Toon posts:

Cisco 761 ISDN router neemt lijn op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai

Ik zit bij ons filiaal in belgie en ik heb hier een cisco 761 isdn routertje dat inbelt op ons NL filiaal als er iemand in Baan wil. Het is door een ander geprogrammeerd.

Als ik nu het RAS nummer bel om wat dan ook aan werkplek beheer te doen (zodat ik niet naar belgie hoef te fietsen elke dag) dan neemt die cisco router de lijn op, vind mij stout, en gooit de haak er op. Ik had echter op het isdn modem aan de server (zelfde NT1 kastje) moeten binnen komen. Ik kan nu niet inbellen, en het is echt niet zo dat ik elke zes maanden een keer langs kan op dit filiaal.

ik heb de ballen verstand van cisco routers, dit ding heeft geen cisco IOS maar één of ander vaag speciaal 700-series interfaceje, en de eigenlijke goeroe zit ergens op een strand zonder telefoon. |:(
Weet iemand de commando's om de cisco niet op te laten nemen? Ik heb wat zitten zoeken op de cisco site en google en ik kom heel veel tegen over voicebumping maar nergens iets over hoe ik die incoming calls kan negeren.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Heb je geen meerdere inkiesnummers? Dan kun je de 2 aan verschillende lijnen hangen. Je kan natuurlijk ook instellen dat je NT ding opneemt ipv je Cisco ding. Daarvoor moet je de commando's weten en deze vind je in de handleidingen op www.cisco.com

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Cisco en geen IOS? lijkt me dat dat niet het geval kan zijn, afaik hebben alle 'simpele' cisco's IOS, de meer geavanceerde wellicht iets anders, kon ik echter niet zo snel vinden op hun site (en maak zelf geen gebruik van alles dat boven 36xx komt)

Kun je (toevallig) telnetten naar de machine, in 'enable mode' een sh conf doen en het resultaat hier posten?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 22:22:
Cisco en geen IOS? lijkt me dat dat niet het geval kan zijn, afaik hebben alle 'simpele' cisco's IOS, de meer geavanceerde wellicht iets anders, kon ik echter niet zo snel vinden op hun site (en maak zelf geen gebruik van alles dat boven 36xx komt)
De 700 series hebben inderdaad géén IOS. Dat zijn ook geen 'echte' Cisco routers, maar dingen van een bedrijf wat eens door Cisco is overgenomen ofzoiets.

Er zijn twee manieren om dit op te lossen (maar ik weet niet exact hoe ze te implementeren op een Cisco 700)
- Je kunt naar caller-id gaan kijken. Laat de router alleen de lijn opnemen als de andere vestiging belt.
- Kijk naar welk nummer er wordt gebeld. De ISDN lijn heeft als het goed is meerdere nummers. Laat de router alleen opnemen als één bepaald nummer wordt gebeld, en gebruikt voor jouw inbellen op de server een van de andere nummers.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
het laten opnemen bij bepaalde nummers werkt niet: lijn signaal == pickup.
het scheiden van de isdn nummers gaat dus ook niet, want voorzover mij bekend kun je zo'n belgacom isdn kastje (in NL zou het een NT1 zijn) niet opvoeden dat bepaalde nummers maar één poort op mogen. als iemand weet hoe dat moet, let me know.

[off-topic]
opmerkingen over handleidingen en cisco.com zin dermate stupide na het lezen van mijn topicstart dat ik denk, dat ik je reply veilig kan negeren, guru evi. er stata toch vrij duidelijk dat ik alel commando's zie behalve niet-opneem-commando's... en dat ik echt wel gezocht heb... enne:
instellen dat je NT ding opneemt
ik stel voor dat je een website zoekt over ISDN en daar leert dat een "nt dingetje" een NT1 kastje is dat je binnenkomende ISDN lijn aanbiedt aan ISDN apparatuur, en waar je dus je telefoons, S0 bus of Quattro vox op aan kan sluiten om zomaar eens wat te noemen. Het neemt niet op, net als een stopcontact geen stroomverbruikt en de kraan geen water verbruikt.

Toch bedankt voor je inbreng.
[/off-topic]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 14:41 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Je kunt je ISDN centrale idd zo instellen dat ie een bepaald nummer over een bepaalde lijn stuurt (behalve bij een huis-tuin&keuken Twin lijn).
Verder: De Cisco 700's hebben idd geen IOS (768 is Alcatel ST Home dacht ik)
Heb je in je Cisco commando set geen inverse functie zoals het ! teken in Linux netwerken.
Ik dacht dat je met NT kastje een NT-box bedoelt en daarmee Windows NT.
Ikzelf werk voor Belgacom/Skynet en weet wel zeker waarover ik spreek.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1