Allereerst mijn situatie.
Server:
AMD Athlon 850
120GB HD 7.2K (8MB cache)
40GB HD 7.2K (2MB cache)
School PC:
AMD XP 1600+
80GB HD 7.2K (8MB cache)
Game PC:
AMD XP 2600+
18.2GB HD 15k (16MB cache)
Alle machines zijn voorzien van Intel Pro/1000MT NIC's en 512MB geheugen.
Besturingssysteem is overal Windows 2003 standard edition volledig geupdate.
Als switch heb ik de Linksys EG008W en alles is verbonden met Cat6 bekabeling. (was voorheen zelfgeknepen Cat5e maar de migratie naar cat6 hielp helemaal niks)
Voorheen zaten er in alle machines 3com NIC's (server uitgezonderd) en daar had ik continu snelheden van 8-9 MB/s.
NU:
School PC <=> server: 10MB/s
Game PC <=> server: 14MB/s
School PC <=> Game PC: 12MB/s
School PC + Game PC <=> server: Slechts 1MB/s per pc. Ook al haal ik de bestanden van de 2 verschillende harde schijven.
Hier baal ik dus enorm van want ik had toch wel minimaal snelheden van +20MB/s verwacht. Wat kan ik hier in godsnaam aan doen?
EN het is vooral een ramp als ik met beide pc's op mijn server bezig ben want voorheen haalde ik 4-5 MB/s per pc en nu slechts 1 wat natuurlijk onacceptabel is.
Server:
AMD Athlon 850
120GB HD 7.2K (8MB cache)
40GB HD 7.2K (2MB cache)
School PC:
AMD XP 1600+
80GB HD 7.2K (8MB cache)
Game PC:
AMD XP 2600+
18.2GB HD 15k (16MB cache)
Alle machines zijn voorzien van Intel Pro/1000MT NIC's en 512MB geheugen.
Besturingssysteem is overal Windows 2003 standard edition volledig geupdate.
Als switch heb ik de Linksys EG008W en alles is verbonden met Cat6 bekabeling. (was voorheen zelfgeknepen Cat5e maar de migratie naar cat6 hielp helemaal niks)
Voorheen zaten er in alle machines 3com NIC's (server uitgezonderd) en daar had ik continu snelheden van 8-9 MB/s.
NU:
School PC <=> server: 10MB/s
Game PC <=> server: 14MB/s
School PC <=> Game PC: 12MB/s
School PC + Game PC <=> server: Slechts 1MB/s per pc. Ook al haal ik de bestanden van de 2 verschillende harde schijven.
Hier baal ik dus enorm van want ik had toch wel minimaal snelheden van +20MB/s verwacht. Wat kan ik hier in godsnaam aan doen?
EN het is vooral een ramp als ik met beide pc's op mijn server bezig ben want voorheen haalde ik 4-5 MB/s per pc en nu slechts 1 wat natuurlijk onacceptabel is.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something