Toon posts:

[win2000] NTLDR is missing (help!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win2000 is gecrashed - kan niet meer op de H/D komen - Het is een scsi H/D - Krijg tijdens het booten de volgende foutmelding - NTLDR is missing Press any key to restart.. Kan wel probleemloos in pc dos komen middels winME starup disk - winME installatie naar D:\ liep ook vast met de zelfde foutmelding - Is er nog iemand met een verlossende suggestie of tip ?? kan ik middels een flop de nodige bestanden terug kopieren naar C:\ om het euvel te verhelpen ? (volgende keer dus een image maken wat ik stom genoeg weer eens ben vergeten) Ik heb nog wel een andere NTbak staan momenteel die wel draait [win2000 advanced server] waar ik ze eventueel vanaf kan halen...

Verwijderd

Win2000 CD erin, F3 (uit mijn hoofd) voor repair mode, en dan kan je NTLDR terugkopieren.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, die probleem komt wel vaker voor. NTLDR is een bestandje op je C:\ wat je gewoon van een andere harde schijf kan afhalen en zo terugzetten op de jouwe. Let op, het bestand heeft geen extensie. Gewoon 'NTLDR' op je C:\ dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 15:26 ]

Verwijderd

en als dat niet werkt: 2000 cd erin, repair mode kiezen en fixboot c: intikken

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
zit er toevallig geen diskette in de floppydrive? heb ik een keer gehad!

[ Voor 12% gewijzigd door Dangerous_Dave op 29-07-2003 15:30 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat misschien helpt geschreven door momania klik hier

uitleg hoe je fixboot en dergelijke moet gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door mutsje op 29-07-2003 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
GOT is weer eens helemaal snel en behulpzaam, super! ik ga het e.e.a. proberen, alvast veel dank voor de snelle reacties ! _/-\o_

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:32:
GOT is weer eens helemaal snel en behulpzaam, super! ik ga het e.e.a. proberen, alvast veel dank voor de snelle reacties ! _/-\o_
Is het nog gelukt? Heb je de file NTFS gewoon teruggezet of de Windows 2000 repair console gedaan?
Pagina: 1