Toon posts:

Abit NF7-S problemen met barton 2500+ CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe barton 2500+ XP cpu gekocht in de hoop deze lekker te gaan overklokken. Nu kan ik deze wel op @ 3200+ in de bios zetten maar dan loopt mijn computer tijdens het opstarten al compleet vast. Ik heb alles al geprobeerd (handmatig) om deze op minstens 2 Ghz te krijgen maar het lukt me gewoon niet. Ik krijg ook de FSB niet hoger dan 174 Mhz want alles hoger loopt na enige tijd in windows zelf vast. Ik heb zelfs een blue screen gekregen waarbij het system bestand in system32/config ernstig beschadigd was. Kon windows helemaal niet meer opstarten en moest deze dus opnieuw installeren :(
Ik heb ook geprbeerd de voltages wat hoger te zetten maar dat helpte ook niet.
Ik kan nu maximaal 174 x 11 krijgen wat dus 1914 Mhz is. Dit loopt stabiel maar de rest helemaal niet.

Ligt het misschien eraan dat ik nog een oude revisie van het bord heb (revisie 1.0)
of ligt het misschien aan de ACPI en/of APIC mode? De APIC mode heb ik namelijk uitgeschakeld in de bios om zo hoger te kunnen overklokken. Alleen de ACPI mode in windows zelf heb ik nog aanstaan. Misschien moet ik hier wat veranderen?

Wie kan mij helpen????? :?

Mijn huidige systeem:

Levicom 420 Watt voeding
Thermaltake Xaser II case
ABIT NF7-S moederbord, revisie 1.0 met bios versie 2.0
AMD 2500+XP Barton CPU met SLK800 koeler
2x 256 MB Corsair 3200LLPT CL2 geheugen
Hercules 3D prophet 9700 pro
Maxtor 6YO80LO 80 GB 133 UDMA
Pioneer DVD
CTX 960 EX monitor
Windows XP SP1

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Het zou kunnen dat je een "slecht" overklokbaar exemplaar hebt gekocht. Wat is de stepping van de proc??

Verwijderd

Is dit de eerste keer dat je OCed of heb je er wel verstand van?

Je geheugen moet de fsb wel aan kunnen zo te schatten. Dus zet eerst is je MP op 10 en je FSB naar 200. Met cpucore V=1.8 en chipset V=1,7. Zet tevens je geheugen op 8-3-3-3.

Dat moet wel draaien gok ik zo.

edit:
Dan later zet je je FSB weer wat hoger en je geheugen timings wat strakker. Zelf heb ik ook een barton 2500 en NF-S v2. Ik draai op 10.5*215, cpu interface enabled, 6-3-2-2, mem is winbond-twinmos ch5, vcore=1.8 en vddr=2.9

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
AQXEA stepping.....hier ligt het denk ik niet aan.

Zou het toch niet kunnen dat het gewoon aan die oude revisie 1.0 van het mobo ligt????

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:54:
AQXEA stepping.....hier ligt het denk ik niet aan.

Zou het toch niet kunnen dat het gewoon aan die oude revisie 1.0 van het mobo ligt????
Nee mobo trekt makkenlijk 200 FBS

- Voltage op 1.9 zetten en je chipset ook vol voltage geven.
- Geheugen moet t kunnen maar daar kan 2,9v erop ook geen kwaad.

En ik denk niet dat je zon brakke stepping hebt dat je de 2000 niet haalt dat haalde mij 2500tje (AQXDA) op std. voltage al.

Verwijderd

Topicstarter
@bjanssen ik zal je advies eens proberen.

Hoe zit het eigenlijk met die APIC en ACPI funties???? Heb namelijk in verschillende forums gelezen dat je hier ook iets moest veranderen om zo hoger te kunnen overklokken.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:00:
@bjanssen ik zal je advies eens proberen.

Hoe zit het eigenlijk met die APIC en ACPI funties???? Heb namelijk in verschillende forums gelezen dat je hier ook iets moest veranderen om zo hoger te kunnen overklokken.
Gewoon ACPI aan ik draai 12x200 met APCI aan en is verder helemaal stabiel dus gewoon aan zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
En in bios de APIC funtie ook inschakelen? Heb deze namelijk uitgeschakeld!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:06:
En in bios de APIC funtie ook inschakelen? Heb deze namelijk uitgeschakeld!
Daar heb ik verder niets aan gedaan dus die staat gewoon zoals ie standaard staat.

Leuke slowchat zo :Y)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Tot hoever kan ik overclocken?

Hoever je kan OCen hangt van zoveel zaken af... Voeding, cpu, geheugentimings, aantal volts dat je er doorheen jaagt.. Noem maar op. Neem eerst de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) eens door, en als je sys niet verder komt, dan niet ;). Gebruik de Zoek ook maar eens, er is genoeg hierover te vinden wat je eerst zelf kan uitproberen :) (daarvan leer je tenslotte het meest ;))

Overigens hoort dit topic in Die-Hard Overclocking & Cooling en niet in Processors, Mobo's & Geheugen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 29-07-2003 17:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.