Toon posts:

[DVD-speler] Philips 625 en S-video-signalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pdfs (zowel manual als techn.specs) van Philips al bekeken, maar kon er niks over vinden.
Ik weet dat deze speler GEEN S-video-uitgang heeft, MAAR vraag me af of hij via de Scart WEL een S-Video-signaal meestuurt. Heeft iemand deze speler en kan hij of zij dit voor mij ff checken? Als hij dan een S-video-signaal uitstuurt, zijn er dan ook van die kabels die scart -> svideo doen zeg maar. Ik weet dat er andere spelers zijn die standaard S-video uit hebben, maar deze is opzich wel voordelig en komt overal wel goed uit de testen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Er zijn scart kabels die uitkomen in S-Video ja, op je andere vraag moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven.

Verwijderd

De Philips 625 heeft geen S-Video als optie, op geen enkele uitgang, helaas. Er zijn wel speler die via de scart een s-video signaal uitsturen. Je kunt niet van composiet of rgb een s-video signaal maken doormiddel van een kabel. Dus wil je s-video, dan is een andere speler de enige optie. Maar hij doet rgb en dat is een beter signaal dan s-video. Je tv moet dit wel ondersteunen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Eh, RGB beter als S-video? Nou ben ik 't effe kwijt hoor...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:53:
Eh, RGB beter als S-video? Nou ben ik 't effe kwijt hoor...
Dat zit in de scart-kabel en is niet een composiet aansluiting. Dus als je een 21-polige scart kabel gebruikt is dat beter dan S-Video.

Verwijderd

Ja, RGB is beter dan s-video. Bij RGB(rood,groen,blauw) worden alle kleuren apart verstuurd en dat levert doorgaans een beter plaatje op. Bij s-video worden de kleuren samen verstuurd(Chrominantie). Bij RGB is de doortekening en de kleurscheiding beter. Ook is het doorgaans wat scherper. Bij composiet wordt alles in een signaal verstuurd en dat is helemaal bagger!! Het is niet zo dat een scart kabel voor een beter beeld zorgt(transporteerd alleen maar), maar het signaal wat je er doorheen stuurt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah... zit dat zo. En ik maar denken dat S-video de beste was, boven RGB zeg maar. Hm... die extra s-video-uitgang wilde ik eigenlijk gaan gebruiken voor op me Miro DC10, ik denk nl., maar heb het nog niet geprobeerd, dat gewoon capturen sneller gaat dan dat ik de dvd ga rippen.
Pagina: 1