[Mac] Start met moeite op

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik heb een iBook 600MHz, 128 RAM, 15G HD, CD/DVD, 12" scherm (Die witte dingen).
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik kom thuis, doe dat ding open, zou van stand-by (wit knipperend lichtje) naar aan moeten gaan. Hij gaat aan. Grijs scherm. Blijft gewoon staan. Geen probleem zeg ik: restart. Hij gaat aan, mac chime, grijs scherm... unhappy mac en vraagteken.
Stroom eruit, batterij eruit, complete reset, open firmware reset. Na hem een nachtje zonder iets te laten liggen, start ie op, alhoewel enorm traag. Beetje werken, loopt vast. Restart en het verhaal begint opnieuw.

Nu geraak ik niet meer verder dan het Mac OS X vooruitgangsscherm zonder iets op.

In open firmware "eject cd" intikken geeft ook een foutmelding, X ingedrukt houden, Command ingedrukt houden, c ingedrukt houden, niets helpt. Ie start niet meer op.

Wat nu? Iemand raad?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Mac OS X installatie cd derin, opstarten en C knop ingedrukt houden werkt ook niet?
Anders zou ik ff teruggaan naar de fabriek... :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 08:30

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12

Beaves

Usque ad Finem

Als je CD vast zit (dus dat die er niet uit wil), houd je muisknop is een paar seconden vast tijdens het booten, dan wordt de CD-lade eruit geworpen en heb je je CD terug.

Verder boot eens van je OS X CD en draai de diverse testen (HDD scan en privilleges).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr