Onzin, de volken hier onderling fokken veel meer dan zwarten/blanken... die hebben bij de grenzen een spuughekel aan elkaar. Ik heb dus echt genetisch meer overeenkomsten met een rus dan met een afrikaan...
Ik had het hier over een siberier die nog nooit zijn dorpje is uitgeweest evenmin als zijn voorouders. Oftewel: een blanke die net zo min verwant is an jou als een gemiddelde zwarte.
nog niet zo heel lang geleden (lees: 100 jaar) hadden we hier ook een heel grote hekel aan elkaar. Dus tenzij je opa een siberier is, is ook dit argument ongeldig.
En we dragen niet alleen enzymen mee van honden, hele stukken van ons dna die recesief zijn, zijn van onze voorouder.
(die van de aap en ons dan, niet gaan mierneuken over die hond)....
Je maakt hier een puinzooi van de biologie. Als je nou eerst probeert in ieder geval de schijn op te houden dat je er iets van snapt

Sorry als dit een beetje lullig overkomt, maar hier klopt helaas weinig van, heel weinig.
Allereerst: je draagt geen enzymen over. Je draagt allel die coderen voor enzymen. Een allel is ook niet hetzelfde als een gen: jij en ik hebben voor honderd procent dezelfde genen maar niet dezelfde allelen. Er kunnen namelijk verschillende allelen per gen zijn. Je kan het zien als een archiefkast elk gen is een laatje, en de informatie in elk laatje is het allel. Elke mens heeft voor 100% dezelfde laatjes (even het verschil tussen man en vrouw verwaarlozen

)
Dan: een recessief allel codeert ook voor een enzym, of voor een gedeelte van een enzym. Het enzym dat dit stuk code produceert wordt alleen op de een of andere manier onderdrukt of overruled door de dominante vorm. Tenzij die afwezig is.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn stukken DNA die nergens voor coderen. Volgens recent onderzoek is dit bij dierlijk DNA vooral introns, dus stukjes gen die niet tot expressie gebracht worden. Het zijn dus geen genen van voorouders ofzo. Ze hebben waarschijnlijk nooit een functie gehad maar omdat ze ook niet schadelijk zijn voor het organisme kunnen ze blijven muteren en voortbestaan.
tot slot zijn de huidige apen net zo min onze voorouders als de honden. De aap is 1 takje van de evolutionaire stamboom en de mens een andere. Alleen het punt waar die twee takjes samen komen met elkaar, ligt hoger dan het punt waar ze samenkomen met de tak die uiteindelijk naar onder andere de hond leidt. De mens stamt ook niet af van de aap: hij heeft een gemeenschappelijke voorouder met de aap. Dit verklaart ook waarom jouw statement zo onlogisch is: aangezien volgens de out of africa theorie de mens (homo sapiens) op 1 plek ontstaan is en ich daarna verspreid heeft, is er geen enkele reden om aan te nemen dat sommige mensengroepen verder geevolueerd zjin dan anderen. de blanke staat dus
exact even ver van de aap af als de zwarte.
Ik zeg ook dat een zwarte meer lijkt op een aap dan wij, puur alleen al lichamelijk.
Prove it. Waarom mag ik wel kijken naar de neus maar niet naar de beharing?
Maar ik denk toch echt dat als het DNA kompleet vergeleken gaat worden, een zwarte veel meer dominante genen van een aap heeft dan wij...
DOMINANTE GENEN BESTAAN NIET.
En verder, voor 70-80% van de genen is er maar 1 allel bij alle mensen. Voor de rest zijn er verschillen, tussen elk individu, en statistisch ook tussen verschillende rassen. Al is de variatie binnen individuen veel groter dan die binnen rassen...
Het genoom sequencen helpt dus ook al niets. Voor 20% van de genen zijn er verschillende allelen, en allelen die genen zijn interessant aangezien je een verschil wil zien tussen blanken en zwarten. Ook voor de aap geldt dit. Dus moet je tienduizenden mensen (zowel zwarten als blanken) en tienduizenden apen (uit verschillende populaties) sequencen omdat je geinteresseerd bent in populaties en de ruis veroorzaakt door individuele variatie er zoveel mogelijk uit wil hebben. Hiervoor is DNA-sequencing dus een volkomen onbruikbare techniek.