPdrive loskoppelen maakt geen verschil

Verwijderd

het zal aan mij liggen, maar ik snap het echt niet.

doe eens zo kaal mogelijk (alleen mobo, 1 hd, cdrom, vga) een nieuwe install. dan zou het toch moeten lukken
dat heeft ook geen zin trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:54 ]

• ElectronicAlien
  • Laatst online: 08-01-2025

ElectronicAlien

Who, me...?

Gebruik je een apart ide controller of misschien een moederboord met aparte chip voor ide (van promise bijv). In dat geval moet je bij de installatie waarschijnlijk extra drivers opgeven. Dat doe je geloof ik met F6 tijdens het detecteren van de hardware...

• Quniac
Nee, het zal ook aan mij liggen dat IK het niet snap :D ik ben nu al 2 dagen bezig, maar ik zal uns kijken wat er gebeurd als ik zoveel mogelijk stuff loskoppel...

Daarna ga ik nog wel ff met die DOS bootdisk kijken.. Stel dat de eerste sektoren fysiek gezien NIET in orde zijn, wat dan? En als ik scandisk run, zou deze dat dan niet op moeten merken (dat heb ik nl al gedaan)..

BRB, once again

Verwijderd

Vraag : hangen je HD's toevallig op een promise IDE schijf controller of iets vergelijkbaars.
Dan zou het toch kunnen zijn dat je tijdens je setup de device drivers moet laden bij de F6 optie van de setup.

Als je dit namelijk niet doet, kun je alles installeren e.d., maar bij het rebooten krijg je dacht ik een vergelijkbare foutmelding.

\toevoeging : weet je zeker dat de disk waarvan je boot ook als active staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 18:00 ]

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Staat je HD niet toevallig op "cable select" gejumpert. Daar heb ik in het verleden ook wel eens problemen mee gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:59:
\toevoeging : weet je zeker dat de disk waarvan je boot ook als active staat.
als dat niet zo is doet de windows install dat voor je

Verwijderd

In Microsoft's KB staat een probleem over het niet willen opstarten/ herkennen van de HD na een setup van XP.

Hoewel de foutmelding totaal anders dan die jij krijgt (maar het is net zo vaag als jouw probleem), zou je Oplossing/Methode3 eens kunnen proberen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314477

• Quniac
Oke, dingen loskoppelen en opnieuw installen had niet het gewenste resultaat, zoals je al aangaf ;P

nu ff bootdisk maken..

• Quniac
Ik heb eenzelfde install eerder gedaan, toen ging het wel goed..

Er is niks aan de jumpers verandert
De bootdisk is active
"hangen je HD's toevallig op een promise IDE schijf controller of iets vergelijkbaars.
Dan zou het toch kunnen zijn dat je tijdens je setup de device drivers moet laden bij de F6 optie van de setup." -> zover ik weet niet, zie 1e opmerking in deze post :)

edit: methode 2 van die winxp handleiding ofzo had ik uit mijzelf al gedaan, dit gaf dus ook geen resultaat :/

edit2: ik heb mbv winxp een dosopstartdisk gemaakt, is die ook goed of moet ik voor die van www.bootdisk.com gaan?

[ Voor 29% gewijzigd door Quniac op 29-07-2003 18:16 ]

• Quniac
weet iemand of dat uitmaakt, die bootdisk..?

Verwijderd

ja dat maakt uit. ik zou zorgen voor een pure dos 6.22 opstartdisk, zo'n win-dos geval is vaak dos 7.0 of hoger

• Quniac
ok thx, 6.0 ook goed?

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Onzin... Zolang alle benodigde drivers worden geladen en je gewoon bij je bestanden kan komen, dan maakt dat toch allemaal niets uit.

Verwijderd

ElectronicAlien schreef op 29 July 2003 @ 18:50:
Onzin... Zolang alle benodigde drivers worden geladen en je gewoon bij je bestanden kan komen, dan maakt dat toch allemaal niets uit.
mja, maar ik wou gewoon even weten of het met dos werkt. die hogere dos versies zijn in feite al een soort windows (in de kern)

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Ben je niet per ongeluk vergeten, om even opnieuw op te starten na het partitioneren met fdisk? Dat is nodig voordat je begint met formateren... Zomaar even een ingeving...

• Quniac
...op welk moment? Ik heb ongeveer 300 keer opnieuw opgestart de laatste 2 dagen..

Met die dosdisk dan kom ik wel op a:, maar verder kan ik niks doen..

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Na het gebruik van fdisk bedoel ik, en voor het formatteren... Mocht je dit tenminste met de hand gedaan hebben natuurlijk...

Dat je naast a: verder niets ziet kan komen omdat je schijf op dit moment met NTFS is geformatteerd (door de setup van xp).

• Quniac
mja dat vermoedde ik al, maar wat is dan de bedoeling dat ik doe vanuit die dos a: ?

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Waar heb je je xp bestanden staan, op een cdrommetje?

• Quniac
? ik heb de install van xp op een cd staan ja :) en de installatie zelf op de c:

Verwijderd

Quniac schreef op 29 July 2003 @ 19:11:
mja dat vermoedde ik al, maar wat is dan de bedoeling dat ik doe vanuit die dos a: ?
fdisk en even alles leeg gooien. dan fat16 aanmaken en kijken of die bootable is

• Quniac
format c: ?

maar hij kent geen c:...

Verwijderd

Quniac schreef op 29 juli 2003 @ 19:16:
format c: ?

maar hij kent geen c:...
nee, omdat die ntfs is.

in fdisk gewoon alles weggooien dat je ziet, en dan fat16 aanmaken. rebooten, en dan zou er een (ongeformatteerde) c: moeten zijn

• Quniac
ik zag niks in fdisk, geloof ik? :) zal zo ff checken

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Je hebt een bootfloppy nodig met cdrom ondersteuning...

Dat gedoe met fat16 lijkt me niet zo slim. Die gaat maar tot 2 gigabyte per partitie.
Als je eenmaal bij je cdrom drive kan komen kan je gewoon setup vanaf cdrom starten. Je start dan geloof ik d:\i386\winnt.exe, dus niet setup.exe, want die draait alleen onder windows zelf, wanneer je een upgrade uitvoert.

• Quniac
het probleem is niet dat ik winxp niet geinstalled krijg, hij wil alleen niet opstarten :) setup.exe enzo uitvoeren dat gaat allemaal wel

• Quniac
ik kan in fdisk niks weggooien, danwel aanmaken

• ElectronicAlien

ElectronicAlien

Who, me...?

Wat voor hardware heb je eigenlijk precies? Moederboord, processor etc...

• Quniac
euh, als ik t goed heb:

mobo: abit nogwat
processor: amd 1700+ xp
256mb DDR
40gb schijf
17gb schijf
soundcard
geforce 2 mx400
LG brander 24x10x48
dvd 52x

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Als het goed begrijp wil je op de 40GB WinXP maar hij start, na de bestanden te hebben gekopiëerd, niet meer door.

Wat je ook kan doen (als de 40GB schijf leeg mag) van de 40GB alle partities weggooien bij het setup menuutje van WinXP en dan nieuwe partities aanmaken en dan weer opnieuw formateren en proberen.

Er moet altijd van een HD 8mb overblijven die je niet kan/moet partitioneren anders gaat het fout

• Quniac
"Wat je ook kan doen (als de 40GB schijf leeg mag) van de 40GB alle partities weggooien bij het setup menuutje van WinXP en dan nieuwe partities aanmaken en dan weer opnieuw formateren en proberen." -> heb ik gedaan

Verwijderd

heb je al geprobeerd om de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken onder de instal van XP

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:05:
heb je al geprobeerd om de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken onder de instal van XP
sorry heb isdn(loop dus weleens even achter)

• htol
Hoe staat je boot instellingen nou precies, want daar wordt ik uit alle berichten niet veel wijzer van ;)

• Quniac
boot 1: hdd0 of cdrom
boot 2: cdrom of hdd0

nu dus cdrom eerst omdat ik steeds xp opnieuw probeerde te installen
rest zoals "defaults" weergeven, uit mn hoofd

boot 3: ls120
boot other: enabled

• Quniac
"heb je al geprobeerd om de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken onder de instal van XP" -> ja, met fat32 en ntfs en op volledige schijf of kleinere partities

• htol
Ik neem aan dat op de IDE controllers het zo staat.
IDE1: master(eind van de kabel) HD(40GB) / Slave:(midden van kabel): HD17GB
IDE2: master DVD/CD-ROM / Slave: brander

Met alle jumpers goed.

en nog iets, of je in dos al dit heb ingetypt: fdisk /mbr

[ Voor 6% gewijzigd door htol op 29-07-2003 20:16 ]

• Quniac
ja ik heb mn mbr al geupdate, maar niet vanuit dos maar vanuit de winxp "repareer een bestaande installatie"

volgens mij staan mijn IDE controllers wel zo, misschien de dvd en brander andersom, maar dat mag niet boeien.. Ik heb dit niet zelf ingesteld, en het heeft altijd gewerkt en ik heb daar niet aangezeten :)

• htol
Als het goed is heb dan de opties FIXBOOT en FIXMBR vanuit winXP beide al geprobeerd?

• Quniac
yupyup :) en systemroot en gelezen wat ze verder allemaal doen maar verder zat er geloof ik niks nuttigs bij, right?

Verwijderd

Vraagje: heb je al eens eerder boot problemen gehad met winxp of een ander OS.

• Quniac
volgens mij niet..

• Quniac
Nieuwe dag, nieuwe kansen.. Iemand die inmiddels een geniale ingeving heeft gehad?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

htol schreef op 29 July 2003 @ 20:00:

Er moet altijd van een HD 8mb overblijven die je niet kan/moet partitioneren anders gaat het fout
Dat is nieuwste wat ik hoor. Als beheerder zijnde moet ik dergelijke aktie zeer regelmatig uitvoeren en bij volledig gebruik van de schijf nog geen problemen gehad!
Je opmerking kan m.i. dus verwezen worden naar het land der fabels!

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Zou je harde schijf niet gewoon kapot zijn?
Zijn de kabels goed aangedrukt?

Probeer eens een andere schijf en/of een andere kabel.

• Quniac
het zou toch sterk zijn als ik 2 HDs tegelijk kapot heb, en dat ze eergister nog gewoon werkten.. partition magic had m wel als "BAD" gelabeled, maar dat heb ik verholpen en daarna wilde ik dus "ff" opnieuw installen.. Kabels zijn wel goed aangedrukt, anders kan ik er toch ook niks opzetten?

edit: ik heb geen andere HD nog dan die 2

[ Voor 12% gewijzigd door Quniac op 30-07-2003 11:42 ]

Verwijderd

Een geniale ingeving kan ik je helaas niet aan helpen.
Lijkt me erg lastig worden om het probleem te vinden....de meeste oplossingen die helpen zijn al wel langs gekomen. Hoewel ik het topic wel redelijk warrig vind worden.

Waarschijnlijk overbodig, maar ik zou voor alle zekerheid helemaal opnieuw beginnen met de installatie en het resultaat even helder posten.

Je kunt nooit weten of je toevallig iets over het hoofd hebt gezien. Alleen de HD waarop je OS komt aansluiten. Dus even de andere eraf halen, net als alles wat je niet nodig hebt. Maak je systeem zo kaal mogelijk. Helemaal formateren en opnieuw proberen. Reset van tevoren voor alle zekerheid even je BIOS naar default values!!

En als dit nog steeds niet werkt : zoek gewoon eens op de foutmelding die je krijgt in de microsoft knowlegde base. (schrijf vooraf even duidelijk op wat je allemaal op je scherm ziet)

En Verder : als je het nog niet gedaan hebt
1) run een tooltje van de fabrikant van je HD om te zien of er problemen zijn met de HD. Meestal te vinden op hun website
2) check het geheugen met memtest86.... voor alle zekerheid om te zien of je niet toevallig daarmee problemen hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 11:51 ]

Verwijderd

Nulnulnix schreef op 30 July 2003 @ 11:36:
[...]

Dat is nieuwste wat ik hoor. Als beheerder zijnde moet ik dergelijke aktie zeer regelmatig uitvoeren en bij volledig gebruik van de schijf nog geen problemen gehad!
het fijne weet ik er niet van, maar ik heb het ook wel eens gehoord. en als je je harde schijf in partities verdeelt met je xp cd laat hij standaard ook die 8 mb leeg

• Quniac
ja dat laat ie wel leeg geloof ik, hij geeft iig nog wel een deel "ongepartitioneerde ruimte" aan.

Waar kan ik dat helemaal formatteren doen op een kaal systeem, en hoe kaal moet ik het maken? mn extra HD en DVD de voeding eruit pluggen.. Ik ben nl niet zon held daarin dus mn video en geluidskaart laat ik liever zitten, evenals mn netwerkkaart

• htol
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nulnulnix schreef op 30 July 2003 @ 11:36:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

het fijne weet ik er niet van, maar ik heb het ook wel eens gehoord. en als je je harde schijf in partities verdeelt met je xp cd laat hij standaard ook die 8 mb leeg

Precies.... en als je daarvan een partitie maakt (van 8MB :P) heb ik meegemaakt dat iemand dat gedaan had en toen starte windows niet op en gaf rare foutmeldingen.

Misschien had je het verkeerd begrepen :)

[ Voor 66% gewijzigd door htol op 30-07-2003 11:54 . Reden: De quote werkte niet helemaal ]

• Quniac
die partitie heb ik niet gemaakt, en het staat er als 0mb, dus t is ook niet mogelijk :)

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 11:45:
[...]

*grin*

Knap, want hier heb ik gewoon de beschikking over de volledige schijf... (standaard installatie met (quick)format op NTFS).
Misschien wordt die ruimte vrijgehouden met het oog op slechte sectoren. Raakt een sector defect dan wordt van de "loze" ruimte gewoon een sector gebruikt.

• its_Muppet
  • Laatst online: 20-03 13:46
Perhaps een n00bopmerking, maar toen je de schijf partitioneerde, heb je dat met fdisk gedaan en heb je de partitie die de bootsector bevat wel actief gemaakt?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Helemaal formateren kun je gewoon doen in de setup.
Eerst partitie weggooien en daarna een nieuwe aanmaken.

Bij het kaal maken zou ik in ieder geval de HD en DVD weghalen en de GELUIDSKAART.
(laatste zijn toch wel berucht om het feit dat ze soms problemen geven)
Volgens mij moet je bij het afkoppelen van je HD en DVD zowel de voedingskabel als de platte kabel eruit halen. (anders denkt je PC dat er toch iets op die kabel hangt). Dit weet ik alleen niet heel zeker.

• Quniac
nee gewoon met de XP cd..

en ik heb niks active gezet, maar wel met fdisk gechecked en hij staat active..

• Quniac
tijdens het opstarten ziet mn comp voor hd2 en cd2 "NONE" dus ik denk dat ie ze niet herkent :D

• Quniac
Ik ga ff kloten, I'll be back with more stupid problems :(

btw hoe herken ik mn geluidskaart (/n00bmode aan)

Verwijderd

Quniac schreef op 30 July 2003 @ 11:57:
Ik ga ff kloten, I'll be back with more stupid problems :(

btw hoe herken ik mn geluidskaart (/n00bmode aan)
op www.beginnersweb.nl willen ze je dat vast wel uitleggen, maar ik zal een hint geven: daar gaat het draadje van je speakers in :+

• its_Muppet
  • Laatst online: 20-03 13:46
Heppie nog ruimte op de andere physieke schijf? Zo ja, maak die eens master en kijk eens of je daar XP op kunt zetten?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Quniac schreef op 30 July 2003 @ 11:54:
die partitie heb ik niet gemaakt, en het staat er als 0mb, dus t is ook niet mogelijk :)
0Mb? Das dan geen vrije ruimte...

Hmmm, start eens op met de XP CD. Verwijder alle partities en maak nieuwe aan. Laat ongeveer 10 Mb weg bij het aanmaken van de nieuwe partitie (Bijv. je hebt 16384 mb schijf, dan maak je een partitie aan van 16374 mb of kleiner).
Formatteer hem (Fat32 of NTFS maakt nu even niet zoveel uit. En achteraf kun je de FAT32 nog converteren naar NTFS) en installeer opnieuw.
Misschien helpt dat...

• Quniac
Ik ga ff kloten, en dat daar mn speakers ingaan had ik zelf wel ff mogen bedenken :D

Verwijderd

Quniac schreef op 30 July 2003 @ 12:02:
Ik ga ff kloten, en dat daar mn speakers ingaan had ik zelf wel ff mogen bedenken :D
B)

Verwijderd

De opmerking dat je comp hd2 en cd2 niet ziet is toch wel erg relevant volgens mij.
Dat je BIOS deze niet ziet wijst er op dat je of de kabels niet goed had aangesloten, jumpers verkeerd of dat ze op een andere controller hangen.
Of dat je HD of CD stuk is, dus voor je gaat installen check met een tool van de fabrikant van je HD.

ps) Quniac gebruik a.u.b. de edit knop eens wat vaker. Het is niet de bedoeling dat je zo kort op elkaar zelf post (b.v. drie keer binnen 2-3 minuten)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 12:07 ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Dat ik dat niet gezien heb.... :)

• Quniac
Ze werkten 3 dagen geleden beide nog wel, dus dan kunnen ze er toch niet nu ineens zomaar verkeerd inzitten?

ik ga ff een nieuw topic beginnen, aangezien sommige mensen deze wat onoverzichtelijk vonden worden..

ps, die quick reply is zo makkelijkd at ik de edit soms nog ff kwijt ben :)

brb in another topic

• Quniac
Oki een mod vond een ander topic dus niet nodig, dus ik drop het gewoon hieronder.

Ok, de meeste mensen die het gevolgt hebben weten het wel zo'n beetje, maar ik zal het nog ff in het kort vertellen..

Nadat partition magic mn hd als 'bad' bestempelde, heb ik dat opgelost door m te formatteren na alles gebackupt te hebben enzo.. Die error verdween alleen toen ik daarna winxp opnieuw wilde installen ging dat niet..... Helaas.. hierop heb ik dus een boel dingen geprobeerd, vanuit win98 upgraden of nieuwe installatie, op een andere HD etc etc.. Ik weet nu zelf niet meer wat ik nog kan doen, dus kom ik hier om hulp vragen.

System specs:
mobo: abit (rest weet ik zo niet)
amd 1700+ XP
40gig hd (op dit moment connected)
17gig hd (disconnected (geen voeding, rest wel))
brander (connected)
dvdspeler (disconnected (geen voeding, rest wel))
geluidskaart (disconnected van mobo, gaan nog wel wat snoertjes uit)
geforce 2 mx 400 (connected (zit mn monitor nl in)

dat was t wel zon beetje qua systeem. Nu heb ik het volgende geprobeerd om winxp te installen (als laatste). Wat ik hieronder weergeef zijn de stappen die de comp doet..

Windows setup
- automatisch bestanden laden
- XP installen
- nieuwe partitie van 5000 mb gemaakt
- lange format NTFS
c: partitie 1 [Nieuw (onbewerkt)] 5000 mb (5000 vrij)
op schijf van 38173 mb, 0 met UD 0 op bus 0 (atapi) [MBR]
- schijven controleren (automatisch)
- bestanden kopieren naar windows installatiemappen
- initialiseren
- reboot (automatisch)
- Verifying DMI pool data
boot from atapi cdrom:
druk op een toets als u de computer vanaf de cdrom wilt opstarten [niet gedaan]
Fout tijdens laden van besturingssysteem.

daarop:

- druk op een toets als u de computer vanaf de cdrom wilt opstarten [gedaan]
- WinXP installatie herstellen of repareren
fixboot c: (ging goed)
fixmbr
waarschuwing "Het lijkt erop dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft"
MBR schrijven -> Ja
Nieuw MBR op fysiek station \Device\Harddisk0\Partition0

Map->
c: NTFS 5001 MB \Device\Harddisk0\Partition1
a: \Device\Floppy0
d: \Device\CdRom0

EXIT -> Reboot

"Error loading operating system."

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

^^^ Deze reply even aan startpost toegevoegd voor de duidelijkheid ;) ^^^

Verwijderd

Staat de bootdisk partitie actief? Ik heb eens gehad dat mijn beide disks als actief stonden na een install van WinXP... Fdisk bracht uitkomst..

• Quniac
Ik ga ff mn apparaat stofvrij maken en alles opnieuw inpluggen op aanraden van iemand anders, ben over half uurtje ofzo weer terug :)

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:21
Ik zou om te binnen apparaten die geen stroom ontvangen ook van alle andere connectoren halen. Daarnaast lijkt het me dat je een MOBO hebt met meerdere IDE controllers (dit kan je controleren indien er meer dan 2 IDE conectoren op je MOBO zitten).

Indien er meerdere IDE controllers aanwezig zijn, dan moet XP of zelf de drivers laden voor de "niet standaard" IDE controllers, of je moet tijdens het installatieproces de juiste drivers laden met (F6). Met name die laatste wil nog wel eens fout gaan. Je moet namelijk de driverversie gebruiken die bij de bios van de IDE controller hoort en niet per definitie de nieuwste. Ik heb een Abit BP6 gehad en die had dezelfde problemen.

Simpele oplossing: Sluit de HD aan op de "normale" IDE controller. Voor de complete setup van XP uit. Na de setup laadt je de nieuwste drivers voor de tweede IDE controller. Indien er geen hardware conflicten zijn, kun je de HD op de andere (snellere) IDE controller aansluiten en weer booten.

Bij mijn Abit BP6 met HighPoint HTP366 controller werkte deze truuk feilloos.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:22
Gooi er eens een andere videokaart in?
De combinatie via/gf2mx400 wil nog wel eens voor vastlopers zorgen tijdens install van WXP.

• Quniac
Ik heb niet zo even een andere videokaart liggen :S

maar dat zou allemaal geen probleem MOGEN zijn, want 2 weken geleden ofzo werkte het wel, gewoon installeren van winxp...

• Rayzilt
  • Laatst online: 14-05 14:54
Als ik jou was zo ik gewoon ff Killdisk downloaden. Die gaat je hele harddisk langs. Daarna als ie klaar is dan gewoon weer proberen om XP te installeren.

Druk Hier om naar de website te gaan van Killdisk.

Let wel op dat het heel lang duurt voordat Killdisk klaar is. :O

• Quniac
ik heb t mogelijk al gefixt, ik heb de HDs geformatteerd op een andere comp, en mn bestande die ik moest houden gebackupt op zijn comp..

daarna xp geinstalleerd op de kleine schijf, nu nog ff de grote erin duwen en kijken of die werkt, zoja dan is alles goed, zo nee moet ik alleen dat nog oplossen, maar ik zat in winxp :D

bedankt voor jullie hulp mensen :)

• Quniac
beide schijven werken gewoon nog, er dus niks kapot enzo. Schrijf je schijf niet te snel af :)
Pagina: 1