Toon posts:

[PC DOS] hoe krijg ik win95 terug ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op de cd heeft NT gedraait maar wil er nu win95 op installeren, de win95 startup diskette zal niet geacepteerd worden door het o/s omdat [PC DOS] dat niet toelaat.

Is er een manier waarop ik PCDOS kan vervangen door DOS zonder de extended dos partities met namen d:\ en e: \ te verwijderen ?

Verwijderd

de win95 startup diskette zal niet geacepteerd worden door het o/s omdat [PC DOS] dat niet toelaat.
:? wat heeft pcdos te maken met je win95 startup diskette? je boot dan gewoon dos 7.0

Verwijderd

Het mooiste is om met delpart.exe al je partities weg te gooien, vervolgens met de opstartdiskette win96 installeren. Werkt prima, mooi schoon systeem.

Verwijderd

Topicstarter
dat verband laat ik nog even in het midden, maar hoe dan ook, de diskette kan niet op de cd roms komen om maar eens wat te noemen, het kan zijn dat de win95 startup diskette corrupt is geraakt, is er een manier om een nieuwe te maken zonder een draaiende win95 pc in de buurt ?

Verwijderd

Topicstarter
Erg handige site Thx!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:39
Heb je wel gezocht? Dit is zelfs ook nog je tweede topic voor vandaag (waar je ook gewoon je antwoord had kunnen vinden met de search mode).
Ben maar blij dat mensen op zoiets nog reageren.
En waar werk je eigenlijk als netwerkbeheerder?

Verwijderd

Topicstarter
ok nieuwe dos 95 diskette aangemaakt ... toch een conflict met PCDOS. In fdisk geeft hij disk 1 aan als als "Non-Dos", en 2 als "EXT DOS" dus dan word het de millenium upstart disk met pc dos om erdoor te komen, en moet ik PCDOS verwijderen, dat bedoelde ik dus met de originele vraag, Hoe kan ik PCDOS verwijderen zonder de fat32 partities d:\ en e:\ te wissen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Ok , ik snap dus echt geen bal van je verhaal,maar ik probeer het toch.

Je wil op een schijf waar NT op heeft gestaan weer windows 95 installeren?
Die C schijf is nu in fdisk een 'non-dos' partitie (waarschijnlijk gewoon NTFS dus)

Je kan met fdisk toch die 'non-dos' partitie weghalen en daar een nieuwe primary FAT/FAT32 partitie op maken?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkbeheerder was een grap, oftewel lache(!)... niet dat ik denk u met deze subtile humor te kunnen verblijden gezien uw huidige stemming...

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 29 July 2003 @ 17:14:
Ok , ik snap dus echt geen bal van je verhaal,maar ik probeer het toch.
Veel dank..
Je wil op een schijf waar NT op heeft gestaan weer windows 95 installeren? Die C schijf is nu in fdisk een 'non-dos' partitie (waarschijnlijk gewoon NTFS dus)
Correct, maart de NT installatie was op fat32
Je kan met fdisk toch die 'non-dos' partitie weghalen en daar een nieuwe primary FAT/FAT32 partitie op maken?
Klopt maar als ik format c:\ opgeef zijn mijn extended dos partities ok meteen foetsie, en dat leek me nogal extreem de hele schijf formatteren om alleen win95 op c:\ te kunnen installeren.. ik dacht mischien is er een andere optie...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Bij format c , formatteer je alleen die eerste partitie hoor...niet de hele schijf :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ok dan! dus op de schijf komen met ME startup diskette dan format c:\ owkee, veel dank..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sorry, maar dit valt toch echt onder basiskennis. Wanneer je niet weet wat er gebeurt met je andere partitie's als je format c geeft dan heb ik sterk mijn twijfels of je het niveau dat wij wensen van onze users wel in huis hebt. Die link naar www.bootdisk.com staat trouwens ook gewoon in de FAQ, die had je voordat je post moeten doorlezen. Verder valt het installeren van een OS, helemaal Win95, onder de basiskennis die wij van jou verwachten....

Om eerlijk te zijn raad ik je aan om in het vervolg GoT enkel te gebruiken als zoekmachine en voor vragen www.beginnersweb.nl bezoekt. Op www.beginnersweb.nl kun je prima je kennis verrijken zodat deze in de toekomst wel voldoet aan de eisen van GoT...

Lees eens wat HOW-TO's, huur of koop een paar boeken over computergebruik en lees eens wat FAQ's door.

Maar ga niet voor elke vraag die jij hebt een topic openen op GoT. Lees eerst wat we allemaal van jou verwachten als user:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 29-07-2003 17:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.