Heb zelf een Alpha met YS tech fan en dat 'valt mee' terwijl het toch goed lucht erdoor trekt
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Zal je vriendin blij mee zijn
Maarru,... wel koud genoeg
klinkt als een cdrom speler op volle toeren
Echter had ik achteraf ook best voor de 60MP kunnen gaan, ook heel krachtig, maar stukke stiller.
Ach je moet er wat voor over hebben om de beste luchtkoeling optie in je kast te hebben!!!
reserveringshouder Tesla Model 3
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Je kunt ook bij je vriendin gaan slapen heb je er helemaal geen last meer van.
De rode draad kan gewoon blijven zitten en de zwarte verplaatst naar de andere kant nummer 4; dus tegen de rode draad van de voeding.
Nu ben je klaart; je hebt nu de +12V en +5volt verbonden wat een spanningverschiul van 7volt geeft!
(van OC-Shop.nl Jeroen Molinger)
En dan nog te bedenken dat ik thuis druk aan het zagen ben om er nog 7 fans bij te stoppen!
1 x videokaart chip
1 x mobo chip
3 x intake fan
2 x outtake fan
Zal wel lekker gaan waaien als ik klaar ben:+
Verwijderd
Hoe hoog is de temp nu, en wat voor voltage (core). Heb je de 7 volt tip al geprobeerd ?
P.S. neem dat ding (fan) eens mee, kwil hem wel 's horen.
niet meer geluid als een stille harddisk.
Ik ga dus een regeling bouwen waarmee ik de cpu fan kan regelen, en apart alle andere fans.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
2 x 8cm Sunon 12V 2,6 Watt
1 x 9.2 cm Sunon 12V 2,8 Watt
Tjee, wat maken die dingen een herrie op 12V!
Heb ze nu direct op 7volt gezet......
Moet je nagaan 8 fans in mijn pc....
2 x 8cm Sunon 12V 2,6 Watt
1 x 9.2cm Sunon 12V 2,8 Watt
2 x 6cm YS-Tech 2,6 Watt fan's van de CPU cooler
2 x 4cm fans van mijn hd cooler
1 cooler in me voeding....
en 1 cooler van mijn Geforce.....
Whatever.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Ik weet niet of het zo is maar ik dacht eens zoiets gelezen te hebben, dat het te maken had met de lucht die langs de koelribben wordt geblazen ozfo.
Verwijderd
Als je een fan omdraait en hem de andere kant op laat blazen dan zuigt hij toch aan de kant waarhij eerst blies ?Op woensdag 29 november 2000 16:07 schreef Haarie het volgende:
Is het niet zo dat als je de fan op "zuigen" :0 zet dat dat ding minder herrie maakt?? (fan een slag draaien)
Ik weet niet of het zo is maar ik dacht eens zoiets gelezen te hebben, dat het te maken had met de lucht die langs de koelribben wordt geblazen ozfo.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Specs:
TBird 900@1066(10.5x101)
Abit KT7
256MB RAM
IS er een temp. proggie wat wel de CPU temp kan uitlezen uit mijn KT7 bios?
Kort gezegd.
. Blazen, case fans uit 46 c (veel herrie)
. Blazen case fans aan 42 c (Pleurris herrie
. Zuigen case fans uit 48 c (minder herrie)
. zuigen case fans aan 46 c ( Tja
Dus ik denk dat het maar net aan je opstelling ligt van je kast IMHO
zuigen:
CPU 35 idle 45 stressed (koe)
system 30
blazen:
CPU 31 idle 41 stressed (koe)
system 32
idd hetzelfde resultaat, zuigen maakt idd minder herrie
* Helldesker heeft precies dezelfde score.Op donderdag 30 november 2000 00:53 schreef collin het volgende:
bij mij:
zuigen:
CPU 35 idle 45 stressed (koe)
system 30
blazen:
CPU 31 idle 41 stressed (koe)
system 32
De Alpha blaast. ( op zijn duits Blasen is hetzelfde als op zijn hollands zuigen.
De fan is zelf wel stil maar de resonantie begint te irriteren! De resonantie komt niet van andere componenten zoals kastwand o.i.d. maar is duidelijk van de cooler.
Iemand idee?