[Firewall] gezocht; zo handmatig mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik ben al een tijdje op zoek naar een beetje goede firewall, liefst zo veel mogelijk zelf instellen (poort en IP niveau, niet op programma niveau).
Wat ik absoluut niet moet hebben is dat als een programma voor het eerst probeert verbinding te krijgen met netwerk/internet bronnen dat er een popup verschijnt met de vraag of het programma toegang moet krijgen.
Eigenlijk zoek ik meer iets waarbij er dan een melding in het firewall programma (logboek) zelf komt en dat ik dat dan later kan bekijken en kan zien om welke poort en welke software het ging.
Een optie die ik ook zoek maar die mij niet vee voorkomend lijkt is dat ik bijvoorbeeld een FTP server heb en dat alleen bepaalde Internet IP adressen (bv mijn werk) uberhaubt op de betreffende poort kun spreken.

Ik had al een aantal firewalls geprobeert, maar NAV2k2, 2k3, BlackIce en nog een aantal voldeden niet aan de eisen. Zoeken op dit forum leverde wel een aantal topics over Firewalls op maar niet met een firewall die wel aan al het bovenstaande voldeed.
Is er een firewall met de bovenstaande 3 dingen?

Ik weet dat het zo vragen voor hulp een beetje lame is maar ik hoop toch dat er mensen zijn die een firewall kennen die zo werkt en die dat mij zouden willen vertellen. Zo dat ik die kan uitproberen.

Alvast bedankt.
mvg,
Lord Alderaan

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Smoothwall, IPCop. Maar dat is meer richting linux en heb je een extra pc nodig.

[ Voor 66% gewijzigd door MADG0BLIN op 29-07-2003 16:53 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

windows? probeer dan eens Outpost

edit :P linkje: http://www.agnitum.com/

[ Voor 40% gewijzigd door sh4d0wman op 29-07-2003 16:55 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

quote :(

[ Voor 93% gewijzigd door sh4d0wman op 29-07-2003 16:55 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

winroute

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
sygate personal firewall werkt ook goed bij mij :)

Mijn rig

Verwijderd

ISA

Verwijderd

Volgens mij is een firewall die (helaas gedeeltelijk) voldoet aan je eisen en niet al teveel overhead heeft te vinden bij : www.looknstop.com.

Dit is een van de weinige die ik makkelijk te gebruiken vond en waarvan mijn internet niet merkbaar trager werd. Daar had ik bijvoorbeeld bij het gesuggereerde outpost en vele anderen nog al last van.

Deze firewall heeft echter wel dat indien applicaties toegang proberen te krijgen je een pop-up krijgt de eerste keer. (is ook met regels in te stellen). Nooit uitgezocht of je dat naar de logfile kunt sturen.

ps) als iemand weet hoe ik bij looknstop de logfile kan uitschakelen...... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:09 ]

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021
Vette tnx man,

ik heb ze ge probeerd en vind Outpost toch wel het fijnst. Kan die melding uitzetten en als ik alle plugins uitzet dan is het verder een fijne firewall.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Pagina: 1