[tv] Beeld loopt niet synchroon met geluid ( of andersom )

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:16

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb nu dus een heel vreemd probleem. Als ik DVD kijk, gaat alles goed. Perfect beeld + geluid. Zodra ik naar een zender ga ( bv Rtl4 ) Zie ik het beeld, maar nog even geen geluid, en daarna wel geluid, alleen dit is behoorlijk out-of-sync.

Normaal duurde het wel even eerdat ik geluid had, dan stond er boven in beeld iets van Stereo ofzo. En daarna had ik gewoon goed geluid. Maar nu is tv kijken dus echt niet meer mogelijk, er zitten zeker wel 2 seconden tussen ontvangst geluid, na het beeld.

Het gaat hier om een oude tv, ik ga al een nieuwe kopen, maar ik wil deze aan kenissen verkopen, maar dan moet ie het natuurlijk wel goed doen. Zal ik er nog naar laten kijken? ( wat waarschijnlijk een hoge rekening opleverd )

Enige tips?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Een oude TV , zonder digitale signaalverwerking , kan nooit zo'n tijdsverschil opleveren.
2 seconden vertraging is zelfs een digitale TV buitensporig groot

Ik vermoed dat dit in het kabelsignaal zit (mpeg decoder in kabel kopstation), en je moet het dus op elke TV ondervinden

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:16

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
niet dus, via capture card werkt het perfect, in beneden ook. Ik denk dat de tuner gewoon kapot is. Maar zou het nog de moeite waard zijn om zo'n ding te vervangen?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4