Toon posts:

Antec True Power of Enermax 651 (550W) ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze voedingen?
Ik ben op zoek naar een 500+ voeding die stabiel en stil is. _/-\o_

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:12

Smarron

The bend

Kun je eerst eens uitleggen waarom je die 550watt nodig hebt :?

Antec PSU's zijn meestal als beste getest in reviews. Zoek daar eens naar met bijv. Google. Enermax wat minder, maar nog steeds erg goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Wil een "super"systeem bouwen dat acceptabel stil is.

P4 3.0Ghz/800 (overclocken)
Asus P4C800E
2x512MB DDR 3200 Corsair Twinx
ATI Radeon 9800
6x HDD's 7200rpm
4x Casefans
Rheobus fancontroller
Chieftec BX2 Midi
DVD+RW
CDRW

gezien de componenten dacht ik, 500+ is wel zo veilig.

Verwijderd

Ik heb zelf een antec truepower 430 en deze is zeer stabiel en stil.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens hoorde ik van iemand die mij Be Quiet 550 adviseerde ?
Iemand ervaring mee ?

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Ik wil daar ook wel wat meer van weten en houd dit topic even in de gaten ;)

Ik ben ook op zoek naar een betere/stabielere voeding en zat ook te denken aan een Antec. Voor mijn systeem (zie spec's hieronder) lijkt me 370 wel voldoende.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een 430 watt Antec Truepower, niks anders dan lof, dus ik ging voor de Antec.

Q-tec 550 watt schijnen ook redelijk te zijn.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Als ik mij niet vergis wordt de Truepower serie van Antec door CWT gebouwd. Je kunt dus ook i.p.v. de Antec de CWT 550ADP kopen. En voordat je gaat roepen dat deze volgens de pricewatch minstens zo duur is als de Antec, kijk eens wat hij bij de volgende shop kost:

http://www.eynstein.nl/a/778.html

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 16:35:
Als ik mij niet vergis wordt de Truepower serie van Antec door CWT gebouwd. Je kunt dus ook i.p.v. de Antec de CWT 550ADP kopen. En voordat je gaat roepen dat deze volgens de pricewatch minstens zo duur is als de Antec, kijk eens wat hij bij de volgende shop kost:

http://www.eynstein.nl/a/778.html
Is het niet juist andersom ;) CTW door Antec :P

Grolsch Royce!

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Heeft het nou ook nog nadelen als je een voeding koopt met een hoog wattage?? Wordt hij warmer of is dat alleen bij hogere belasting?? Of heeft het alleen maar voordelen?

Verwijderd

ik heb een 430 enermax gehad redelijk tevreden over en ik heb nu een 550 antec true power en daar ben ik zeer tevreden over er is ook een 550 antec waar van je de voltlijnen kan aan passen de true control 550 .

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de conclusie uit een artikel over de zin en onzin van de juiste voeding:

" Conclusion

So what does this mean? When you shop for power supplies, you should always watch for the +12V lead. The majority of low-cost power supplies you see at computer shows tend to have +12V rails with 10 or 12A. No matter how many total watts the power supply may have, you’re setting yourself up for instability if you buy that power supply.

Your plan should be to first calculate what your power needs are. Use our data to help you, keeping in mind that in all cases, we’ve erred on excess and that there are places to add “extra” headroom 3 different times.

1) The quoted power consumption for components is on the high-end
2) It’s rare to have every component drawing full power
3) We prefer not to run our power supplies at the limit. It reduces the stress on the component and leaves room to upgrade.

Our approach just gives you the absolute piece of mind that your power supply is not going to be the source of any system instability even when consider the power loss that occurs through conversion, and overzealous specifications. Only you can decide which factors you want to take into account. Even then, it’s important to take this step since you’ll find that there will be many power supplies with inadequate power even if you make no adjustments.

There are also some other lessons to be learned. We’ve all been taught that heat is the enemy of stability, and this is true. It’s true not only for CPUs, but for hard drives and graphics cards as well. If you look back at the worksheet, however, cooling fans run on the +12V rail. If you add too many fans, you could in fact be reducing the stability of your overall system unless you have the power supply to back it up.

A CPU running at 46 C versus 40C is not going to be any less stable. However, if it took you plenty of exhaust fans and blowports to get that performance, and you end up with too much demand on the +12V rail, you’ll have an unstable system. This isn’t intuitive at first, but it’s something we’ve experimentally confirmed. You shouldn’t add extra fans if you don’t have the power to support them.

Bottom line: Read the label the next time you pick out a power supply. Retailers that cater to enthusiasts such as Newegg and Googlegear often take the time to provide images and/or the crucial power figures for each of their products. That way you can shop and find the power supply that's appropriate for you. "

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 29 July 2003 @ 16:36:
[...]

Is het niet juist andersom ;) CTW door Antec :P
Ik dacht het niet hoor, ik weet in ieder geval zeker dat ik gelezen heb dat CWT voor Antec PSU's fabriceert. Maar ik weet werkelijk niet meer waar ik dat gelezen heb en ook niet of dat wat ik gelezen heb waar was... 8)7

Enig zoeken met google leverde niet veel op, behalve [url] nieuws: Review Antec Truepower 430W voeding bij PCstats [/url] waar onze vriend Treb dit melde:

"CWT (Channel Well Technologies) is de fabrikant van de Antec voedingen en de ADP series van CWT zijn gelijk aan de TruePower series van Antec.

CWT-430ADP = Antec True Power 430"

Maar ach, of CWT de Antec bouwt of Antec de CWT is m.i. hier niet zo van belang, zolang ze maar indentiek zijn. En als ik de CWT zie met een prijs van maar net iets meer dan 100 euro bij een shop met een werkelijk uitstekende reputatie, dan is voor mij de keus niet zo moeilijk... :)

Edit: Mij valt nu pas op dat ik hier in PMG zit te posten. Dit hoort toch in OH of ben ik nu helemaal in de 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 17:09 ]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:10:
Wil een "super"systeem bouwen dat acceptabel stil is.

P4 3.0Ghz/800 (overclocken)
Asus P4C800E
2x512MB DDR 3200 Corsair Twinx
ATI Radeon 9800
6x HDD's 7200rpm
4x Casefans
Rheobus fancontroller
Chieftec BX2 Midi
DVD+RW
CDRW

gezien de componenten dacht ik, 500+ is wel zo veilig.
een goeie 350 watt zal al voldoen, voor de zekerheid gewoon een 430watt kopen ofzow, 550 watt is meer voor dual systemen etc..

niks

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Chop2000 schreef op 29 July 2003 @ 17:39:
[...]

een goeie 350 watt zal al voldoen, voor de zekerheid gewoon een 430watt kopen ofzow, 550 watt is meer voor dual systemen etc..
Dude, heb je het aantal schijven wel gezien :P

Ik ga ook voor de Antec 550watt truecontroll. Ik w8 alleen al een anderhalve week op deze voeding.

Ik heb 5hdd's
8fans 80mm(geschat)
cdrom
cdrw
zip
nf7-s 2.0
xp2500+
ti4200
raidcontroller
tvcard
soundcard
en heel wat ander spul :P

Dit systeem kan ik met mijn qtec 550watt niet oc'en die 12v+ trekt het dan gewoon niet. Non oc'ed ligt de 12V op 11.86.

Ik heb alleen goeie dingen gehoord over die antec voedingen.

[ Voor 36% gewijzigd door MaDLiVe op 29-07-2003 18:20 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Antec 480 is ook een geniaal apparaat, misschien een goede tussenoplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 18:22:
Antec 480 is ook een geniaal apparaat, misschien een goede tussenoplossing?
als je een 3 gig gaat oc wilt iemand geen tussen oplossing teminste ik niet , mijn 430 enermax die nu in mijn 2 de systeem zit kreeg het op een gegeven moment ook te moeilijk om echt stabiel te draaien met een dikke oc .

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou ook voor die Antec TrueControl 550 gaan (als je die 5,25" drive die erbij zit tenminste nog kwijt kunt :P), alleen staat die nog niet in de pricewatch

Ik heb zelf ook een Antec (TrueBlue 480, mooie lichtjes :P), ben er erg blij mee

Verwijderd

Heb zelf een truepower 330 in het volgende systeem...
amd 1600xp @stockspeed
MSI K7T Turbo2
512Mb sdram
GF 4 TI4200
netwerk
geluid
dvd -cdrom-cdfikker
scsi kaartje
en wat fannetjes.

Voeding is stil en stabiel ik kan je hem aanraden.

nadeel vind ik dat het ding behoorljik heet kan worden,ik heb zelf het idee dat het aan de temparatuur geregelde fans ligt.... (ik kan me nie voorstellen dat mijn config de voeding voor 100% belast.)

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje de Antec True Control 550Watt thuis... Ik raad je deze af... Hij is veels te duur... Die externe potmeters zijn leuk, maar totaal overbodig... Koop gewoon de TruePower en dan heb je dezelfde voltages voor veel minder..

2e punt van kritiek... ik vind deze voeding helemaal niet stil. Ik draai met waterkoeling, maar ik heb de voeding fans op de helft van de snelheid moeten laten draaien om enigszins normaal te kunnen werken achter mijn PC.

De True Control is trouwens verkrijgbaar bij :

www.viddel.nl

en

www.crutam.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:49 ]

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Hmz, ik heb hier een Antec Truepower 480 Watt met dual fan en die is dus echt wel stil, je hoort em bijna niet. Fans draaien op 1500 RPM. Met een oc blijven alle Volt lijnen lekker stabiel, een echte aanrader dus. Hiervoor had ik een Qtec, maar bij het minste of geringste oc sloeg deze op tilt, het inzakken van de 3,3 en 5 Volts lijnen, plus dat dat ding dus wel veel lawaai maakte. Antec vind ik daarentegen dus een echte aanrader!

I pitty the fools who took my game-station.....

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:00
ik heb ook de truepower 480W, de lijnen zijn stabiel en de voeding is echt stil

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

mpmad schreef op 29 July 2003 @ 22:51:
Ik zou ook voor die Antec TrueControl 550 gaan (als je die 5,25" drive die erbij zit tenminste nog kwijt kunt :P), alleen staat die nog niet in de pricewatch

Ik heb zelf ook een Antec (TrueBlue 480, mooie lichtjes :P), ben er erg blij mee
en wat over het geluid van die Antec true Blue 480?
ik wilde deze ook kopen, maar sommige mensen klagen dat ie herrie maakt.

ik denk erover binnekort eens met wat licht te gaan werken in mijn kast, heb die saai metalen zijkant nu wel gezien

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Tja, dat geluid. Weinig last van als je 5 casefans + Coolermaster X=dream hebt draaien :+

Verwijderd

Kijk eens, een testje bij anandtech: 2003 Power Supply Roundup Part II

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:03
of deze op Tom's Hardware Guide

Persoonlijk heb ik trouwens ook hele goede ervaringen met Chieftec voeding. Vooral heel erg stil (vergelijkbaar met Zalman)

[ Voor 23% gewijzigd door Marcj op 04-08-2003 14:03 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
aopen voedingen zijn ook best goed. vooral die nieuwe, die hebben een 12cm fan.

ik had een 300watt ouwe aopen, die trok gewoon heel m'n onderstaande systeem maar dan met 5(!) harddisks erin.
Pagina: 1