Quaken met 4 man op chellolijntje

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Vanavond ga ik met 3 vrienden een netwerk opzetten, de bedoeling is dat we ook online gaan quaken. Ik werd net gebeld door een van hen die de boel aan het opzetten was en die zei dat het met 2 ma goed ging, maar met meer niet meer.

Ik heb al even gesearched maar ik kwam er niet uit.

Pakt een quake game dan echt zoveel upload?

16kb up is niet veel dat snap ik ook, dus wellicht kan het gewoon niet.

je kunt in het spel zelf ook dingen instellen, zoals cl_maxpackets

kunnen we hier wellicht nog iets mee voor elkaar krijgen?

Mijn rig

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:33

rammes

koekebakker 1e klas

knoop je er een paar inbel lijntjes bij...

Ik zou het doen!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
16 kb upload is dat dan kbit of kbyte. Als je bedenkt dat je met kabel, adsl of isdn maar 128 - 192 kbit upload hebt...

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:47
Je zou alle clienten kunnen instellen dat de max snelheid 56K is. Misschien dat het dan goed gaat.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

licht vaak aan de server waar je op speeld en of chello een goede dag heeft, toen wij nog chello basic hadden draaide het soms perfeckt en soms ook onspeelbaar met drie mensen.

dus ik zal zeggen, probeer het gewoon ;)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik speel ook wel eens quake op inet tegen een paar vrienden en een eigen server starten is niet te doen, want 4 man is net teveel. Zorg voor een dedicated server op een goede pc met hoge fsb en aardig wat geheugen. En chello lijntje kan het wel trekken hoor. Punkbuster zal ik dan wel uitzetten, want die neemt ook een beetje bandbreedte in.

• marko77
Chello heeft 16Kbyte upload

stel ik die maxsnelheid per client in met cl_maxpackets? of een ander commando?

Mijn rig

Verwijderd

ik speel met me broer en me andere broer met ze 3e op 1 chello lijntje op xs4all met ping 30 zonder lags, als er een 4de jumpt de ping naar 230 en dan weer terug, onspeelbaar:) en je kan quake voor zo ver ik het weet niet instelle op 56k;)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 15:15
Hangt er maar net vanaf welke Quake je het over hebt. Wij hebben op een lan met 8 man online quake1 gespeeld, met een standaard chello lijntje.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik denk dat hij het over quake 3 heeft, die commando's zitten volgens mij niet in oudere versies (correct me if i'm wrong). Anders probeer je ergens een server te lenen.

• marko77
Een server lenen is zinloos, dan kan ik net zo goed op mn pc een dedicated draaien en dan via het lan iedereen laten spelen, maar dan zijn we maar met zn 4en :(

Mijn rig

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
marko77 schreef op 29 juli 2003 @ 15:51:
Een server lenen is zinloos, dan kan ik net zo goed op mn pc een dedicated draaien en dan via het lan iedereen laten spelen, maar dan zijn we maar met zn 4en :(
Als je een niet al te groot level nemt kan dat ook leuk zijn, imho leuker dan zo'n laggy game met hoge pings en dat je word neer geknalt door gasten die nog niet eens op jou scherm te zien zijn :/

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Ik zit hier nu toevallig ook met 3 man +mezelf
als we met ze 4-en quaken gaat dat net.
de ping is wel ietsjes hoger, en af en toe een klein ping spikeje.
ook met 3 man quake en 1 MOHaa gaat het nog redelijk goed.
ik doe dit op een @home breedband lijntje (ook 16 KB upload)
met zo'n nieuwe motorola modem.

dus in principe zou het moeten kunnen, hoewel het op een oude modem van @home een stuk slechter gaat.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 12:51

nexhil

BAM!

kijk...je moet het gewoon proberen.....bij de 1 is chello weer alngzamer dan bij iemand die 3 straten verder woont b.w.v.s.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 15:15
nexhil schreef op 29 July 2003 @ 16:02:
kijk...je moet het gewoon proberen.....bij de 1 is chello weer alngzamer dan bij iemand die 3 straten verder woont b.w.v.s.
_/-\o_

Simpel maar doeltreffend!

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:17

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat zouden meer mensen moeten doen !! ©

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Koffie schreef op 29 July 2003 @ 16:11:
Dat zouden meer mensen moeten doen !! ©
Nee, want dan kan het nergens meer. |:(

:P

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik denk dat de kwaliteit van je modem ook erg belangrijk is, ik heb zo'n el cheapo adsl modem. Bandbreedte is geen probleem. Als ik ga gamen en er gaat nog iemand naast websurfen en nog een 3e persoon een beetje lafjes downloaden dan is mijn ping echt exit, dan kan ik dus niet meer quaken of cs'en. Die modem kan het aantal pakketjes gwoon niet aan ofzo, echt balen iig.

Verwijderd

Superstudent schreef op 29 July 2003 @ 16:59:
Ik denk dat de kwaliteit van je modem ook erg belangrijk is, ik heb zo'n el cheapo adsl modem. Bandbreedte is geen probleem. Als ik ga gamen en er gaat nog iemand naast websurfen en nog een 3e persoon een beetje lafjes downloaden dan is mijn ping echt exit, dan kan ik dus niet meer quaken of cs'en. Die modem kan het aantal pakketjes gwoon niet aan ofzo, echt balen iig.
En jij denkt dat je daar de enige in bent? Sowieso, jouw upload is niets in vergelijking met wat dat modem aankan.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00

ThaHandy

Discovery Channel

als je de server/client ook nog ff goed gaat limiten (rate 1500 oid, jah is niet al te best ;) )
kan je meer player hebben :)

Verwijderd

uhmm, met 4 man CS gaat nog aardig, sv_maxrate op 4000 en draaien maar. Q3 pakt de helft van HL aan bandbreedte. 4 man op 1 chello lijn moet naar mijn mening geen extreme problemen opleveren.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 17:23:
uhmm, met 4 man CS gaat nog aardig, sv_maxrate op 4000 en draaien maar. Q3 pakt de helft van HL aan bandbreedte. 4 man op 1 chello lijn moet naar mijn mening geen extreme problemen opleveren.
De helft? Zover ik weet gebruikt Half-Life altijd zo'n 5kb/s aan bandbreedte. Zit Q3 dan maar op 2,5?

Verwijderd

iets van 4KB up+down bij elkaar.

HL pakt een 56kbit up+down

• marko77
OKE, na een avondje met zn 4en quaken kan ik meedelen dat het dus wel degelijk kan :)

we moesten wel wat instellingen veranderen, maar daarna ging het als een trein, iedereen had een ping onder de 30 :O

Mijn rig

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16

Predator

Suffers from split brain

NT -> SPV (het gaat hier nl ook over optimale gameconfiguratie)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 17:03:
[...]

En jij denkt dat je daar de enige in bent? Sowieso, jouw upload is niets in vergelijking met wat dat modem aankan.
Het gaat niet alleen maar om wat de modem qua snelheid aan kan!
Ik zal een voorbeeld geven:
Je hebt dure en goedkope 10/100mbit switches/routers. Ja ze zijn allemaal even snel, maar als je een Cisco vergelijkt met een Edimax ofzo dan zijn er toch wel ff wat verschillen. De Cisco switches kunnen zeer veel pakketjes tegelijk verwerken, terwijl die Edimax troep al begint te jammer als je met een paar gebruikers tegelijk zit te stampen.
In mijn geval draait het dus niet alleen om de snelheid die het modem aankan, maar ook in hoeverre die modem een zeer grote hoeveelheid pakketjes tegelijkertijd kan verwerken. Ik merk dus als ik teveel connecties tegelijk opbouw via mn adsl modem dat ie ontzettende last gaat krijgen van lag.

Verwijderd

Forwarding rate :) Ja, dat ken ik zeker. Maar met zo'n verbinding maakt dat niet uit. De bandbreedte is dusdanig klein, dat die bandbreedte een bottleneck vormt, nog voordat de max. van die forwarding rate bereikt wordt. Immers, op 100Mbit gaan er meer packets per seconde doorheen dan op 10Mbit.

€0,02

Oh, en die lag die je krijgt? Denk je niet dat dat ligt aan de hoeveelheid packets die door je ADSL-verbinding heen kunnen rather dan door je modem :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 18:18 ]

Verwijderd

Wel wat instellingen... en die waren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 18:22 ]

Verwijderd

marko77 schreef op 29 juli 2003 @ 14:55:

Pakt een quake game dan echt zoveel upload?

16kb up is niet veel dat snap ik ook, dus wellicht kan het gewoon niet.
Heb je uberhaupt weleens naar je verbindings-status schermpje gekeken terwijl q3 in windowed mode bezig was met een online deathmatch?

je zal zien dat je maar tussen de 1 en 4 kB per seconde ontvangt...en dat geldt voor de meeste spellen,
Alleen bij sommige MMORPG's ligt het anders.
En met zon lijntje met 16kB upload kan je ook nog met ze tienen erop hoor, je zal alleen veel connection Interrupted krijgen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 17:50:
[...]

Heb je uberhaupt weleens naar je verbindings-status schermpje gekeken terwijl q3 in windowed mode bezig was met een online deathmatch?

je zal zien dat je maar tussen de 1 en 4 kB per seconde ontvangt...en dat geldt voor de meeste spellen,
Alleen bij sommige MMORPG's ligt het anders.
En met zon lijntje met 16kB upload kan je ook nog met ze tienen erop hoor, je zal alleen veel connection Interrupted krijgen
het gaat om het uitgaande verkeer. Ik weet niet hoe jij het doet maar met 2,5KB upload per speler ga jij echt geen tien man trekken op een chello lijn....

Verwijderd

marko77 schreef op 30 July 2003 @ 13:15:
OKE, na een avondje met zn 4en quaken kan ik meedelen dat het dus wel degelijk kan :)

we moesten wel wat instellingen veranderen, maar daarna ging het als een trein, iedereen had een ping onder de 30 :O
Kun je eens vertellen -wat- je voor instellingen hebt veranderd ? Ik zoek me hier ook suf om met een man of 4 a 5 te kunnen knallen, maar kom er niet uit (ja, ik heb al -veel- gelezen etc.).

• marko77
de instelling die ik bij de 4 clients heb gewijzigd was cl_maxpackets

die stond bij twee maten van mij op 100, die heb ik net als bij mijzelf op 30 gezet. Met die instellingen konden we alle 4 quaken op die chello lijn.
onze pings waren verassend laag! allemaal rond de 30 ms :)

Mijn rig

Pagina: 1