[ video ] on the fly screenshots maken

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
weet iemand een manier om van een directory vol met video footage, of video footage dat je oplaad on-the-fly screenshots te maken (dat is automatisch dus) ik loop nu al een tijdje te zoeken maar kan niets vinden behalve een veel te dure shockwave plugin, en dat is nou niet echt wat ik zoek.

Wellicht zijn er wat php en/of flash guru's of weet ik veel wat voor een helden die dit geprobeerd hebben ?

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je wilt dus een script loslaten op een videobestand / directory met videobestanden, en daar enkele afbeeldingen / een afbeelding per video uitkrijgen?

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
yup

Stoer; Marduq

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
en dat moet dus in shockwave of flash gebeuren? Echt duidelijk is het niet wat je wil hoor...

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
het maakt me geen kont uit hoe het gebeurt (shockwave, flash whatever) maar stel ik zet een server op waar mensen videomateriaal naar toe kunnen laden, dan wil ik ze de moeite besparen dat ze bij hun filmpje een thumb moeten opladen. Het moet toch mogelijk zijn om een videobestand op te laden en een server daar zelf een thumb van te laten maken en die dan op een website te posten?

(ben ik echt zo onduidelijk?)

Stoer; Marduq

• HunterPro
  • Niet online
hobbit_be schreef op 29 July 2003 @ 15:38:
en dat moet dus in shockwave of flash gebeuren? Echt duidelijk is het niet wat je wil hoor...
anything, als het maar flexibel is :) (php script oid dus)

• hobbit_be
nu is het duidelijk he. Nou step 1: wat voor video content? (codec) op welk platform (Nix, 2K, OS-X?), hoe slim moet ie zijn? (ie first frame of frame in 25% van je image) etc etc... Allemaal niet evident hoor zeker als iedereen wat type video kan uploaden...

• HunterPro
  • Niet online
Begin maar bij het makkelijkste formaat: MPEG-1 :)

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
uhm, ik denk dat mov ook een erg belangrijk formaat gaat zijn, en ik denk op een Nix server, een frame uit het midden van het filmpje pakken en het materiaal moet variable in size mogen zijn, maar de thumbs moeten uitkomen op zeg 100x100px, misschien 75x75. Het is trouwens handiger om 4x3 aan te houden, dus 100x75 dus... zoiets?

Stoer; Marduq

• hobbit_be
lijkt me echt niet eenvoudig - zeker niet op een Nix doos - in windows zou ik direct verder kunnen (toch met *.avi files). Maar je moet dus alle codecs aankunnen - daar zie ik niet in hoe je dat in een scripting taal zou moeten oplossen. Quicktime kun je wel aanspreken met de API en die is meestal 'clean' - maar bestaat die voor NIX? Windows platform is toch wel heel een pak beter voor video read (read DirectShow) daar kun je het vast in niet veel meet dan 100 regels code (C/c++/delphi/.Net(?)). Forget Java en PHP, Flash (?hoe kom je daar op), Shockwave (ditto). Maar dan nog moet je 2 API's aanspreken (alles non-quicktime). Mischien bestaat er een full-blown app die je met command line kunt doen?

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hobbit_be schreef op 29 July 2003 @ 16:25:
Mischien bestaat er een full-blown app die je met command line kunt doen?
mplayer/mencoder met jpeg output. Daar gaat prima mee wat je wil. :)
Je kan dan bijvoorbeeld opgeven dat je na een x aantal seconden een frame wil opslaan. Zie de docs op: http://www.mplayerhq.hu :)

• hobbit_be
phreggle schreef op 29 July 2003 @ 16:39:
[...]

mplayer/mencoder met jpeg output. Daar gaat prima mee wat je wil. :)
Je kan dan bijvoorbeeld opgeven dat je na een x aantal seconden een frame wil opslaan. Zie de docs op: http://www.mplayerhq.hu :)
daar kan de de TS vast mee verder - ziet er lekker uit...!

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
ziet er erg lekker uit, dat ga ik eens fijn uitpluizen, tenks _/-\o_

Stoer; Marduq

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Drie keer raden wat ik een week geleden heb gemaakt :D

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

mplayer -frames 1 -vop scale=80:60 -vo png "$1"
convert 00000001.png "$1.jpg"

Die maakt dus van het eerste frame een jpeg die $filmpje.avi.jpg heet en 80x60 pixels groot is

edit: oh trouwens, als je het goed aanpakt kun je met mplayer zowat al de videoformaten afspelen (incl. quicktime, realplayer, xvid, divx, mpeg2, mpeg4, etc.) dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken

[ Voor 31% gewijzigd door Wirf op 30-07-2003 02:55 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1