Aplha + Delta HP fan, WAT EEN TAKKE HERRIE

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik heb dus die Alpha + delta HP 6800RPM fan binnen en ik moet zeggen DAT HET EEN ONGELOFELIJKE TAKKEHERRIE MAAKT!! Sorrie voor het schreeuwen, maar anders hoor ik mezelf niet meer tikken :) Iemand anders waarbij deze combo weinig geluid maakt? misschien heb ik een gare fan te pakken :) Hij gaat zekers heel snel onder de tafel :)

Mijn iRacing profiel

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
Die fan staat bekent om veel herrie.
Heb zelf een Alpha met YS tech fan en dat 'valt mee' terwijl het toch goed lucht erdoor trekt

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Optie is om de fan op 7 volt te laten lopen; scheelt veel geluid.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
En hoe doen we dat ?? via een andere kabel van de voeding ?? ;)

Verwijderd

Heb je eerst een dag te lang op je FAN moeten wachten :P , maakt ie nog een kleeeeeeeeere herrie ook ?? >:)
Zal je vriendin blij mee zijn ;)
Maarru,... wel koud genoeg :? (die FAN, niet je vriendin :D )

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
ik heb um ook net binnen ja :)
klinkt als een cdrom speler op volle toeren :P

Verwijderd

Dat had je kunnen weten, dat ding produceert zo'n 45 dBa. En da's veel(8>

Verwijderd

*LOL* maar geloof mij je kunt overal mee leren slapen :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

een beetje lekkere herrie is niet vies. Zeker in combinatie met mijn casefans is het een "vol" en harmonisch geluid ;)

Echter had ik achteraf ook best voor de 60MP kunnen gaan, ook heel krachtig, maar stukke stiller.

Ach je moet er wat voor over hebben om de beste luchtkoeling optie in je kast te hebben!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
ermee slapen gaat prima ;)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik slaap toch liever met mijn vriendin dan met een CPU koeler... :9

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Euuhhh.... jah ... ok B-)

Je kunt ook bij je vriendin gaan slapen heb je er helemaal geen last meer van.

• the_boink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 13:20
Je fan op 7 volt laten lopen is niet erg ingewikkeld. Je moet echter wel eerst de pin met de zwarte draad (nummer 2 op de housing) uit de housing halen. Dit doe je door met een kleine schroevedraaier het weerhaakje even weg te buigen. Doe dit voorzichtig zodat als het pinnetje eruit is deze ook weer teruggebogen kan worden.

De rode draad kan gewoon blijven zitten en de zwarte verplaatst naar de andere kant nummer 4; dus tegen de rode draad van de voeding.

Nu ben je klaart; je hebt nu de +12V en +5volt verbonden wat een spanningverschiul van 7volt geeft!

(van OC-Shop.nl Jeroen Molinger)

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Goed he!? Die herrie:P

En dan nog te bedenken dat ik thuis druk aan het zagen ben om er nog 7 fans bij te stoppen!

1 x videokaart chip
1 x mobo chip
3 x intake fan
2 x outtake fan

Zal wel lekker gaan waaien als ik klaar ben:+

Verwijderd

Moet je hem wel vastketenen aan de grond denk ik.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Jah ik laat hem nu niet meer aan de hele tijd! Dan word ik gek!! Maar me tbird 900 draait nu wel op 1083 (103*10.5) stabiel en ik wil hem nog hoger gooien :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Wat heb je erop draaien ?? (koetje zeker }:O ;) )
Hoe hoog is de temp nu, en wat voor voltage (core). Heb je de 7 volt tip al geprobeerd ?

P.S. neem dat ding (fan) eens mee, kwil hem wel 's horen.

• Ronald
  • Laatst online: 20:12
Ik heb op de HCC een alpha+YStech gehaald bij CTW. Maakt redelijk geluid, maar als ik uhm 10.5 volt voer is hij 'bijna stil'
niet meer geluid als een stille harddisk.

Ik ga dus een regeling bouwen waarmee ik de cpu fan kan regelen, en apart alle andere fans.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vandaag ook mijn fan's gekregen.

2 x 8cm Sunon 12V 2,6 Watt
1 x 9.2 cm Sunon 12V 2,8 Watt

Tjee, wat maken die dingen een herrie op 12V! :D
Heb ze nu direct op 7volt gezet...... :)

Moet je nagaan 8 fans in mijn pc.... :7

2 x 8cm Sunon 12V 2,6 Watt
1 x 9.2cm Sunon 12V 2,8 Watt
2 x 6cm YS-Tech 2,6 Watt fan's van de CPU cooler
2 x 4cm fans van mijn hd cooler
1 cooler in me voeding....
en 1 cooler van mijn Geforce.....

}:O

Whatever.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je hebt al haast één fan nodig om de hitte van de andere fans af te voeren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Is het niet zo dat als je de fan op "zuigen" :0 zet dat dat ding minder herrie maakt?? (fan een slag draaien)
Ik weet niet of het zo is maar ik dacht eens zoiets gelezen te hebben, dat het te maken had met de lucht die langs de koelribben wordt geblazen ozfo.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
ik heb hem op zuigen staan (lekkerrrr hoor!!! :9:P) maar dan nog maakt ie herrie.. het schijnt dat zuigen beter is :+

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
hij staat nu onder me bureau en nu valt het wel enigszins mee :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 16:07 schreef Haarie het volgende:
Is het niet zo dat als je de fan op "zuigen" :0 zet dat dat ding minder herrie maakt?? (fan een slag draaien)
Ik weet niet of het zo is maar ik dacht eens zoiets gelezen te hebben, dat het te maken had met de lucht die langs de koelribben wordt geblazen ozfo.
Als je een fan omdraait en hem de andere kant op laat blazen dan zuigt hij toch aan de kant waarhij eerst blies ? :? (wat een gezuig)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Als je je fan omdraait zodat ie zuigt ipv blaast scheelt het niets in herrie, alleen je cpu wordt wel 5 graden warmer.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hmmm ik ga anders wel voor die Alpha met Delta 60MP fan.. maakt wat minder herrie, okay..verplaatst ook wat minder lucht maar jah, zit wel een enorm goede heatsink onder dus dat moet ook wel aardig koelen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• barrel
Owkee heb de voeding omgedraaid en loopt nu dus op 7 volts en inderdaad dat is een heel stuk minder herrie :) maar ook een heel stuk warmer 8 graden verschil :) dus dat is minder. Dus gaan we maar kijken voor een wat beter geluidsisolatie in de kast :) en weer lekker op 12 volts :) :) Want koelen kan ie wel hehehehe ;)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Heeft iemand het al echt getest met zuigen en blazen? Ik heb ergens gelezen dat bij iemand het kouder bleef als hij op zuigen sotnd met ze Alpha+delta, maar hij zei al dat het per kast/situatie verschilt. Ik heb geen goed proggie om het te testen, motherboard monitor geeft aan als temp 255C voor alle drie sensoren, klopt dus niet..

Specs:
TBird 900@1066(10.5x101)
Abit KT7
256MB RAM

IS er een temp. proggie wat wel de CPU temp kan uitlezen uit mijn KT7 bios?

Mijn iRacing profiel

• barrel
Ehmmm ik heb wel wat getest en rondgekeken over dat blazen of zuigen. Maar het grootste voordeel van zuigen ipv blazen is dat je wat minder herrie hebt. Ik denk na mijn ervaringen en wat ik gelezen hebt dat als je geen extra kastkoeling hebt, dus ook weinig airflow je je delta beter kan laten ZUIGEN, omdat ie dan de warmte wegtrekt van je heatsink en van je mobo en das ook belangrijk. Laat je hem nu blazen en je hebt wel een goede airflow, dan werkt dat weer beter (zoals bij mij). Dan zorgt de airflow in je kast er wel voor dat die extra warmte van je mobo wel wegkomt.

Kort gezegd.
. Blazen, case fans uit 46 c (veel herrie)
. Blazen case fans aan 42 c (Pleurris herrie :) )
. Zuigen case fans uit 48 c (minder herrie)
. zuigen case fans aan 46 c ( Tja :) )

Dus ik denk dat het maar net aan je opstelling ligt van je kast IMHO ;)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
bij mij:
zuigen:
CPU 35 idle 45 stressed (koe)
system 30

blazen:
CPU 31 idle 41 stressed (koe)
system 32

idd hetzelfde resultaat, zuigen maakt idd minder herrie :) en is lekkerder :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik wordt ook warmer van zuigen dan van blazen :) :) :) ;)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op donderdag 30 november 2000 00:53 schreef collin het volgende:
bij mij:
zuigen:
CPU 35 idle 45 stressed (koe)
system 30

blazen:
CPU 31 idle 41 stressed (koe)
system 32
* Helldesker heeft precies dezelfde score. :P
De Alpha blaast. ( op zijn duits Blasen is hetzelfde als op zijn hollands zuigen. :P :9 )

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
zit jij nu bij mij thuis ofzow? :) 1061. Meer haal ik er niet uit :( en dat ligt dus niet aan de koeling (41C stressed is ok) nu moet ie weer meer voltage hebben! Dat word solderen :)

Mijn iRacing profiel

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11
Ik heb sinds twee dagen nieuwe cooler op mijn cpu maar er zit een resonantie in.
De fan is zelf wel stil maar de resonantie begint te irriteren! De resonantie komt niet van andere componenten zoals kastwand o.i.d. maar is duidelijk van de cooler.
Iemand idee?

Verwijderd

gaan de blaaskracht van de fans niet flink achteruit als je ze op 7 volt zet????

Verwijderd

moeten ze eigenlijk op de Heatsink blazen of juist wegblazen?
Pagina: 1