Toon posts:

[Win98] Explorer loopt bij opstarten vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tante heeft mij gevraagd haar pctje te fixen, het gaat om het volgende prob:

Als windows 98 opstart loopt -na het aanmelden - explorer.exe vast (ongeldige bewerking). Soms zegt ie daarna dat ook kernel.exe (o.i.d) een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd. Ik kan hem dan alleen nog (met crtl-alt-del) opnieuw opstarten. Safe mode geeft hetzelfde probleem, alleen in dos opstarten werkt.

iemand enig id hoe dit op te lossen is??

thnxx

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
volgens mij word dit een verse install
misschien kan het terugzetten van een ouder register (van voor de probs optraden) het probleem fixen

Verwijderd

Topicstarter
Tjah ik denk niet dat ze zo'n oud register bewaard hebben. En bovendien kan ik alleen in DOS nog iets uitvoeren want in Windows kan ik helemaal niks meer.
Is er geen mogelijkheid om vanuit dos een nieuwe explorer o.i.d. er in te zetten?

• Han
  • Niet online

Han

Gewoon Win98 er overheen installeren :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is makkelijk gezegd, maar het is niet mijn eigen computer. Dan moet ik weer eerst weten welke programma's ze allemaal gebruiken waar belangrijke gegevens op staan om deze te backuppen, dan windows opnieuw installen etc.

Als er een andere optie mogelijk is (het is immers alleen het progje explorer dat een fout veroorzaakt), dan probeer ik die natuurlijk eerst !

• ajouin
  • Laatst online: 20-11-2025
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:41:
Tjah ik denk niet dat ze zo'n oud register bewaard hebben. En bovendien kan ik alleen in DOS nog iets uitvoeren want in Windows kan ik helemaal niks meer.
Is er geen mogelijkheid om vanuit dos een nieuwe explorer o.i.d. er in te zetten?
1 de fout zit m niet in explorer.exe maar waarschijnlijk in t register
een nieuwe explorer.exe er in zetten zal niks helpen
2 een register terugzetten doe je altijd in dos
in dos doe je scanreg /restore ; normaal bewaart windows98 de laatste 5 registers. probeer eens met het oudste van de 5 terug te zetten3...
Pagina: 1